۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

فرمایشات احمد خاتمی و تفسیر آن!


آيت‌الله خاتمي: ملت‌هاي منطقه مراقب "رهبرتراشي‌هاي دشمن" باشند

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه در اولين همايش فراكسيون بيداري اسلامي مجلس شوراي اسلامي سخن مي‌گفت، اظهار داشت: دغدغه همه ما بيداري اسلامي در منطقه است.

به پیر به پیغمبر این حضرت  (که اگر او را حجت الاسلام بنامید کلی دلخور می شود و از همین روی از همین حالا باید اورا بدلیلِ ماشاالله هیکلِ رشید-رعنایش ایت الله الخیلی خیلی الاعظمی نامید) راست می گوید دیگر! باید گفت که بقول حاج آقا؛ دغدغهِ همهِ ما،« اسلام» است که خواب و آرامش را از چشم مردمِ جهان ربوده است. زیرا هر جا جنگ، آدم کشی ، تروریسم، تجاوز، توطئه، دسیسه، تحقیر زنان، گدایی،اعتیاد ، آدم فروشی، خیانت ، پیمان شکنی، توهین به افکار و اندیشه های دیگران، کهریزک، رشوه خواری، صیغه، بچه بازی، دروغ، تهمت، دزدی، خفه کردنِ مخالف، باندبازی و از همه مهمتر ضدیت با دانش و دستاوردهای فکری بشر و رواجِ خرافه پرستی است، منشا در اسلام دارد!

وي با يادآوري دو آيه از قرآن كريم تأكيد كرد: سخن همه ما گسترش نور اسلام در منطقه است، بنابراين پيش‌بيني ما آن است كه بيداري اسلامي شعله‌اي خاموش‌ شدني نيست و اين شعله با خشكاندن ريشه ديكتاتورها فروزان خواهد ماند.

براستی که این حرف هم حرف درستی است: «گسترشِ نورِ اسلام در منطقه» و نه بیشتر. این مناطق هم بنظر می رسد کاملن تعریف شده  است. بدین شرح: ا- مکه و اطراف غار حراکه خود پیامبر اسلام هم نخستین بار، پیش از نیرو گرفتن بر آن تاکید داشت. 2- مدینه و حومه که سکونتگاهِ انصار ایشان بود. 3- قم، بدون حومه، بهمراه اندکی از مجموعهِ شهر ری. 4- مشهد، بدون حومه. 5 و 6 و 7 و 8 کربلا، نجف ، سامره و کاظمین. وسلام! همین و بس! بهترین کار ممکن هم کشیدنِ دیوارِ بتونی بارتفاع هر چه بیشتر ، پیرامونِ مکان های یاد شده و تامین بودجه ای کافی برای آنان تا بنشینند و به سر و کلهِ هم زده و مراسم و مناسک غسلِ جنابت، جماع با حیوانات، جماع بر پشت شتر، نماز وحشت، نماز میت، شرایط بازی کردن و لعب با نوزادان ، فرود اضطراری بر فرودگاه «عمه» بهنگامِ وقوعِ زمین لرزه، خرِ دجال، خروجِ سفیانی، شعیب ابن صالح، سید خراسانی، آن سوراخِ چاهِ معروف ، چاهای نرینه و مادینهِ جمکران، آروغ های مستحب و غیر مستحب و شرایط و علائم ظهور و جعل سند، حدیث و روایت و.... را حل کنند! 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمن مي‌خواهد اين چراغ برافروخته را خاموش كند ولي اراده خداوند چيز ديگري مي‌خواهد. لذا علي‌رغم خواست و برنامه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي ايجاد خاورميانه‌ جديد مدنظر آنها، خاورميانه جديد اسلامي در حال شكل‌گيري است و اميداريم به زودي شاهد شكل‌گيري اتحاد جماهير اسلامي در منطقه باشيم و آن را جشن بگيريم.

ببین نشد دیگر حاج آقا. اینجایش را خراب کردی. یعنی دودوزه بازی و فریب را پیش کشیدی1 یعنی همان فعل شنیعِ همیشگیِ همهِ شما.  کسی نیست که نداند منظور جنابعالی از اتحادِ جماهیر اسلامی، «اتحاد جماهیرِ اسلامِ شیعه، آن هم از نوعِ حقهِ اثناعشری اش» است و نه چیزِ دیگر. وگرنه دمِ خروس ممنوع کردن نماز عید فطرِ مسلمانان سنی تهران را چگونه لاپوشانی می کنید که بی شک یکی از تصمیم گیرندگان این رفتارِ «اخوت آمیزِ» اسلامی شخصِ جنابعالی هستید؟

آيت‌الله خاتمي با تأكيد براينكه امروز به فضل خدا بيداري اسلامي در منطقه شكل گرفته است و مبارزان مسلمان به صحنه آمده‌اند تأكيد كرد: براي نتيجه گرفتن مطلوب لازم است ملت‌هاي منطقه از تجربيات قبل از انقلاب اسلامي ايران استفاده كنند. تا با شناخت آسيب‌ها و برخي مشكلات از گرفتار شدن به آن آسيب‌ها جلوگيري كنند.

