۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

بیانیه مهم حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران



بیانیه مهم حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران

 بیانیه مهم حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران
بار دیگر تاریخ ورق می‌خورد و آذربایجان قهرمان نقش تاریخی خود در مبارزه با استبداد را ادامه میدهد.نقشی‌ که از صدر مشروطیت آغاز و تا کنون ادامه دارد .
آنگاه که میهن غرق سکوت و وحشت بود ؛ مردی از محله امیر خیزی تبریز به پا خاست و فرمان به بر چیدن پرچم‌های تسلیم از سر در منازل و محلات داد.مردی که نامش با تاریخ ایران عجین است ،ستار خان همانی است که رشادت و شجاعت مردم آذربایجان را برای همیشه تاریخ ثبت و ضبط نمود.
اگر چه آن مرد اکنون در میان ما نیست اما یادش و شجاعتش هر زمان و هر جان رهنما و الهام بخش ملت آذربایجان بوده و خواهد بود.
 مطابق اطلاعیه‌های متعدد  گروه‌ها ی سیاسی‌ در آذربایجان  و فراخوان به تظاهرات مدنی و اعتراضی  در روز شنبه ۵ شهریور به بهانه رد پیشنهاد آبرسانی به دریاچه اورمیه در مجلس شورای اسلامی ؛ مردم آذربایجان به این فراخوان پاسخ مثبت داده و از اولین ساعت روز شنبه ۵ شهریور شهر‌های اورمیه و تبریز شاهد حضور ده‌ها هزار نفری جمعیت معترض گردید .
رژیم اسلامی حاکم بر ایران از تمامی‌ امکانات خود برای سرکوب مردم آذربایجان استفاده می‌کند اما مردم آذربایجان عزمشان را برای تداوم مبارزه و اعتراضات مدنی خویش جزم نموده اند و تسلیم ماشین سرکوب رژیم نخواهند شد . از  همیجا به حاکمیت هشدار  میدهیم تا در مواجهه با نسل ستار خان از خشونت پرهیز کنند چرا که این نسل راه مقابله با خشونت مستبدین را از صدر مشروطیت و از ستار خان فرا گرفته  و به خوبی‌ میداند و در راه به کار بستن راههایی‌ که براي مقابله با مستبدين میداند لحظه ای‌ به خود تردید  راه نخواهد داد.
حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران ضمن هشدار به رژیم اعلام میدارد که در مسیر مبارزه سراسری مردم ایران علیه استبداد حاکم ،در کنار سایر هموطنان خویش ،تا پیروزی نهایی‌ هرگز پا پس نخواهد گذاشت و در این مسیر،  حمایت سراسری از مردم آذربایجان  را به عنوان یک ضرورت تلقی کرده و از عموم ملت ایران میخواهد به یاری مردم آذربایجان بشتابند .
اطلاعات بیشتر در ارتباط با تداوم اعتراضات ،طی‌ اطلاعیّه‌های بعدی منتشر خواهد گردید.

 حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران

منبع:

از آذربایجان و دریاچهِ ارومیه دفاع کنیم!

امروز در آذربایجان مردم بپاخاسته اند تا از موجودیت دریاچهِ ارومیه (دریای چی چستِ اوستا) دفاع کرده و حاکمیت ضد ملی را به چالش بکشند. 
گفتن ندارد که همهِ مردم ایران که در چنبرهِ عنکبوتیِ رژیم اسلامی اسیرند، موظفند از مدافعان این میراث طبیعی، تاریخی و آیینیِ ایران دفاع کرده و به قیام آذربایجان بپیوندند.

ایران به اسارت است امروز، هلا!
برخیز و عدو به خشم خود سوز، هلا!
هان! کرد و بلوچ وآذرستانی و پارس
برخیز و قیام را برافروز، هلا!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نظر خوانندگان این مطلب در بالاترین:
آقا هر روزی میگذارید نزدیک نباشه تا بشه تبلیغ کرد ضمنا از مدل سووری ها باید استفاده کنیم تظاهرات در شب بعد از افطار بهترین موقعیت است چون افرادی که ترس از شناسایی شدن دارند هم میتونند شرکت کنند و مشارکت بالا میره.بابا یکبار برای همیشه خردمندانه عمل کنیم تظاهرات در شب بهترین گزینه موجود است.تجربه چهارشنبه سوری یادتون باشه.ضمنا مشکل ما زاینده رود، گاوخونی،تالاب انزلی و... هروز برای یکی از اینها متحدا تضاهرات میکنیم.



تظاهرات در تهران و سایر شهرها سه شنبه 8 شهریور در حمایت از قیام تبریز و ارومیه
http://balatarin.com/permlink/2011/8/27/2685383
رأی ۱گزارشpishih



این فرصت خوبی است که دوباره تظاهرات و اعتراضمان را از نو اغاز کنیم. اگر همت کنیم میتوانیم.پیشنهادم این است سبزهای فعال هر شهر مکانی مناسب را برای روز 3 شنبه تعیین و به صورت گسترده اطلاع رسانی کنند.مخصوصا در سایت های مجازی فیسبوک و تویتر. اصفهان/ شیراز/ گیلان/ مشهد/ تهران و شهرهای اذربایجان/


اگرچه اين شعر را در لينك ديگه هم گذاشته ام ولي حيفم اومد كه پاسخ اين لينك را با اين سروده ندم

