۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

قرائتی : قرآن حاوی میلیون‌ها رساله دکتری است/ همراه با تفسیر





به گزارش خبرگزاری شبستان ازمشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز كشور در مراسم افتتاحیه چهارمین گردهمایی مربیان طرح چهره به چهره استان های مرزی و منتخب كشور با تاكید بر بهره مندی مربیان از مفاهیم قرآنی گفت: قرآن میلیون ها رساله دكتری است و هنوز ذره ای از از مفاهیم ارزشمند آن كشف نشده است چرا كه مهندسی احكام و دستورات دین اسلام شگفت آور است. 

دوغ و دوشاب:

یادتان هست چندی پیش همین حجت الاسلام قرائتی فرمودند: خرافه و مهملات به کتاب های دانشگاهی راه یافته است؟ 
یکی نیست به این حاج آقا حالی کند که بابا «خرافه و مهملات همین هاست! همین فرمایشات جنابعالی و گردن کلفت ترهای دیگرتان که  غیر مسئولانه بر می گردند و حکایت آن «یاعلی» معروف را علم می کنند. آخر برادر من! حضرت آقا! یکبار شده که به مفهومِ آن چه فرمایش می فرمایید بیندیشید و بعد مرتکب شوید؟ 
قرآن میلیون ها رساله دكتری است  یعنی چه برادر قرائتی؟ کدام دکترا ها و در چه مواردی؟ آن هم وقتی بلافاصله اعلام می دارید که:  هنوز ذره ای از مفاهیم ارزشمندِ آن کشف نشده است! 
آقا جان اگر «هنوز ذره ای از مفاهیم ارزشمندِ آن کشف نشده» جنابعالی از کجا و با تکیه بر کدامین سند چنین ادعای صد تا یک غاز را می کنید؟ کدام عقل سلیمی ادعایی که مدعی اش بلافاصله به پوچ بودنش اقرار می کند را باور می کند؟  این ادعا شبیهِ  این ادعا می تواند باشد که مثلن یکی از یاوه سراهایی از جنسِ شما ادعا کند که: احکام و فرمایشات آقای خامنه ای در حدِ احکام خداست! - مگر نه برادر مصباح یزدی؟- و یا این که آسید علی وقتی که از رحمِ والدهِ محترمه سر درآورد، هل من مبارز طلبان فریاد برآورد: یاعلی!
البته شاید منظور جنابعالی از «زساله دکترا»، دکترای از نوع علی کردان و کامران دانشجو و علی لاریجانی باشد که در آن صورت تو دانی و قرآنت و دولتِ فخیمه انگلیس که بویژه بشما آخوندها، همیشِه خدا لطف و مرحمت مخصوص و سفارشی داشته است.  


وی با تاكید بر فراگیری اسرار نماز و مطالعه تفسیر قرآن و بیان اینكه تاكنون 250 نكته راجع و نماز كشف كردیم، گفت: ما هنوز به نماز عشق نورزیدیم و طعم نماز را نچشیدیم چراكه در نماز استقلال، آزادی، حقوق، عزت، معاد، توحید، صراط مستقیم و غیره وجود دارد.

دوغ و دوشاب:

چنان بنظر می رسد که شما، قرائنی جان،  دست به کشف تمیز و تیز و بزی دارید!  توصیه می شود که به این کارتان ادامه دهید و کاری بکار خلق الله که شوربختانه بدامِ شما افتاده اند نداشته باشید. البته خود مردم آن فرمایشات مشعشعِ جنابعالی را بخاطر دارند که می گفتید: اگر یک پنج ریالی را به یک آخوند بدهید، دیگر بهیچ وجه نمی شود از او پس بگیرید! و همچنین این را نیز فراموش نکرده اند که می گفتید: کسانی که علیه ما دارند مبارزه می کنند و بمب و گلوله بکار می برند یک مشت درس خوانده و دانشگاه رفته اند و الا مردم عامی و روستایی که از این چیزها سر در نمی آورد! 
اما باید گفت که: آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. مردم می خواهند با باز کردن «مشت شما» آن پنج ریالی را پس بگیرند. با همین انگیزه است که جوان ها دسته دسته راهی دانشگاه ها می شوند و بخشی از آن ها «رسالهِ دکترا» را در دانشگاه حقوق مردم پاس می کنند! 

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینكه قرآن كتابی است كه هر حرفش حاوی هزاران نكته و درس زندگی است، تصریح كرد: اگر به درستی با قرآن و نهج البلاغه مانوس شویم در می یابیم كه هیچ كتابی بالاتر از قرآن حرف نو و جدید ندارد.

