۱۳۹۰ تیر ۲۱, سه‌شنبه

احمدي نژادخطاب به مطهري: فلاني وفلاني رفتندسراغ قرتي‌ها!‬

  
علی مطهری معتقد است که رویکرد احمدی​نژاد قبل و بعد از پیروزی​اش در انتخابات متفاوت بوده و لازم است که او با مردم شفاف برخورد کند.

به گزارش خبر آنلاین وی در این باره گفت: به نظرم آقای احمدی​نژاد باید با صداقت بیشتری افکار خودش را در سال ۸۴ و ۸۸ مطرح می​کرد و به جای مناظره​های کذایی که زمینه فتنه را در کشور پدید آورد، افکار خودش را می​گفت. مثلا ایشان باید به مردم حزب اللهی​ می گفت که من آنچه شما فکر می کنید نیستم و روی مساله حجاب و عدم اختلاط در دانشگاه​ها حساسیت ندارم و نگاه فرهنگی مشترکی با جامعه حزب الهی ندارم.

به گفته وی، مردم در شرایط کنونی ممکن است انتقاداتی به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند ولی در نهایت از افراد آرمان​گرا استقبال می​کنند. آقای احمدی نژاد در عمل نشان داد که به آرمان​هایی که مدعی آن بود پایبند نیست. او به نام احیای آرمان​های اولیه انقلاب وارد میدان شد ولی به مرور، از این آرمان​ها دور شد. شاید فقط در حوزه سیاست خارجی، آرمان​های اول انقلاب را زنده کرد. اما در دیگر زمینه​ها موفق نبود. کما اینکه برای اجرای شعار عدالت، بیشتر به توزیع پول پرداخت تا کارهای بنیادین، و رویکرد فرهنگی وی نیز مورد اعتراض مردم وروحانیون و علما است.

نماینده تهران با اعتقاد بر اینکه مردم همان افرادی را که اصول ثابتی دارند و روی آن پافشاری می​کنند بهتر می​پسندند تا افرادی که برای کسب قدرت، به هر دستگیره​ای چنگ می​زنند، ادامه داد: مردم این​ها را خوب می​فهمند. رای بالای مردم به آقای احمدی نژاد به خاطر این بود که او را فردی ثابت قدم و اصولگرا به معنی واقعی می​دانستند. حتی همان افرادی که در مسائل فرهنگی مقداری سهل​انگارند، این​ها هم با ابتذال فرهنگی موافق نیستند. مثلا اکثر خانم​هایی که حجاب کاملی ندارند موافق ابتذال نیستند که اگر دخترشان به خیابان رفت، امنیت نداشته باشد. این افراد ممکن است با سخت گیری​ها مخالف باشند ولی نهایتا به کسی رای می دهند که روی مسائل دینی حساس است.

مطهری در ادامه به خاطره پیش از انتخابات دور اول ریاست جمهوری احمدی​نژاد اشاره کرد و گفت: به یاد دارم که دو سه روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، با آقای احمدی​نژاد تماس گرفتم چون نگران بودم که نهایتا چه کسی رای می​آورد. به او گفتم بهتر است که شما و آقای مثلا «الف» توافق کنید که یک نفرتان در عرصه حضور یابد وگرنه هیچ یک از نامزدهای اصولگرا رای نمی​آورد و ممکن است که آقای «ب» رای بیاورد. ایشان گفت فلانی و فلانی رفتند سراغ قرتی​ها، مطمئن باشید که آنها رای نمی​آورند، مگر چند نفر قرتی در کشور داریم؟! و رای من هم بیشتر از رای آقای «الف» است، بهتر است به فلانی بگویید که کنار برود. درست می گفت.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com