درياجه اورميه

اي شهرِ آب برتو و دنيايتان درود
برساكنان ساحل ِ زيبايتان درود
چي چِست بوده نام " ترا عهد باستان
بر ايل هاي ساكن هرجايتان درود
آشوريان نام " اور ِ‌ ميّه ات نهاد
برنام پُر زمعني و والايتان درود
"اور" است شهر و " ميّه " به معني بباشد آب
بر " اور " و آب و جمله سراپايتان درود
مظلوم و زار و تشنه بماندي درين زمان
بر آنهمه تحّمل بالايتان درود
از شه رگان زندگي ات آب نا رَسَد
بر اشك چشم و حالت اغمايتان درود
نا لايقان به داد تو اصلا نمي رسند
بر طالبان ِ يكدل و همپايتان درود
چشمت فرو برفته " نَفَس درشمارش است
بر تك تكِ شمارِ نَفَسهايتان درود
دوّم ببود رتبه شوريت در جهان !
بر رتبه و به خيلِ‌ نمكهايتان درود
اي كاش مي شدي كه شوي پُر " ز اشكمان
دلها از آن توست " به دلهايتان درود !
«كاوه» به اشك و آه بخواهد بقاي تو
گويد به شهر و هم كه به دريايتان درود 



این نظم شکسته از چه بر پاست هنوز!



این چگونه نظامی است که طشتک رسوایی اش هر بامداد و شامی بر سر بامی است! باندک وزش گیسویی ، بید وار به هر سویی بلرزه در می افتد و با ارتعش چند تارِ مویی، تن به هرزه درانی میزند. بنیانی این چنین بی بنیان، همان بهتر که مباد! چرا که به مثل شمعی است لرزان در گذر باد.

این نظم شکسته از چه بر پاست هنوز!
امر و نهی نابجاش بر جاست هنوز!

همان به که این چماق شرارت به  بیغوله سیاه خود باز برگردد، تا بدینسان شب این ملت سحر گردد! چرا که جهان بی اینان، بکام مردمان شیرین تر است، و آیین مرمان در نبودشان به آیین تر.

از همتِ این قوم سیه پوش شدیم
آواره و خوار و خانه بر دوش شدیم
در ذهنِ جهان، خلقِ نکویی بودیم
در چاله فتاده و فراموش شدیم!


زنگ تفریح/ یوتوب> برخی آدم ها باید بیاموزند

شهرهای ساسانی فارس بدون شناسایی و کاوش غرق و مدفون می‌شوند



1390/6/5
بخش مهمی از شهرهای ساسانی فارس پشت سد‌ها غرق می‌شوند اما هیچ فعالیت مطالعاتی مبنی بر شناسایی، کاوش و مرمت روی آن‌ها صورت نگرفته است.
شهرهای ساسانی فارس روند رو به تخریب را طی می‌کنند و بخش مهمی از این شهر‌ها پشت سد‌ها غرق می‌شوند اما هیچ فعالیت مطالعاتی مبنی بر شناسایی، کاوش و مرمت روی آن‌ها صورت نگرفته است. 
هم اکنون بقایای این شهر‌ها دراستان فارس متروک و بخشی ازآن‌ها نیز با احداث سد‌ها آبگیری شده‌اند. به گفته کار‌شناسان تنها در سد سیوند بیش از ۱۳۰ محوطه‌های تاریخی به زیر آب رفته است.
شهر ایزدخواست آباده، شهرداراب گرد، شهرگور فیروز آباد، شهر جره در کازرون، شهرسرمشهد در کازرون، همچنین ۳ شهر ساسانی دیگر در منطقه لار، شهراستخر در مرودشت، از جمله شهرهای دوره ساسانیان محسوب می‌شوند که عملا به حال خود‌‌ رها شده‌اند.
شهرساسانی دیگری در شهرستان قیرو کازرین با بیش از ۲ هزار سال قدمت که درواقع یک محوطه باستانی بود در طی عملیات و کاوش‌های باستان‌شناسی پیداشد و سرانجام پشت دریاچه سد سلمان فارسی غرق شد و همین سرنوشت با احداث سد ملاصدرا گریبان شهرساسانی شهرستان اقلید را گرفت.
در لارستان نیز تعدادبسیاری شهروجود دارد که نمونه‌ای از آن قلعه اژد‌ها پیکر است که نشاندهنده وجود شهرهای ساسانی بوده است. گراش نیز در برگیرنده قلعه ساسانی همایون دژ است اما هم اکنون بنیاد حفظ دفاع مقدس شهیدان در میان این قلعه ساسانی شهیدان گمنام را دفن کرده است.
جز شهر بیشاپور که تقریبا ۴ درصد مرمت شد، هیچ اقدام و فعالیت مطالعاتی در مابقی شهرهای فارس به جز کاوش‌های موردی صورت نگرفت و حتی شهر بیشاپور هم از سال ۵۶ به بعد کاوش‌های آن به صورت مستمر و پایدار ادامه پیدا نکرد.
ساسانیان به عنوان متاخر‌ترین حکومت قبل از اسلام شهرهای متعددی از شمال تا جنوب فارس ساخته‌اند. اما این شهر‌ها همچنان به حال خود‌‌ رها شده و تعدادی از آن‌ها نیز با احداث سد‌ها غرق شده‌اند. 

