۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

سرخط خبرهای روز

1- آیت اله علم الهدا امام جمعه مشهد: 

مقام معظم رهبري از انحرافات چشم‌پوشي نمي‌کند.

وی در این رابطه گفت: 
دولت کنوني تاکنون خدماتي چون رسيدگي به قشر محروم که مورد حمايت مقام معظم رهبري، نيز مي‌باشد را به نظام ارائه کرده است، گفت: متأسفانه انحراف به وجود آمده باعث شد تا رهبري مستقيماً وارد شده و چالش ها را مديريت نمايند؛ چرا که تقواي ايشان اقتضا مي کند هر جا انحرافي ديده شد، تذکر دهند، هر چند قبلا از آن تشکيلات حمايت کرده باشند.


دوغ و دوشاب: 
حضرت ایت الله علم الهدا اما نگفت که چرا یک «معصوم»  که از نظر ایشان و، مصباح یزدی، جنتی، صدیقی و سعیدی و دهها عمامه دار  دیگر، غیر قابل خطاست، در تایید احمدی نژاد و برکشیدنِ بناحقِ نامبرده  بر اریکه ی قدرت دچارِ اشتباهی فاحش شد! آیا «معصومین» هم  جلیز الخطا و اشتباهند و یا  ین اقایان در بزگنمایی رهبرِ سفاکشان گنده گویی و علو کرده اند!؟


2- رادیو فردا: تحریم فرماندهان سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا
سه تن از فرماندهان سپاه پاسداران در لیست تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند.
محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و حسین طائب، فرمانده اطلاعات سپاه، کسانی هستند که از سوی اتحادیه ِ اروپا متهم به همکاری  با بشار اسد، دیکتاتورِ سوریه گشته و بعنوان شرکای جنایات این دیکتاتور در سرکوب مردم سوریه معرفی شده اند.

آن طور که در نشریه رسمی اتحادیه اروپا قید شده، این سه فرمانده سپاه پاسداران ایران به جرم «تهیه تجهیزات و کمک به حکومت سوریه برای سرکوب اعتراضات» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

پیشتر ایالات متحده نیز در چارچوب اقدامات خود برای وادار ساختن رهبران سوریه به توقف سرکوب خشونت‌‌آمیز اعتراض‌ها در این کشور، علاوه بر بشار اسد و مقام‌های بلندپایه این کشور، دو فرمانده عالی‌رتبه سپاه پاسداران را تحریم کرده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام این دو فرمانده را قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، و محسن چیذری، یکی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه قدس، اعلام کرد.

نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است که مسئولیت عملیات برون‌مرزی این نیرو را برعهده دارد.



3-  **

بازداشت گسترده پان ایرانیستها در خوزستان

 حجت کلاشی ،فرهاد باغبانی و میلاد دهقان به همراه هفت پان‌ایرانیست دیگر در خوزستان بازداشت شدند.
در سوم تیر ماه ماموران امنیتی با حضور در نشست ماهانه سازمان جوانان حزب پان‌ایرانیست در خوزستان که پیرامون مباحث تجزیه‌طلبانه برگزار می‌گردید ۱۰ تن را بازداشت نموده و بدون هیچ توضیحی این نشست را بر هم زدند.
این روند در حالی صورت می‌پذیرد که چندی است فعالان تجزیه‌طلب در خوزستان دست به اقداماتی خاص می‌زنند که به شدت تمامیت ارضی کشور را مورد تهدید قرار می دهد .
سازمان جوانان حزب پان‌ایرانیست ضمن محکوم کردن این اقدام غیر قانونی خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان می‌باشد.
لازم به ذکر است که حجت کلاشی و میلاد دهقان چندی پیش نیز در خوزستان مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفتند که با قرار وثیقه آزاد شده بودند و فرهاد باغبانی نیز که چندین بار در اهواز احضار گردیده، چندی پیش در بازداشت بسر می‌برد و اکنون نیز در انتظار حکم دادگاه می‌باشد.
**برگرفته از وبلاگ میهن پایدار
4-
سایت آخرین نیوز: شرکت ‌روس اتم، پیمانکار نیروگاه اتمی بوشهر، اعلام کرد که پنج نفر از متخصصان روسی که در نیروگاه بوشهر کار می‌کردند، در سانحه هوایی روز دوشنبه روسیه جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش فردا شرکت روس‌اتم می‌گوید این پنج متخصص روس در میان ۴۵ سرنشین هواپیمای توپولوف- ۱۳۴ بوده‌اند که در بزرگراهی در نزدیکی فرودگاه پتروزاودسک سقوط کرد. بنا بر اعلام شرکت روس‌اتم، این کارشناسان برای شرکت در جلسه‌ای با یکی از شعب روس‌اتم که قطعات نیروگاه‌های اتمی می‌سازد در این پرواز بوده‌اند.

5- بنا به ادعای سایت دیگر بان: احمدی نژاد در
«تلاش برای صدور روادید گزارشگر حقوق بشر»

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com