۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

چند خبرِ مهمِ روز



محسني اژه‌اي:
اگر خط قرمزي وجود داشت كسي دستگير نمي‌شد
 

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوالي درباره اظهارات رييس‌جمهور مبني بر خط قرمز بودن كابينه، گفت: قانون بين افراد مرزي قائل نشده است. اگر خط قرمزي وجود داشت، اين دستگيري‌ها هم نبود.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در نشست خبري روز يكشنبه در پاسخ به سوالي در رابطه با قانوني بودن اين گفته رئيس‌جمهور كه كابينه خط قرمز است، تصريح كرد: اين سوال بايد در جلسه‌اي كه رئيس‌جمهور حضور دارد از خود ايشان پرسيده شود اما اجمالا بايد بگويم همه به خصوص مسئولان بايد تلاش كنيم قانون را رعايت كنيم. قانون مرزي بين افراد و خط قرمزي قائل نشده است. بحمدالله يكي از افتخارات انقلاب هم همين بوده است؛ شما ببينيد در چه رده‌هايي از مسئولان عالي تا افراد جزء هم تحت تعقيب واقع شده و هم مجازات شده‌اند و مردم هم در جريان قرار گرفته‌اند. اگر قرار بود خط قرمزي وجود داشته باشد اين دستگيري‌ها نبود.

ادامه روند دستگیری اعضای جریان انحرافی
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به ادامه روند دستگیری اعضای جریان انحرافی،گفت: دستگاه قضا در پیگیری انحرافات و دستگیری این افراد کوچکترین عقب نشینی نخواهد داشت چرا که برخورد با این جریانات وظیفه قانونی دستگاه قضا است و سبقه سیاسی ندارد.
سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند دستگیری اعضای جریان انحرافی گفت: دستگاه قضایی موظف است براساس قانون و حق با هرگونه انحرافی که جرم است برخورد کند و پیگیری های این دستگاه سبقه سیاسی ندارد.
وی افزود: دستگاه قضا در پیگیری انحرافات و دستگیری این افراد کوچکترین عقب نشینی نخواهد داشت چرا که برخورد با این جریانات وظیفه قانونی دستگاه قضا است.
معاون اول قوه قضاییه درخصوص رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی و عاملان آن اظهار داشت:‌ پرونده مفاسد اقتصادی با جدیت پیگیری می شود و با عاملین آن طبق قانون برخورد جدی صورت می گیرد و عدم اعلام رسمی این برخوردها به معنای عدم اقدام نیست.

اعتراض بحرین به اظهارات اخیر احمد جنتی

در این یادداشت اعتراض آمیز ادعا شده است: ایران قواعد حسن همجواری، مبانی عدم دخالت در امور داخلی دیگر كشورها، قواعد قانون بین المللی و مشروعیت بین المللی را رعایت نمی كند. اصرار مقامات ایرانی برای دخالت در امور داخلی بحرین در خدمت روابط میان دو كشور نیست.
وزارت خارجه بحرین با احضار كاردار ایران ، به سخنان اخیر احمد جنتی اعتراض كرد.


به گزارش عصرایران به نقل از رسانه های بحرین، دولت بحرین با اعتراض به اظهارات اخیر احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه های اخیر نماز جمعه تهران، این اظهارات را "خارج از قواعد مناسب" توصیف كرد چرا كه حاوی عبارت های تجاوزگرانه و دشمنانه ای علیه بحرین است.


احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه اخیر تهران گفته بود: بحرین باید به دست اسلام مسلمین فتح شود و روزی برسد كه اسلام در بحرین حاكم شود.


وزارت خارجه بحرین دیروز یكشنبه با احضار كاردار ایران در منامه، یادداشت اعتراض آمیزی را تسلیم وی كرد كه در آن اظهارات اخیر جنتی، "تحریك آمیز" توصیف و محكوم شده است.