اعتصاب سراسری در بازار تهران: اصناف دیگر هم به پارچه‌فروشان پیوستند


با پیوستن برخی اصناف دیگر بازار تهران به پارچه‌فروشانی که زا یک ماه پیش در اعتصاب هستند، امروز اکثر بخشهای بازار تهران تعطیل شد و بازاریان تاکنون حاضر نشده‌اند کرکره مغازه‌های خود را بالا ببرند.
تعطیلی امروز پارچه فروشان بازار تهران در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، از این راسته فراتر رفته و به توقف فعالیت بخش قابل توجهی از بازار تهران منجر شده است.
در این باره خبرآنلاین ساعتی پیش گزارش داد که تعطیلی بازار پارچه فروشان به بخش های دیگر بازار نیز گسترش یافته است، بخش های قابل توجهی از بازار تهران امروز تعطیل است و بازاریان با وجود حضور در مغازه های خود، حاضر به بالا بردن کرکره ها نیستند.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر در راسته های بازار تهران شعارهایی هم از سوی برخی مغازه داران با مضمون جلب حمایت گسترده سایر صنوف سر داده می شود.

منبع : سایت کلمه
من

رفقای ناباب به آدم ضربه می زند/ دولت پایش را روی پوست موز نگذارد


شفاف: با اینکه «جامعه وعاظ تهران»، «جامعه وعاظ ولایی» را به رسمیت نمی‌شناسد اما تفکیک اصول گرایان به «سنتی» و «دولتی» شامل «جامعه وعاظ» هم شده است. دبیر جامعه وعاظ تهران، جعفر شجونی است. حامی سر سخت احمدی‌نژاد که در عین حال با یاران و مشاوران او میانه‌ای ندارد. او می‌گوید، احمدی‌نژاد را باید تعمیر و نگاه داری کرد نه تعویض.

به گزارش شفاف، خلاصه‌ای از سخنان شجونی با امید جوان به شرح زیر است:

-دولت احمدی‌نژاد خدمت کرده است اما به خاطر ۱۱ روز سکوت زیر سئوال است.

-زمانی که آقای احمدی‌نژاد نامزد شده بود من خودم پول بلیط هواپیما از جیبم می‌دادم تا برای او تبلیغ کنم. یادم هست شهرهایی که همسر شهید رجایی، مجید انصاری، حسین مرعشی و فائزه هاشمی رفته بودند، من فردایش آنجا بودم و از احمدی‌نژاد دفاع جانانه کردم.

-ما با خود احمدی‌نژاد جنگ نداریم اما هر دولتی باید ضعف‌هایش را بپذیرد. ضعف دولت هاشمی کارگزاران بود، ضعف دولت خاتمی، اصلاح طلبان و ضعف دولت احمدی‌نژاد، جریان انحرافی است.

-رفقای ناباب به آدم ضربه می‌زنند. کسی که فرزند و اطرافی ندارد و ضربه نمی‌خورد اسمش خداست. یک جای قرآن خدا می‌فرماید: الحمدالله که نه اولاد دارم نه اطرافی. آدم از این دو طایفه ضربه می‌خورد. آقایانی هم که ضربه خوردند از آقا‌زاده‌ها بوده است یا اطرافیان ناباب. ما چقدر در جمهوری اسلامی دیده‌ایم که آقازاده‌هایی خیانت کرده‌اند و فساد مالی داشته‌اند؟!

-پوست موز، چیز کوچک و بی‌مقداری است اما همین چیز کوچک قادر است یک آدم ۱۰۰ کیلویی را با مخ زمین بزند. دولت باید مراقب باشد پایش را روی پوست موز نگذارد.

-در جریان حوادث بعد از انتخابات۸۸، انگلیس شروع به دخالت کرد، امروز همین بلا سر خودش آمده است.

-با این حال دولتی که بعد از این سر کار بیاید باید راه احمدی‌نژاد رابرود یعنی کابینه‌اش در مناطق محروم حضور یابد.

-این گفته کلهر دروغ است. چادر نماد ملی ایران است. از قدیم الایام چادر در این مملکت بوده است. فقط اسلام حجاب را نیاورد، تایید و تقویت کرد. شما اگر به مناطقی که زرتشتیان در آن زندگی می‌کنند سفر کنید، می‌توانید چارقدهای قدیمی که شکل چادر است را ببینید.

صدور کیفرخواست برای جوانفکر


ایسنا: پرونده اتهامی سرپرست روزنامه ایران با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد، در این کیفرخواست برای سرپرست روزنامه ایران به لحاظ نشر مطالب مخالف موازین اسلامی، انتشار عکس و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی و نیز استفاده ابزاری از تصاویر و تحقیر و توهین نسبت به جنس زن، در ویژه نامه منتشره با استناد به قانون مجازات اسلامی و قانون مطبوعات از دادگاه درخوست مجازات شده است. بر اساس این گزارش‌، پیش از این دادستان تهران به عنوان مدعی العموم علیه سرپرست روزنامه ایران اعلام جرم کرده بود که متعاقبا پس از استماع اظهارات سرپرست روزنامه ایران و انجام تحقیقات مقدماتی، کیفرخواست یاد شده صادر شد.

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

مرجانه ساتراپی و گلشیفته فراهانی بر سر سفره «مرغ با آلو»


مرجانه ساتراپی و گلشیفته فراهانی بر سر سفره «مرغ با آلو»

۰۳ شهریور ۱۳۹۰ امید کشتکار
  • اندازه حروف
imageعکس برگرفته از صفحه فیس بوکی "مرغ با آلو"
مرجانه ساتراپی انیماتور، نویسنده و کارگردان صاحب نام ایرانی در حال ساخت فیلمی است به نام «مرغ با آلو». فیلمی با شرکت بازیگران فرانسوی، ایتالیایی، آمریکایی و همچنین گلشیفته فراهانی، هنرپیشه ایرانی مقیم فرانسه. فیلم قبلی ساتراپی به نام «پرسپولیس» موفقیت بی نظیری در سطح جهانی داشت و حتی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند نیز شد.