البته آقای امام جمعهِ هرچند موقت، می خواست مثال هایی هم بزند که بناگاه از ذهنش پرید! ایشان می خواست «امت» چند میلیونیِ بحرین را مثال بزند که نزد. - هرچند که کلِ جمعیت مسلمان(یعنی شیعه) و غیر مسلمان آن (بقیهِ مردم بحرین) روی هم 4 صدهزار تن بیشتر نباد-

وي با بيان اينكه چند نكته را خطاب به ملت‌هاي بيدار شده منطقه يادآور مي‌شود، بيان داشت: ملت هاي منطقه سعي كنند به "رهبري واحد و صالح" برسند كه در اين صورت مطمئناً سرعت اين حركت‌هاي مقدس بيشتر خواهد شد.

«یک رهبر صالح» باید از هر نظر شباهت و همانندیِ آشکاری با رهبر ما داشته باشد. یعنی هم دیکتور باشد، هم بتواند بموقع وارد عمل شده و بر آرای مردم خطِ بطلان بکشد، هم بر سکوی خطابه رفته و دستور کشت و کشتار و تجاوز بدهد و حتا از قانونِ اساسیِ اعور و درب و داغانی شبیه آنچه ما در ایران داریم،  بعنوان کاغذِ توالت استفاده کند! 

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: ملت‌هاي منطقه مراقب "رهبرتراشي‌هاي دشمن" باشند، چرا كه در زمان انقلاب اسلامي ايران نيز همين دشمنان سعي در رهبرتراشي داشته و مرتباً جرياناتي مانند جبهه ملي و ملي‌گراها را در مقابل امام خميني (ره) قرار مي‌دادند اما مردم رهبري امام (ره)‌ را از جان و دل پذيرفته بودند.

دشمن حقِ «رهبر تراشی» ندارد. این حق و وظیفهِ ما است که «رهبر تراشی کنیم» ولاغیر! یادتان هست که ما چگونه در مقطعِ انقلاب بکمک برادران، بی بی سی، خبرگزاری فرانسه، رادیو آزادی (آمریکا) و... وقتی دیدیم خیزش مردم ژرفا می یابد دست بکار شده و چنان «رهبری تراشیدیم» که دود از کلهِ مردم ایران برآورد و جهان را به گند کشید! «رهبرِ مدیر و مدبر در اسلام» یعنی امام خمینی، که با یک نیش قلم، حکمِ قتل عامِ 10 ها هزار زندانیِ سیاسی را در سال 67 یک جا صادر کرد!

آيت‌الله خاتمي ادامه داد: انقلابيون در منطقه "سعي در بصيرت‌افزايي به مردم" خود داشته باشند، چرا كه از بروز مهم موفقيت امام خميني (ره)‌ بصيرت‌افزايي ايشان بود. لذا امام (ره)‌ در طول مبارزه خود هيچگاه به سراغ مبارزه مسلحانه نرفت و همواره با مبارزه مسلحانه مخالف بود. چرا كه ايشان بر روشنگري مداوم تأكيد داشتند و ما نيز بايد پيرو اين راه باشيم.

آرای چنین بود. البته یک مشت فدایی و مجاهد بهمراه «مردم» دو روزِ تمام دست به اسلحه بردند و حکومت نظامی و لشگر گارد را در هم شکسته و پادگان ها را تصرف کرده، همافرانی که محاصره شده بودند را نجات دادند. ولی اصل این بود که ما پیشاپیش بهمت دکتر بهشتی -آنکه مظلوم شهید شد- (درست است آقای رفسنجانی؟)، پیشاپیش با هویزر نشسته و قول و قرارهای لازم برای انتقال قدرت به «ره» را گذاشته بودیم.

وي همچنين خطاب به ملت‌هاي منطقه افزود: انقلابيون بايد همواره سعي كنند كه بنيه اعتقادي مردم را تقويت كنند. واقعيت اين است كه  در كشورهاي مسلمان انگيزه مردم براي حضور در مبارزات الهي است. بنابراين مبادا انگيزه‌هاي مادي براي آنها مطرح كنند كه در اين صورت مردم انگيزه‌اي براي ماندن در صحنه نخواهند داشت. 