دوغ و دوشاب:

انگار این حاج آقا  خیال باز ایستادن از یاوه گویی ندارد! و باز هم حرف از وجودِ  هزاران نکته و درس رندگی در قرآن می کند! آن هم قرآنی که بقول خودِ  حاج آقا: هنوز ذره ای از  مفاهیمِ آن کشف نشده است! 
می دانید عقل سلیم و خردمندانه با تکیه بر فرمایشات جنابعالی چه می گوید؟ می گوید: کتابی که در طول یکهزار و چهارصد و اندی سال، آن هم با حضور هزاران هزار مفتخور و بیکاره هایی از نوع شما،  ذره ای از مفاهیمش کشف نشده، احتمالن چیز بی محتوایی بیش نیست!


۵ نظر:

ناشناس گفت...

پاینده باشی

سیمُرغ آزادی ایران زمین گفت...

با درودی به پهنای ایران زمین
بسیار نقد درستی کردی،اینها هرگز فکر نمیکردند مردم اینقدر زود از خواب خرگوشی بیدارشوند چون متوجه نیستند در چه عصری زندگی میکنند. من فقط ماندم و ببینم وقتی این رژیم واژگون شد اینها میخواهند چه بلائی به سر خودشان بیاورند البته اگر مردم اینها را تا او موقع اجازه بدهند که زنده بمانند.

ناشناس گفت...

صورت مسأله: شبی هزار رکعت نماز با توجه. هو.......
سوال: هزار رکعت نماز با توجه چند ساعت طول میکشد؟
-----------------------------------
حل مسأله
فرض: حداقل زمان لازم برای یک رکعت نماز باتوجه = ۱،۵ دقیقه (با در نظرگرفتن آنتراکت بین دو رکعت)
۱۰۰۰ رکعت ضربدر ۱،۵ دقیقه = ۱۵۰۰ دقیقه
۱ ساعت = ۶۰ دقیقه
۱۵۰۰ دقیقه تقسیم بر ۶۰ دقیقه = ۲۵ ساعت
نتیجه: بنابر فرض بالا، خواندن ۱۰۰۰ رکعت نماز باتوجه، پشت سرهم ، ۲۵ ساعت طول میکشد.
-----------------------------------
نتیجه گیری
یک شبانه روز = ۲۴ ساعت
بنابر محاسبه بالا آن ۱ ساعت اضافی چگونه تامین میشده است؟
حال اگر آن یک ساعت را برای ادامه گفتار در نظر نگیریم، میتوان چنین گفت که شخص مورد نظر تمام شبانه روز را به خواندن نماز میگذرانده است. با توجه به احادیث زیادی که از فعالیت های فرد مزبور بیان میشود، این سؤال را میتوان مطرح کرد که آیا وی زمان لازم برای انجام کار دیگری جز نماز خواندن داشته است؟ با در نظر نگرفتن زمان لازم برای برآوردن نیازهای بیولوگیکی مانند تغذیه، استراحت و غیره و همچنین زمان لازم برای بودن با خانواده خود (شخص مزبور دارای همسر و چندین فرزند بوده است).

با توجه به آنچه گفته شد میتوان چنین نتیجه گیری کرد که در گفتار این فرد که میگوید "شبی هزار رکعت نماز با توجه میخواند"، تناقض وجود
دارد. اینچنین تناقض گوییها را میتوان در گفتاراینگونه افراد، دربسیاری موارد پیدا کرد. و اینکه اینها هنوز میتوانند دیگران را دور خود جمع کنند و اینگونه آنها را بی شعور و بی خرد در نظر بگیرند تا بتوانند چنین مطالبی را عنوان کنند. آیا اینها بسیار شارلاتان و شعبده باز هستند یا شنوندگانشان واقعا بی شعور و بی خرد هستند!!!

ناشناس گفت...

"دوست و یادشمن گرامی!"
آقا یا خانم دوغ و دوشاب، چرا "دوست و یا دشمن گرامی!" را تیتر کرده اید؟ از کجا میدانید که کسی دوست یا دشمن شماست؟ شما مطالبی در بلاگتان می آورید و کسانیکه به آن سری میزنند، آنها را می پسندند یا نه. اگر پسندیدند از لحظه ای را که در بلاگتان گذرانده اند لذت برده اند و در غیر اینصورت نه. در مورد اول با شما عقد دوستی نبسته اند و در مورد دوم کمر به دشمنی شما نبسته اند. بنابرین پیشنهاد میکنم از تیتر "بازدید کننده گرامی" یا "میهمان گرامی" استفاده کنید. با پوزش اگر فضولی کردم.

ناشناس گفت...

به این کلیپ در یوتوب گوش کنید:
http://www.youtube.com/watch?v=CiJctd5sL1I

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com