فیلم "مرغ با آلو" که به کاگردانی مشترک ساتراپی و ‌«وینست پارانو» در حال ساخت است، برگرفته از کتابی به همین نام است که در سال ۲۰۰۴ در فرانسه به چاپ رسیده است. این کتاب نیز مانند بیشتر آثار مصور ساتراپی به صورت سیاه و سفید تصویرسازی شده است. قرار است این فیلم ۲۶ اکتبر ۲۰۱۱ به اکران عمومی در آید.
شهرزاد نیوز درباره داستان این فیلم نوشته است که این فیلم تراژیک - کمدی داستان زندگی ناصرعلی خان، یک نوازنده تار است و داستان در سال ۱۳۳۷ در ایران اتفاق می افتد. در این داستان ناصرعلی خان در خیابان با زنی به نام ‌«ایران» روبرو می شود اما آن زن او را به جا نمی‌آورد. به دنبال این روبرویی، ناصرعلی‌خان با همسرش یک درگیری لفظی پیدا می‌کند و در جریان این مشاجره، تارش می‌شکند. ناصرعلی خان به دنبال تار دیگری می‌گردد، اما جایگزینی برای تارش پیدا نمی یابد. تصمیم به مرگ می گیرد. فیلم ماجرای هفت روز آخر زندگی این نوازنده است.
گفته می شود «گلشیفته فراهانی» در این فیلم نقش «ایران» را بازی می‌کند.
مرجانه كه هم اكنون در پاریس زندگی می‌كند، نوشته‌های‌اش را در سراسر جهان از جمله در نشریات معتبر جهانی همچون نیویوركر، و نیویورك تایمز منتشر می‌كند. چند سال پیش در زمان انتشار کتاب «مرغ با آلو» ساتراپی در گفتگو با نشریه ‌سالن دات كام» درباره احتمال دخالت نظامی امریکا در برقراری دموکراسی در ایران گفت: «بر خلاف آن كه آنها سعی می كنند به ما بگویند، دموكراسی كاغذ نیست كه آن را به دیوار آویزان كنند و سپس بگویند، شما دموكراسی دارید. دموكراسی یك تحول اجتماعی و یك مقولۀ فرهنگی است. درست است كه ایرانیان، خیلی بیشتر غیرمذهبی شده اند و برای دموكراسی آمادگی بیشتری دارند، اما باید خودشان برای به دست آوردن دموكراسی مبارزه كنند. تنها كاری كه كشورهای دیگر می‌توانند انجام دهند، این است كه این مبارزه را بفهمند و به آنها كمك برسانند.»

منبع سایت خودنویس

۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

کنکاش با مدعی! (طنز)



بر منبر خطابه نشسته بود و تن و جان از شرم شسته؛ که آی خلایق: این منم که برگزیدهِ یزدانم و همه چیز دان! و بحکمِ همان یزدان، سیادتِ  بر شما لایق. چرا که دانای جمعِ خلایقم و درون نمای همهِ سلایق!
گفتمش: خموش که:
اگر مقبولیت و گزیدگی به عربده کشی بر منبر بودی، سگان را اولاتر تا بر جایگاهِ تونشینند مقبول و به عوعوی روز و شبان مشغول. چرا که به نان پاره ای دل و دین از کف داده و برآستانِ معبود سر برسایند.

برگزیدگی، جلوسِ بر منبر نیست
هر یاوه سرای بی گمان رهبر نیست!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


روزی بر خیابانم گذر بود و راه از ساندیسخوران پرخطر. جراره ای را دیدم که رخت بدل کرده و بی شرم پشت به اصل برکرده و از دل و جان بخدمت حرامیان کمر بسته.
گفتمش که چه شد تا تو بدینسان بدرهِ ضلالت در افتادی و تن به رذالت دادی!؟
مغول وار شرم از روی فروشسته و بر توسن ستم برنشسته!
گفت:

آقا ست که پروانه و دستورم داد
در شیشه همیشه می انگور داد
سر کیسه گشوده اذنِ یغمایم داد
من مخلصِ رهبرم  که این زورم داد

گفتمش؛ وای بر تو که بر اسب رذالت برنشسته و از اصل آدمی فرو افتاده ای، و خوشا آنانی که اگر چه از اسب روزگار فروافتاده اند بر اصلِ انسانیت سوارند و شب و روز درکار!

خوشا همراه مردم شاد بودن
از اندوه و ستم آزاد بودن
به غمهاشان شریک و دوش بر دوش
خروشان منشاِ فریاد بودن!

۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

ورود نیروهای مردمی به العزیزیه مقر فرماندهیِ قذافی امروز 23 اوت

کزارش اسکای نیوز sky news  

سقوط آخرین سنگر دیکتاتور لیبی: باب‌العزیزیه هم به دست انقلابیون افتاد



کلمه – گروه سیاسی: پس از ساعت‌ها درگیری شدید بین انقلابیون و نیروهای وفادار به معمر قذافی در «باب‌العزیزیه» مقر دیکتاتور لیبی و نیز فرودگاه طرابلس، تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که این دو نقطه به طور کامل در اختیار انقلابیون قرار گرفته و بدین ترتیب آخرین مقاومت‌های بقایای رژیم قذافی نیز درهم شکسته است.
اتفاقات امروز که به یک جنگ تمام‌عیار شهری شبیه بود، علاوه بر درگیری خیابانی و محلی دو طرف، با به‌کارگیری زره‌پوش‌ها و سلاحهای سنگین از سوی بقایای حکومت قذافی و بمباران هوایی باب‌العزیزیه توسط هواپیماهای ناتو همراه بوده است. گزارش‌های مختلف نیز حاکی از آن است که شنیدن صدای انفجار خمپاره و نارنجک در هر لحظه از امروز، اتفاقی طبیعی در پایتخت لیبی بوده است. تصاویر تلویزیونی هم نشان می‌دهند که دود سیاهی بر منطقه‌ی باب‌العزیزیه سایه انداخته است.
به گزارش کلمه به نقل از منابع خبری بین‌المللی، هم‌اکنون جست‌وجوی خانه به خانه برای پاکسازی محل از وجود نیروهای حکومت و احیانا یافتن قذافی در این منطقه ادامه دارد. بر اساس گزارش العربیه، مجسمه‌ی قذافی در باب‌العزیزیه به پایین کشیده شده و محل پذیرایی قذافی از میهمانان خارجی هم به تصرف انقلابیون در آمده است. انبوهی از اسلحه و خودروهای نظامی نیز در پی تصرف باب‌العزیزیه به دست انقلابیون افتاده است.
باب العزیزیه، که پادگانی به مساحت حدود ۶ کیلومتر مربع در جنوب غربی طرابلس است، محل اختفای معمر قذافی بوده که اکنون انقلابیون توانسته‌اند به آن وارد شوند. در این قلعه‌ی افسانه‌ای که با دیوارهای بتنی، محلی امن برای سکونت رهبر لیبی بود، تجهیزات نظامی و امنیتی فراوانی برای دفاع از دیکتاتور لیبی گردآوری شده بود. گفته می‌شود که کنترل تمامی سیستم های ارتباطی- مخابراتی طرابلس هم در این مکان قرار دارد.
بر اساس گزارش‌ها، بیت الصمود (خانه‌ی پایداری) که محل سخنرانی‌های قذافی بود و یادگار بمباران طرابلس به دست نیروهای آمریکایی به شمار می‌رفت، نیز به تصرف مخالفان درآمده است. قذافی چند هفته قبل برای یکی از آخرین سخنرانی‌هایش در این محل حضور یافته و مخالفانش را موش نامیده بود.
از سرنوشت قذافی و پسرانش هم خبری منتشر نشده است. این در حالی است که چند ساعت قبل تصاویری از سیف‌الاسلام قذافی در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد او به یکی از خیابان‌های طرابلس آمده و از قریب دادن مخالفان و شکستن کمر آنها سخن گفته است.
چند ساعت قبل، رویترز به نقل از یک مقام روسی نوشت که قذافی هنوز در طرابلس است و تا آخرین لحظه خواهد جنگید. عبدالسلام جلود، نخست‌وزیر پیشین لیبی که به انقلابیون پیوسته، در گفت‌وگویی ادعا کرد که انقلابیون حتا در صورتی که منطقه‌ی باب‌العزیزیه را به تصرف خود درآورند‌، قذافی و فرزندانش را در آن‌جا نخواهند یافت. وی مدعی شد که قذافی و خانواده‌اش مدت‌هاست در خانه‌هایی در اطراف طرابلس مخفی شده‌اند و هر شب جای خود را عوض می‌کنند.
فرودگاه طرابلس و انبارهای سوخت آن هم ساعتی پیش به طور کامل به دست انقلابیون افتاد. شبکه تلویزیونی الجزیره این خبر را اعلام کرد و افزود که «با تصرف فرودگاه بین‌المللی طرابلس، راه فرار بر قذافی از این مکان عملا بسته شده است.»
در اطراف هتل «ریکسوس» محل استقرار خبرنگاران خارجی هم درگیری‌های شدیدی در جریان است. این هتل که در نزدیکی باب العزیزیه قرار دارد، در دست نیروهای وفادار به دیکتاتور لیبی است. آب و برق این هتل از سه روز پیش قطع شده بود و امروز سه شنبه تنها برای یک ساعت وصل شد.

منبع : سایت کلمه:

اعترافات تکاندهندهِ یک آب باز (طنز)

منبع :youtube

خامنه ای و بشار (طنز)



