۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

آخرین باری که احمدی​نژاد به نماز جمعه رفت کی بود؟


محمود احمدی نژاد در حالی به غایب یکساله نماز جمعه​های کشور تبدیل شده است که در این مدت از تریبون نماز جمعه نسبت به برخی مواضع شخص وی و یا نزدیکانش در دولت انتقاداتی شده است. برخی اعضای هیات دولت به عنوان مستمع یا سخنران پیش از خطبه​ها در نماز جمعه حضور می​یابند.
خبرآنلاین: آخرین نمونه از این دست، سخنرانی پیش از خطبه​های وزیر اطلاعات در نماز جمعه دیروز تهران بود که وزرای ارشاد، راه و شهرسازی و معاون اول رئیس​جمهور نیز مستمعان دولتی آن در صف اول نماز جمعه بودند.

با این حال مدت​هاست که رئیس جمهور شخصا در نماز جمعه حضور نیافته است. این در حالی است که پیش از این او حتی اگر سخنران پیش از خطبه​ها هم نبود، گاهی به عنوان مستمع در میان نمازگزاران دیده می​شد.​​​

محمود احمدی نژاد در حالی به غایب یکساله نماز جمعه​های کشور تبدیل شده است که در این مدت از تریبون نماز جمعه نسبت به برخی مواضع شخص وی و یا نزدیکانش در دولت انتقاداتی شده است. از انتقاد به طرح مکتب ایرانی و بی توجهی به اجرای قانون عفاف و حجاب گرفته تا انتقاد به لغو طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه​ها که در نماز جمعه دو هفته پیش سراسر کشور به نقد کشیده شد.

آخرین باری که احمدی​نژاد سخنران پیش از خطبه​های نماز جمعه بود، 22 بهمن ماه سال گذشته بود. البته سخنرانی وی در میدان آزادی برگزار شد و نماز جمعه به امامت آیتالله صدیقی در دانشگاه تهران اقامه شد. اما ستاد اقامه نماز جمعه رئیس​جمهور را سخنران پیش از خطبه​ها معرفی کرد و او هم با تشریح بخشی از برنامه​هایش برای هدفمندی یارانه​ها گفت که مجددا با مردم در اینباره سخن می‌گوید. رئیس​جمهور همچنین خبر داد که «اولین انسان ایرانی تا قبل از سال‌‌١٤٠٠با پرتابگر ساخت ایران به فضا می‌رود».

البته او دو بار در سال 89، در تریبون نماز جمعه تهران حاضر شد. او در 12 شهریور ماه نیز سخنران پیش از خطبه​ها بود و محورسخنانش را تحولات جهانی قرار داد و گفت: «آمریکا و رژیم صهیونیستی با برگزاری مذاکرات سازش بدنبال جنایات جدید هستند» و «امروز دولت‌های آمریکایی و اروپایی قادر به سرپا نگهداشتن خود نیستند».

حضور رئیس​جمهور در نماز جمعه تهران در سال 88 - سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم- نیز به دو سخنرانی در شهریورماه (6 و 27 شهریورماه) خلاصه می​شود. او در اولین سخنرانی​اش در این دوره زمانی از تاکیدش بر اجرای عدالت سخن گفته و خواستار رای اعتماد مجلس به تمامی کابینه​اش شد و در دومی هم که به مناسبت روز قدس سخنرانی می​کرد، تاکید کرد که مردم منطقه تسلیم رژیم صهیونیستی نخواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com