۱۳۹۰ تیر ۱۹, یکشنبه

تابستان آخرین فرصت برای برخورد با جریان انحرافی



عصر ایران نوشت:
تابستان امسال ، منتظر مباحث پرطمطراق و جنجالی زیادی باشید ؛ قرار است افكار عمومی مشغول باشند!

تا همین الان هم چند موضوع داغ و البته بی فایده و بی نتیجه را بر سر زبان ها انداخته اند ؛ آقای رئیس جمهور چند روز پیش اعلام كرد كه به هر خانواده ایرانی یك زمین 1000 متری می دهد ، آن هم به صورت رایگان تا در 100 مترش یك خانه سه طبقه بسازند و در 900 متر باقی مانده ، باغ درست كنند و خوش باشند!
بدین ترتیب افكار عمومی متوجه این ماجرا شد: یكی در حمایت از این طرح سخن گفت كه "بله! خیلی خوب است؛ این همه زمین بلااستفاده در این مملكت هست ، بدهند مردم حالش را ببرند" و دیگر از سر نقد و انتقاد وارد بحث شد كه" این طرح امكان اجرا ندارد و این هم دلایلش... ".

چند روز بعد كه فضا كمی آرام شد ، بار دیگر رئیس جمهور به میدان آمد و درباره جزییات طرح سخن گفت ، از جمله این كه حساب كرده احداث این باغ وبلاها برای هر خانواده 60 میلیون تومان آب می خورد و ... و دوباره روز از نو روزی از نو: تیتر ، سرمقاله ، خبر ، یادداشت و گفت و گوهای اعضای خانواده و فامیل و دوستان و همسفران مترو و اتوبوس و تاكسی.

 جالب اینجاست كه این وعده نه در عمل قابل اجراست و نه قانون اساسی كه بر تعلق "انفال" به هه ملت و نسل های آینده تاكید دارد ، چنین چیزی را بر می تابد و جالب تر این كه این وعده در حالی به مردم داده می شود كه نه تنها در مجلس تصویب نشده ، بلكه حتی در خود دولت هم مصوبه ندارد! فقط سخنی است كه رئیس جمهور به میان افكنده و مردم و رسانه ها بدان مشغول شده اند؛ همین!

یا بحث دیگری كه جنجال آفریده ، نامه محمود احمدی نژاد است به وزرای علوم و بهداشت است درباره منع تفكیك جنسیتی و بازنشسته كردن استادان ؛ و این در حالی است كه هر دو موضوع ، سال هاست در دولت نهم و دهم پیگیری می شده ولی اكنون كه نیاز به فضاسازی جدید است ، رئیس جمهور نامه می نویسد كه " شنیده شده" چنین موضوعاتی وجود دارند و دستور توقف می دهد تا موجی از نظرات موافق و مخالف شكل بگیرد و این مساله ، به تیتر اول مسائل كشور تبدیل شود.

باید گفت كه هر دو فضاسازی هم موفقیت آمیز بوده اند و هر چند از این مباحث ، آبی برای ملت حاصل نشده ، نانی برای بعضی ها پخته شده است.
قضیه از این قرار است كه بحث برخورد با برخی دولتمردانی كه متهم به سوءاستفاده های فوق كلان مالی اند ، بسیار جدی شده است. حتی  "خط قرمز" نامیدن كابینه هم تمهیدی برای جلوگیری از این اتفاق بزرگ بود.
استمرار بحث های مربوط به این جریان در جامعه ، نوعی مطالبه گری در میان مردم برای پیگیری اتهامات مطروحه ایجاد می كرد. وقتی هر روز گوشه ای از سوء استفاده ها در رسانه ها عیان شود ، افكار عمومی بعد از چندی خواهند گفت كه چرا با این افراد برخورد نمی شود؟! بنابراین لازم است مباحث جذابی مانند دادن 1000 متر زمین مفت به كل ملت مطرح شود تا بحث جریان مفسد(كه رئیس جمهور آنها را سالم می داند) ، قدیمی شود و به حاشیه رود.

ایران ، در زمستان امسال ، انتخابات مجلس را پیش رو دارد و هر برخوردی با جریان قدرتمند مذكور باید در زمانی صورت بگیرد كه تبعات سیاسی و روانی آن ، دامنگیر انتخابات نشود.
یك اتفاق مهم سیاسی ، (مانند دستگیری یك دولتمرد) تصویری مانند انداختن سنگ در آب دارد كه دور آن ، امواج حلقه ای شكل می گیرد. برخورد با جریان مذكور هم باید در مقطعی انجام شود كه امواج آن ، به انتخابات و حتی نزدیكی آن نرسد و این زمان ، قاعدتاً نمی تواند دیرتر از تابستان 1390 باشد.
اگر این جریان بتواند از تابستان امسال ، جان سالم به در برد ، شانس برخورد با آن به شدت كاهش می یابد(هر چند به صفر نمی رسد). لذا هر تاكتیكی برای منحرف كردن جامعه از این موضوع می تواند در راستای خرید وقت برای جریان مذكور تلقی شود.

هم از این روست كه در صدر مطلب نوشتیم: تابستان امسال ، منتظر مباحث پرطمطراق و جنجالی زیادی باشید ؛ قرار است افكار عمومی مشغول باشند!
منبع: آینده نیوز، نشریه مستقل ایرانیان

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com