همین دیروز بود که کلاغ ها خبر آوردند که قذافی هم به حول و ولا افتاد ، و حالا هراسان و لرزان، همانند برادر صدام، در بدر بدنبال سوراخِ موشی است تا دست هیچ بنی بشری بدو نرسد! باید گفت که دنیا دیگر بسختی عجیب و بی وفا گشته و انگار خیال ندارد بکام گردن کلفت ها و بقول هدایت در توپ مرواری  «بر ما مگوزها» بچرخد. 
اگر دیروز نوبت بن علی درتونس بود که با بادی پا در هوا شود و جاه و جلال بیست و پنج شش ساله اش را با نگاهی حسرت بار بر جای گذاشته و بسوراخی فرو رود، امروز نوبت این دلقکِ حراف و از خود راضی است تا آن محافظان شوخ و شنگول و ترگل ورگلش را بر جای گذاشته و بدون هیچ کبکبه و دبدبه ای ، بی نوا و یک لا قبا، در بدر از این سوراخ به آن سوراخ، در پی ستونی که احتمالن برایش فرجی را بهمراه داشته باشد، بگردد! 
اما چه می شود کرد؟ دنیا نا سازگار و بی وفا است دیگر واز آن گذشته همیشه یکسان بکامِ کسی نمی گردد. میلیارد میلیارد هم اگر از دهن مردمی که صاحبانِ واقعی آن هستند بدزدی و در بانک های اروپایی-آمریکایی بگذاری و یا با نام های جور واجور و در رشته های جور و واجورتر در مثلن کانادا و سوئد و نروژ و جاهای دیگر- اکبر آقا جان  بشما بر نخورد؛در مثل مناقشه نیست- ، در اینگونه مواقع پشیزی نمی ارزد و کمکی  به نجاتِ دزدِ فراری نمی کند! 
تازه از این گردن کلفترهاش هم که بنا به خصلت نوکر صفتی و وطن فروشی شان بجای تکیه بر ارادهِ مردمِ خود دست بر سینه و مطیع آن طرفِ مرزی ها بودند، در آخر سرشان بی کلاه ماند و رفتند بهمان جایی که عرب نی انداخت و یا در قفسِ آهنینی همانندِ سوسماری در دام افتاده، بپای میز محاکمه کشیده می شوند. نمونه را همین حسنی مبارک خودمان! 
خیلی ها بر این عقیده اند که اگر دستِ راست جناب سرهنگ قذافی زیر سرِ برادر بشار اسد نباشد، بی شک دستِ چپش ، چرا ، هست! زیرا این ستمگر بقولِ داش مشتیای فیلم های زنده یاد فردین؛ «نه مروت تو کتشه و نه سخاوت تو مشتش».
 این جناب  تمامِ پل های پشت سرش را خراب کرده و تنها راهی که برای خود باز گذاشته، راه باریکی است که صاف به تهران میرسد و حضرت آقای ما. یعنی حضرتِ آقایی که از قضای روزگار، خودش پا در هوا و در حالِ سرسره بازی است. یعنی این که برادر بشار خود تکیه بر بیدی زده است که خود بشدت در حال لرزیدن است و هر لحظه بیم افتادنش هست.
البته این پیر بی معجز - یعنی حکومت اسلامی ما- با هیاهو و جار و جنجال و ایجادِ تشنج آسمان کر کن و احمق خر کن، می خواهد ترس و واهمهِ بی ثباتیش را لاپوشانی کرده  وبه اندک آدم های دور و برش القا کند که : خبری نیست و این منم طاووسِ علیین شده! 
اما کیست که نداند؛ حکومتی که از آب پاشی و آب بازی یک گروه کوچک از جوانان و نوجوانان بوحشت می افتد و بر خود می لرزد و  از قرارهای فیسبوکی و اس ام اس  جوانها خون بجگر می شود و یا بدتراز آن 30 سال است حریفِ چند تار موی زنان نمی شود، بر این حکم صحه می گذارد که به فردای خودش هم امیدی ندارد تا چه رسد که بخواهد دیگران را زیر چترِ حمایتش نگهدارد!
اما واقعیت این ااست که سوریه و اسد هم برای حاکمان اسلامیِ ما حکم فضای تنفس را دارند.  چرا که سوریه تنها جایی است که احتمالن برای مخفی شدن و گریز از خشم مردم، در فردای سقوطشان، خانهِ امن بشمار می رود و از همین زاویه است که فریاد حمایت از اسد را سر می دهند و برایش سینه به تنور چسانده و دفاع می کنند. وگرنه کیست که نداند؛ جمهوری اسلامیِ ما  بچهِ نمک بحرامی است که پستانِ مادرش را گاز می گیرد تا چه رسد به بشار اسد.
هرچند امروز از بالا تا پایینشان فریاد وا اسدا و وا اسلاما! سر داده و بشار بشار گویان بر  فرق خود می کوبند: 




تو نیشِ قلم مزن به بشارِ اسد
هان! تیره مکن کارِ من و کارِ اسد
این غازِ دراز  را گرامی می دار!
هرچند کساد گشته بازارِ اسد!

***
بشار چو با ماست به مولا خوب است 
عمامه بسر نیست، ولی مطلوب است
در معرکه چون «امامِ ره» خونخوار است
نزدِ همه رهبرانِ دین محبوب است!

***
هر چند هزار در هزاران آیند 
فریاد کشان و حق پرستان آیند
اسرائیلی اند جمله؛ چون ما گوییم
حتا بلب ار آیهِ قرآن آیند

***
تغییر به «شام و حلب» اندیشه مکن
افعال و خیالِ کافران پیشه مکن
اسلام ز ریشِ این «اسد» آب خورد
اندیشهِ بر کندن این ریشه مکن!

***
بشارکِ ما درس ز ما آموزد
دست و دهنِ خلق بهم می دوزد
عینِ خودِ ما؛ عربده زن، رذل، پلید
بر خرمنِ خلق شعله می افروزد!


در همین رابطه مطالب زیر را از دوغ و دوشاب بخوانید:

۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

رژیم اسلامیِ ما و بشار اسد



مردم سوریه از چند ماه پیش بپای خاسته اند تا روابط خفقان آور حاکم بر سوریه را تغییر داده و نظمِ نوینی را بجای آن بر جامعهِ خود حاکم کنند.
بشار اسد دیکتاتور حاکم بر سوریه، اما،  در این مدت، نه تنها بخواستِ توده هایی که استوار و خستگی ناپذیر پای بخیابان گذاشته و تغییرات زیربنایی را می خواهند، تن نداده ، بلکه با سبعیتی وصف ناپذیر که ویژگیِ یک  خودکامهِ تمام  عیار است، سرکوب و کشتارِ مردم را در دستور قرار داده و تا کنون هزاران تن را وحشیانه بخاک و خون کشیده است. فشار و انتقادات و حتا تهدیدِ بین المللی و اجماع جهانی برای عقب نشاندن  اسد، تاکنون نتوانسته است کارساز افتاده تا نامبرده را وادار به تن دادن بخواست و ارادهِ توده ها کند! بنظر می رسد که تخیلات قدرت پرستانهِ بشار ملهم  و میراثِ حافظ اسدی باشد که خود را مادام العمر رئیس جمهورِ «برگزیدهِ» مردم نامید و در همان کسوت از جهان رفت!
علیرغمِ آن چه گفته شد، یعنی مخالفت اکثریت قاطع مردم سوریه و افکار عمومی جهانی، حکومت ضد مردمیِ حاکم بر ایران، تنها رژیمی است که از سیاست های ضدِ مردمیِ اسد، پشتیبانی کرده و با صراحت و بی پرده حمایتش را استراتژیک و همه جانبه می داند. رژیمِ اسلامیِ حاکم بر ایران نه تنها دهه هاست که سوخت رایگان و تغذیهِ تسلیحاتیِ سوریه را در دستور داشته و بدان عمل می کند، بلکه آموزشِ آدم کشی و مقابله با خیزشِ مردم را به واحدهای ضد شورش  سوری بر عهده دارد. علاوه بر این ها، بارها و بارها از سوی خبرگزاریهای جهانی، حضور واحدهایی از سپاه پاسداران رژیم اسلامی در مقابله و کشتارِ مردم سوریه اعلام و عنوان شده است. به آتش کشیده شدنِ هر روزهِ بیرقِ اسلامِ خمینی، عکسهای خامنه ای و دیگر سران رژیم  و شعارهای گوناگونی ضد ایرانیِ مردم سوریه  در تظاهرات نیز پای در همین واقعیت ها دارد.
رژیمِ تهران با اراذل و اوباش خواندنِ مردم معترضِ سوریه، بارها و بارها آنان را عامل و آلتِ دستِ «اسرائیل و آمریکا» خوانده و کوشیده است که خیزش سوری ها را نتیجهِ تحریکات خارجی بنمایاند! یعنی درست همان اتهام و ادعایی که علیهِ خیزش های مردم ایران، در طی این 30 ساله  بکار برده است!
دفاعِ صوری  از خیزش های «بهار عرب» و با قصد تفرقه افکنی در آن ها، به امید یافتنِ روزنه ای در راستای نقش آفرینیِ «اسلامِ شیعه» و بویژه در بحرین و تا حدی در یمن که چنین بستر و زمینه هایی در آن ها وجود دارد، مردم ایران را بر آن داشته است تا به استهزا به قیاس کردنِ «رنگ خونِ» مسلمانان این کشورها و مسلمانانِ سوری بنشنند. زیرا بوق و کرنای حاکمیت در دفاع از مسلمانان، بویژه در بحرین و یمن و سکوت و لالمانیِ آنها در مقابل جنایات اسد و قتل عام مردم سوریه چنان شنیع و ناشیانه صورت می گیرد که کتمان آن غیر ممکن است!
جالب اینجاست که در ماههای اخیر، بجز خود حکومت و دولتمردانش، باصطلاح رهبرانِ دینی و مراجع تقلید نیز دست و آستین بالا زده و در حالیکه رذیلانه بر اعمال و رفتارِ ضد خلقی و ضد ملیِ حکومت در رابطه با مردمِ ایران چشم بسته اند؛ همصدا با حاکمیت بدفاع از رژیمِ سوریه و شخص بشار اسد پرداخته اند. یعنی سیاست یک بام و دوهوایی که آشکارا دستِ این مفتخوارگان و دزدانِ بیت المال را رو کرده است!
اما چه کسی است تا نداند که این همه جامه درانی، دودوزه بازی و دفاع ناجوانمردان از اسد بقصد از دست ندادنِ کانال نفوذ در لبنان و تشج آفرینی در فلسطین و بر هم زدن ثبات در منطقه و راه اندازیِ قاچاق اسلحه و مواد مخدر می باشد!



حکومت اسلامی و دولتمردان و آیات عظامش بر آنند که:

تو نیشِ قلم مزن به بشارِ اسد
هان! تیره مکن کارِ من و کارِ اسد
این غازِ دراز  را گرامی می دار!
هرچند کساد گشته بازارِ اسد!

***

بشار چو با ماست به مولا خوب است 
عمامه بسر نیست، ولی مطلوب است
در معرکه چون «امامِ ره» خونخوار است
نزدِ همه رهبرانِ دین محبوب است!

***
هر چند هزار در هزاران آیند 
فریاد کشان و حق پرستان آیند
اسرائیلی اند جمله؛ چون ما گوییم
حتا بلب ار آیهِ قرآن آیند

***
تغییر به «شام و حلب» اندیشه مکن
افعال و خیالِ کافران پیشه مکن
اسلام ز ریشِ این «اسد» آب خورد
اندیشهِ بر کندن این ریشه مکن!


***


بشارکِ ما درس ز ما آموزد
دست و دهنِ خلق بهم می دوزد
عینِ خودِ ما؛ عربده زن، رذل، پلید
بر خرمنِ خلق شعله می افروزد!

در همین رابطه مطالب زیر را از «دوغ و دوشاب» بخوانید:

هر نوع تغییر در سوریه به ضرر اسلام است

سفیر ایران در سوریه: ما تا آخردر کنار بشار اسد ایستاده ایم!