در این یادداشت اعتراض آمیز ادعا شده است: ایران قواعد حسن همجواری، مبانی عدم دخالت در امور داخلی دیگر كشورها، قواعد قانون بین المللی و مشروعیت بین المللی را رعایت نمی كند. اصرار  مقامات ایرانی برای دخالت در امور داخلی بحرین در خدمت روابط میان دو كشور نیست.


یادداشت اعتراض آمیز وزارت خارجه بحرین اضافه می كند: بحرین دولت ایران را مسئولت نتایج اقدامات تحریك آمیز آقای احمد جنتی دبیر شورای نگهبان می داند. منامه به طور كامل این ادعاهای باطل  و مطالبات غیرمشروع و غیرقانونی را كه به معنی نقض حاكمیت، استقلال ، تمامیت ارضی بحرین را رد می كند.


ایران پیش از این به شدت به سركوب اعتراضات مردمی در این كشور اعتراض كرده بود. همین موضوع روابط دیپلماتیك میان دو كشور را به شدت تیره كرد. هم اكنون دو كشور سفرای خود را از تهران و منامه فراخوانده اند.
احتمال افزایش قیمت بنزین تا 1100 تومان
تورم نقطه به نقطه بین 15 تا 20 درصد برآورد شده است و نه اینکه تورم سالانه این میزان باشد. اما افزایش حجم نقدینگی به هدفمند کردن یارانه‌ها ارتباط پیدا نمي‌کند. هدفمند کردن یارانه‌ها سبب جابه‌جایی نقدینگی مي‌شود و در خلق نقدینگی اثری ندارد.
رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس با اشاره به پیش‌بینی مجلس مبنی بر اینکه دولت نمي‌تواند درآمد 40 هزار میلیاردی حاصل از اصلاح قیمت‌ها داشته باشد، گفت: امسال با 73 و نیم میلیون نفر کسانی که برای گرفتن یارانه ثبت‌نام کردند باید 40 هزار میلیارد تومان فقط به خانوار‌ها داده شود. ولی درآمدی که از اصلاح قیمت‌ها به دست مي‌آید 27 هزار میلیارد تومان است. بنابراین یک فاصله وجود دارد بین درآمدی که به دست مي‌آید و پرداخت‌‌هایی که فقط به مردم مي‌خواهد صورت بگیرد.
غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرآنلاین ادامه داد: دولت علاوه بر پرداخت به مردم، وظایف دیگری هم داشت و آن هم اینکه باید 30 درصد درآمد حاصل از اصلاح قیمت‌ها را به بخش تولید اختصاص مي‌داد.
نماینده تهران اظهار کرد: مجلس برای اینکه 40 هزار میلیارد تومان را تامین کند اعلام کرد 80 درصد درآمد ناشی از اصلاح قیمت‌ها، برای تامین یارانه نقدی اختصاص پیدا کند و معادل 20 درصد آن که 10 هزار میلیارد تومان مي‌شود به تولید اختصاص پیدا کند.
مصباحی‌مقدم اضافه کرد: در سال جاری و در سه ماه پایانی سال اگر دولت قیمت برخی از حامل‌های انرژی مانند بنزین را تغییر دهد و بنزین 400 تومان را به 700 تومان برساند و احیانا بنزین 700 تومان را با قیمت 1100 تومان عرضه کند درآمد بیشتری را به دست خواهد آورد و این درآمد بیشتری که دولت کسب مي‌کند برای دوبخش هزینه مي‌شود؛ یکی تولیدکنندگان و دیگری بخش سلامت.
مصباحی مقدم همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حجم نقدینگی حدود 300 هزار میلیارد تومان شده و تورم هم بر اساس برآورد بانک مرکزی 15 تا 20 درصد اعلام شده است و آیا این موضوع با هدفمندی یارانه‌ها ارتباط دارد، گفت: تورم نقطه به نقطه بین 15 تا 20 درصد برآورد شده است و نه اینکه تورم سالانه این میزان باشد. اما افزایش حجم نقدینگی به هدفمند کردن یارانه‌ها ارتباط پیدا نمي‌کند. هدفمند کردن یارانه‌ها سبب جابه‌جایی نقدینگی مي‌شود و در خلق نقدینگی اثری ندارد.
رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس ادامه داد: این افزایش نقدینگی ناشی از تزریق ریال، معادل دلاری است که بانک مرکزی آنها را به مالکیت خود در مي‌آورد.
حکم دستگیری اعضای حزب‌الله صادر شد
اینترپل، پلیس بین‌المللی، دستور دستگیری 4 عضو جنبش مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله را در خصوص پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان صادر کرد.
به گزارش جهان به نقل از مدیا لاین، دادگاه ویژه ترور رفیق حریری دستور دستگیری این چهار عضو حزب الله لبنان را به اینترپل داده است و مقامات اینترپل نیز از دولت لبنان خواسته‌اند تا این چهار تن را تحویل دهد.

