۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

دیک چنی: اسرائیل به ایران حمله می کند!


عصر ایران: چني كه از سياستمدارهاي محافظه كار دولت جورج دبليو بوش بود در اين مصاحبه كه به مناسبت دهمين سالگرد واقعه تروريستي 11 سپتامبر انجام شده ، در پاسخ به سوالي درباره احتمال حمله اسراييل به ايران گفت :‌" ‌به گمان من آنها اين كار را خواهند كرد . از نظر من ايران، تهديدی برای موجوديت اسراييل است و اسراييلي ها هر كاري براي تضمين امنيت و موجوديت شان انجام مي دهند."

چني در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا گفته هايش بر مبناي اطلاعاتي موثق است كه در نتيجه گفتگو و مذاكره با مقامات اسراييلي كسب شده است ، يا نه ؟ :‌" گفت :‌" من نمي توانم گفته هايم را به يك مقام خاص اسراييلي نسبت دهم ، اما من با مقامات مختلف اسراييلي در اين باره گفتگو داشته ام و مي دانم كه از نظر آنها ايران يك تهديد جدي براي اسراييل محسوب مي شود."

چني در اين مصاحبه نسبت به احتمال انجام يك حمله تروريستي ديگر با سلاح هاي بيولوژيك و كشتار جمعي هشدار داد و گفت كه از نظر او هنوز تهديدات تروريستي جدي عليه آمريكا وجود دارد.

كتاب جديد خاطرات چني كه در آن اطلاعاتي درباره دوران 8 ساله رياست جمهوري جورج دبليو بوش انتشار يافته سبب ايجاد جنجال سياسي در آمريكا شده است.

چني در اين كتاب برخي از مقامات سابق دولت بوش از جمله كالين پاول وزير خارجه دوره اول رياست جمهوري بوش را به سنگ اندازي در سياست هاي خود و بوش متهم كرده است . چني در كتاب خاطرات خود نوشته است كه درباره ايده حمله به ايران براي بازداشتن اين كشور از هسته اي شدن تنها بوده است و اعضاي دولت بوش از پيشنهاد او در اين زمينه استقبال نكرده اند.


منیع: فردا نیوز 

۱ نظر:

فدایی رهبر گفت...

خایشو نداره

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com