۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

زن در اسلام اختیار حجابش را ندارد


آیت‌الله عبد‌الله جوادی آملی از روحانیون قم:

زن در اسلام اختیار حجابش را ندارد

آیت‌الله عبد‌الله جوادی آملی از روحانیون بلند‌پایه قم گفته که «عصمت زن، حق‌الله است و به کسی ارتباط ندارد» و «زن در مقابل شوهر باید تمکین کند، نه در مقابل جامعه.»
به گزارش روز دوشنبه (۱۴ شهریور) خبرگزاری ایسنا٬ آقای جوادی آملی افزوده است: «حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏نظر کردم. حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضی‌ام. حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند. حجاب زن، حقی الهی است.»
به گفته این روحانی در اسلام «حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد، نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندان اوست. همه این‌ها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد بود.»
جوادی آملی افزوده است: «کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم٬ چرا که عصمت زن، حق‌‏الله است و به هیچ‌کسی ارتباط ندارد.»
اظهارات جوادی آملی در شرایطی مطرح می‌شود که روحانیون و برخی از مراجع تقلید در قم در سال‌های اخیر بار‌ها از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند با پدیده «بدحجابی» در ایران برخورد کنند.
پلیس سال‌هاست با اجرای طرح «امنیت اجتماعی» هزاران دختر و پسر را به اتهام پوشش نامناسب بازداشت و به دادگاه معرفی کرده است٬ اما همچنان نتوانسته با این پدیده مقابله کند.
گروهی از روحانیون و محافظه‌کاران می‌گویند «بدحجابی» در ایران موضوعی «سیاسی» است و برخی زنان در ازای دریافت پول با پوشش نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند.
منبع: دیگربان

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com