این چهار تن از سوی دادگاه فرمایشی ترور رفیق حریری متهم هستند که در ترور "شهید رفیق حریری"، نخست‌وزیر سابق لبنان دست داشته‌اند. مدیا لاین مدعی شده است که این افراد احتمالا لبنان را تاکنون ترک کرده‌اند.

جنبش حزب‌الله لبنان بارها تاکید کرده است که این دادگاه را ساخته دست اسرائیل و آمریکا می‌داند و هیچ‌یک از اعضای خود را به دادگاه مزبور تحویل نخواهد داد.

تیری میسان، روزنامه‌نگار فرانسوی در تحقیقات خود ثابت کرده است که ماجرای قتل رفیق حریری کار رژیم صهیونیستی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ولی مطلق فقیه هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند


آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از علی خامنه‌ای با عنوان فقیهی «عالی مقام»، «وارسته»، «مدیر» و «مدبر» نام برده و گفته که «ولی مطلق فقیه در تصمیمات خود هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند.»
به گزارش روز یکشنبه (۱۹ تیر) خبرگزاری رسا، آقای یزدی در جمع گروهی از مردم گلپایگان افزوده که «خامنه‌ای فقیهی عالی مقام، وارسته، جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و دارای مزایای فوق‌العاده‌ و گران‌بها» است.
وی گفته که مدیریت بحران رهبر جمهوری اسلامی «در فتنه ۸۸ و چه مسائل انحرافی بی‌نظیر بود و نزدیکان مقام معظم رهبری در این‌باره مطالبی را می‌دانند که بسیاری از عامه مردم نمی‌دانند.»
آقای یزدی اظهار داشته است: «ولی مطلق فقیه در تصمیمات خود هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند؛ چراکه اگر بخواهد تصمیمی بگیرد و این تصمیم صد در صد به ضرر امت اسلام باشد، وظیفه لطف امامتی امام زمان‌ (عج) ایجاب می‌کند که به هر نوعی وی را ارشاد کند.»
این اظهارات یزدی اشاره‌ای تلویحی به «رابطه» علی خامنه‌ای با امام دوازدهم شیعیان است که پیش‌تر گروه دیگری از روحانیون چنین ادعای مشابهی را مطرح کرده‌اند.
دی ماه سال گذشته نیز آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران گفته بود علی خامنه‌ای «ذخیره خداوند» است که برای رفع مشکلات به «بیابان» یا «مسجد جمکران» می‌رود و با امام دوازدهم شیعیان خلوت می‌کند.
با افزایش انتقاد‌ها از عملکرد رهبر جمهوری اسلامی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تلاش گروهی از وفاداران وی برای دفاع از عملکرد ۲۰ ساله‌اش در اداره امور کشور افزایش چشمگیری داشته است.
این دسته از محافظه‌کاران تلاش می‌کنند از آقای خامنه‌ای به عنوان رهبر مورد تائید خدا و امام دوازدهم شیعیان یاد کنند.




هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com