اینهم در نوعِ خودش جالب است. بیایید از ما یاد بگیرید. ما هیچکداممان نه در قصرهای مصادره ای زندگی می کنیم. نه ماشین های ضد گلوله و ضد آر پی جی زیرپایمان است و نه یک گردان بسیجی و سپاهی و کمیته ای بعنوان محافظ و مراقب و مدافع در اطرافمان هستند. آن هم با بودجهِ بیت المال. اقتصاد هم که بقولِ امام راحل «مالِ خره» . باور کنید نه واعظ طبسی، سوخت مردم خراسان را به طالبان می فروشد و بجای آن تریاک وارد می کند و نه حضرت مکارم شیرازی شکر فروش است.  

«خستگي‌ناپذيري» نكته ديگري بود كه عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خطاب به انقلابيون منطقه مورد تأكيد قرار داد و گفت: ساقط كردن ديكتاتور 42 ساله منطقه كار آساني نبود. بنابراين بايد بدانيم كه اين كارها صبر و تحمل مي‌خواهد و خداوند به دنبال صبر ظفر و پيروزي را نصيب ما خواهد كرد.

بچشم حضرت آیت الله. ما هم صبر و تحمل می کنیم. دیدید که اگر خیزش 18 تیر بجایی نرسید، خرداد 88 دوباره بپاخاستیم و حالا چون آن هم پاسخ نداد ، در آیندهای نزدیک بار دیگر بر می خیزیم. این قول هم می دهیم که شما خیلی زودتر از 42 سال از فرشِ میهن رفته و به سطل زباله ریخته می شوید!

آيت‌الله خاتمي ادامه داد: ملت‌هاي منطقه بايد هوشيار بوده و نسبت به تحركات باقي مانده رژيم‌هاي ساقط شده مراقبت كنند. به خصوص مردم مصر بايد بدانند تا وقتي كه پسمانده‌هاي رژيم مبارك هستند از انقلاب خود مطمئن نباشند.

می بینید؟! حاجی آقا از یک چیزی رنج می برند و ان هم این است که حرکت های مردم منطقه، رنگ اسلامی ندارد. همه برای دمکراسی و حاکمیت مردم برخاسته اند و نه اسلام! همین مسئله باعثِ سوختن جاهایی از بدن ایشان و دیگر آیات عظام و ناعظام شده است. البته به ما ربطی ندارد که کجای ایشان! ولی همین که اهدافِ این خیزش ها بمرادِ اینان نیست، باعث شده است تا احساسِ خطرشان را بدینگونه عیان داشته و دست خارجی ها را در کار ببینند.

وي با بيان اينكه قصد قياس انقلاب‌هاي منطقه با انقلاب ايران را ندارد، گفت: بايد ملت‌ها مراقب جنگ نرم دشمن و دسيسه‌هاي آنها باشند كه از طريق رسانه‌ها در حال طراحي و اجراي آن هستند.

مثل همان قیام آب بازی و آب پاشی! بدا بحالِ رژیمی که از آب بازی و آب پاشی و شادمانیِ جوانان و نوجوانانش این چنین واهمه دارد! 

امام جمعه موقت تهران همچنين گفت: ملت‌هاي انقلابي و بيدار شده بايد مراقب باشند كه پس از رسيدن به خواسته‌هاي نسبي خود يك قدم از اصول خود كوتاه نيايند. هرچند نسخه هاي متفاوتي براي اداره كشورها وجود دارد اما نكته مهم اين است كه خواسته مردم در اين كشورها حاكميت دين، اسلام و قرآن است كه اين مايه وحدت همه مسلمانان است.

این یعنی این که؛ ای متحجرین و روحانیون، اگر از بد شانسی و سیه روزگاری، ملتی همانند مردم ایران بدامتان افتادند، امانش ندهید! در جا تیغهِ چاقو را برگلویش گذشته و سرش را ببرید و تا مغزِ استخوانش بمکید! زیرا این غنایم کمتر بدست مسلمین می افتند. 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان انقلابيون منطقه را توصبه به كادرسازي كرد و گفت: بايد براي انجام كارهاي بزرگ و به دست گرفتن حكومت كادرسازي صورت بگيرد تا با موفقيت اوضاع و حركت بيداري اسلامي را به سامان برسانند.

منظور این است که پس از پیروزیِ احتمالی، هر چه لات و چاقو کش، دزد، اراذل و اوباش (مگر نه برادران رادان و محسن رضایی و رفیق دوست؟) و طلبه های مفتخور و صادق محصولی، صادق خلخالی، سعیدِ امامی و لاجوردی .و اژدها اکبرِ رفسنجانی و دایناسور احمد جنتی و خود همین آقا و ... را دور خود جمع کنید تا بتوانید دمار از روزگار ِ مردم و مال و اموالی که بدام شما افتاده  اند در آورید! 


لینک زیر را در ارتباط با مطلب بالا بخوانبد:
آیت الله احمد خاتمی: ما خود «رهبر تراشیم»! طنر تلخ...

و جدیدترین مطلبِ دوغ و دوشاب را در لینک زیر بخوانید:
یک پیشنهاد: انقلاب فوتبالی

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com