۱۳۹۰ تیر ۲۴, جمعه

سانسور :فیلمی كه 60دقیقه اش سانسور شد!


ماجرای سانسور گسترده فیلمی با بازی كیانیان: فیلمی كه 60دقیقه اش سانسور و نقش كیانیان كلا حذف شد!

آن فیلم ۱۲۳ دقیقه ای بود اما یك نسخه ۶۰دقیقه ای از آن به نمایش در آمد. یعنی حتی از نصف فیلم هم كمتر بود. چیزی كه عجیب بود این بود كه رضا كیانان شخصیت اصلی فیلم اصلا در كار حضور نداشت. باور كنید حتی یك فریم از كیانیان نبود.
ابوالحسن داوودی كارگردان مطرح سینما به بهانه نمایش سریالش از تلویزیون گفت وگویی با هفته نامه سروش كرده و در آن حرفهای جالبی درباره سانسور عجیب و غریب یكی از فیلمهایش در تلویزیون در سالهای قبل زده است.

به گزارش پارس توریسم، آقای داوودی در این باره گفت: یكی از آثار توقیفی من برمی گردد به اوائل دهه هفتاد. فیلم ایلیا نقاش جوان است كه اصلا مال خود تلویزیون است و شبكه دوم آن را تهیه كرده است. آن كار هیچ وقت و هیچ شرایطی اكران نشد در حالی كه در چند جشنواره مختلف جایزه گرفته بود. بعدها شش هفت سال بعد یك نسخه از آن از طریق سیما پخش شد.

وی ادامه داد: آن فیلم ۱۲۳ دقیقه ای بود اما یك نسخه ۶۰دقیقه ای از آن به نمایش در آمد. یعنی حتی از نصف فیلم هم كمتر بود. چیزی كه عجیب بود این بود كه رضا كیانان شخصیت اصلی فیلم اصلا در كار حضور نداشت. باور كنید حتی یك فریم از كیانیان نبود.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com