بیانیە انجمن همبستگی فعالان تبعیدی بە مناسبت پیروزی مردم لیبی



مرداد۳۱
بە نام آزادی
شب گذشتە همە رسانە ها و البتە چشمان نگران و امیدوار آزادی خواهان جهان و خاور میانە همراه و همدل با مردم انقلابی و آزادیخواه لیبی منتظر اعلام سرنگونی دیکتاتوری مخوف معمر قذافی بودند و ناگهان خبر سرنگونی دیکتاتوری قذافی و پیروزی مردم انقلابی و آزادیخواه لیبی در رسانە ها ی جهان پیچید…آری سومین دیکتاتور در کشورهای اسلامی و خاورمیانە علی رغم خشونت عریانی کە علیە مردم کشورش نشان داد،سرنگون شد و آذرخش امیدی نو در دل همە آزادیخواهان در سایر کشورها و خصوصا ایران و سوریە درخشیدن گرفت کە دیگر زمان همە دیکتاتورها بە سر آمدە است…
در همین راستا ما جمعی از فعالان جنبش سبز ایران پس از فرستادن شادی و شاد باش خودمان بە مردم قهرمان لیبی، امیدواریم کە قدر این دستاورد بزرگ را بدانند و هر چە سریعتر در جهت برقراری نظم و دموکراسی بە پیش روند و اجازە ندهند مخالفان با ایجاد فضای ناامنی این شیرینی را در کام مردم لیبی و منطقە تلخ نمایند !… واما بی گمان این روند رو بە رشد رویارویی با دیکتاتوریهای موجود در منطقە و خاورمیانە کە از جنبش سبز مردم ایران آغاز شدە بود در حال برگشت بە خواستگاه نخستین خودش یعنی جنبش آزادیخواه و سبز مردم ایران است و دیکتاتوری ولایت فقیە بە زودی شاهد رویارویی ناگزیرش با آزادیخواهان سبزایران خواهد بود و بی تردید دیکتاتوری ولایت فقیە بایست بە آغاز پایان خود سلام کند!
بر همین اساس ما جمعی از فعالان مردمی جنبش سبز ایران ضمن آرزوی استقرار نظم و دموکراسی در کشور لیبی و همچنین همدلی و همصدایی با مردم مبارز سوریە تا پایان دیکتاتوری بشاراسد،بر پایبندی خودمان و همراهانمان بر آرمانهای جنبش مردمی و سبز پافشاری می نماییم و هر گونە میانە داری و همراهی برخی گروه ها، برای پا بر جا ماندن این نظام دیکتاتوری مذهبی را خیانت بە خون کشتە شدگان این راه می دانیم و مبارزە خود را تا سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیە و برقراری نظم ، قانون و دموکراسی سکولار در میهن مان ایران پیگیری خواهیم نمود.. .
همراه شو عزیز تنها نمان بە درد،
کاین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود
انجمن همبستگی فعالان تبعیدی
http://www.melli.org
منبع خبر: سایت انجم
ن همبستگی فعالان تبعیدی

هر نوع تغییر در سوریه به ضرر اسلام است


جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم:

هر نوع تغییر در سوریه به ضرر اسلام است


آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم اعلام کرد اسرائیل در تخولات سوریه دخالت دارد و هر نوع تغییر در این کشور به «ضرر اسلام» و به «نفع» تل‌آویو است.»
به گزارش خبرگزاری «رسا» آقای سبحانی روز یکشنبه (۳۰ مرداد) در مدرسه حجتیه قم از برخی نشریات داخلی خواست تا دیدگاه خود درباره حوادث سوریه را تغییر دهند و «نابجا قلم نزنند.»
وی افزوده که «برخی روزنامه‌ها نسبت به حوادث سوریه بد می‌نویسند، در حالی که حساب سوریه با دیگر کشور‌ها جدا است.»

آن‌طور که آقای سبحانی ادعا کرده است: «دست یهود در مسأله سوریه آشکار است؛ صهیونیست‌ها این حوادث را در این کشور رقم زده‌اند.»
این مرجع تقلید مردم معترض در سوریه را «شورشیانی» خواند که «دوست ندارند و نمی‌خواهند کشورشان مستقل باشد.»

پیش‌تر ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم نیز با انتقاد از مواضع کشور‌های عربی در قبال تحولات سوریه، از این کشور با عنوان نظامی که در «خط مقدم مبارزه با اسرائیل» قرار دارد نام برده بود.
مقام‌های جمهوری اسلامی از تمام تحولات جهان عرب به غیر از سوریه با عنوان «بیداری اسلامی» یاد می‌کنند.
جمهوری اسلامی تحولات جهان عرب را در شرایطی ناشی از تاثیرات انقلاب اسلامی می‌داند که حاضر نیست به سرکوب‌های گسترده مردم سوریه اعتراض کند.
سوریه متحد استراتژیک ایران در جهان عرب به شمار می‌رود و مقام‌های جمهوری اسلامی بیم آن دارند با سرنگونی بشار اسد٬ کمک‌های نظامی آن‌ها به حزب‌الله لبنان قطع شود.
بسیاری از مراجع تقلید شیعه که در برابر سرکوب‌های سال ۱۳۸۸ ایران سکوت کرده‌ بودند در قبال سرکوب‌های خونبار سوریه نیز سکوت کرده و حاضر به انتقاد از بشار اسد نیستند.

منبع خبر:  دیگربان

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com