۱۳۹۰ تیر ۱۸, شنبه

اقتصاد ایران میان بدترین‌های جهان آخر شد


آفتاب: نشریه اقتصادی فوربس طی گزارشی به بررسی عملکرد اقتصادی 177 کشور جهان طی سه سال گذشته پرداخت و بر این اساس 10 کشور را به عنوان بدترین اقتصادهای جهان معرفی کرد. 

بدترین اقتصادهای جهان در این گزارش بر اساس میانگین آمارهای سه ساله در خصوص رشد تولید ناخالص داخلی، تورم و تولید ناخالص داخلی سرانه به اضافه تراز حساب‌های جاری تعیین شده‌اند‌. این فهرست نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی داشته است. در میان این ده کشور که مدالِ جهانی بدترین و آشفته ترین وضعیت اقصادی را در مقایسه با اقصادِ جهانی را کسب کرده اند ، 
ماداگاسکار مقام اول (بدترین) و ایران مقام دهم (یعنی مقام یکصد و شصت و هفتم جهان را دارد که باید همین جا و فی المجلس کسبِ این مقام ِ شامخ را به برادر محمود احمدی نژاد، ولی فقیه مسلمین جهان و کلیه ی ابواب جمعی نظام ِ اسلامی تبریک و تهنیت گفت که در میان 177 کشور مورد بررسی ما را به جایگاهِ167 جهان رسانده اند!)
همانکونه که گفته شد:
بر اساس این گزارش ایران در جایگاه دهم فهرست بدترین اقتصادهای جهان طی سه سال گذشته قرار گرفته است. بر اساس آمارهای سازمان بین‌المللی انرژی ایران 10 درصد ذخایر کشف شده نفت جهان را در اختیار دارد. اقتصاد ایران با سوء مدیریت، افزایش نقش دولت در فعالیت‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی و تحریم‌ها روبرو است. درآمد سرانه در ایران به 5493 دلار می‌رسد. گرچه دولت ایران سعی کرده با حذف 60 میلیارد دلار از یارانه‌های پرداختی به بخش انرژی اصلاحات وسیعی را در اقتصاد این کشور آغاز کند ولی اجرای این طرح موجب رشد 20 برابری قیمت برخی کالاها شده است. صندوق بین المللی پول بر این باور است که ایران برای حفظ نرخ تورم در سطح کمتر از 14 درصد با مشکلات زیادی روبرو است.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com