۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

نامه احمدی نژاد به وزیر علوم و بهداشت:توقف تفكیك جنسیتی و بازنشستگی اساتید


نامه احمدی نژاد به وزیر علوم و بهداشت:توقف تفكیك جنسیتی و بازنشستگی اساتید

بازنشسته كردن اساتید رویه ای است كه تا كنون در طول دو دولت احمدی نژاد انجام شده و تا كنون بسیاری از افرادی كه برخی اختلافات فكری داشته اند، بازنشسته شده اند.این نامه در حالی است كه دیروز وزیر بهداشت گفته بود تفكیك جنسیتی در دانشگاه های علوم پزشكی امكان ندارد.
بعد از چند هفته درگیر شدن افكار عمومی با اظهارات وزیر علوم و برخی روسای دانشگاه ها،رییس دولت در نامه ای به وزرای علوم ،تحقیقات وفناوری و  بهداشت،درمان و آموزش پزشكی بر ضرورت خودداری از بازنشسته نمودن بی رویه اساتید تا بررسی و تصویب آئین نامه بازنشستگی اعضاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز جلوگیری از اقدامات سطحی و غیر عالمانه در برخی دانشگاه ها مبنی بر اعمال رشته ها و كلاس های تك جنسیتی تاكید كرد.
متن نامه دكتر احمدی نژاد بدین شرح است؛

باسمه تعالی

جناب آقای دانشجو
وزیر محترم علوم ،تحقیقات و فناوری
سركار خانم دستجردی
وزیر محترم بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی

 سلام علیكم

1-شنیده شده است كه اساتید بی رویه بازنشسته می شوند .ضروری است تا بررسی و تصویب آئین نامه بازنشستگی اعضاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر نوع بازنشسته نمودن اعضاء خودداری شود.
2- شنیده شده است كه در برخی دانشگاه ها ،رشته ها و كلاس های تك جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می گردد .
ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود.
در هر دو مورد نتیجه را اعلام نمائید.

                                                                                                       محمود احمدی نژاد
گفتنی است بازنشسته كردن اساتید رویه ای است كه تا كنون در طول دو دولت احمدی نژاد انجام شده و تا كنون بسیاری از افرادی كه برخی اختلافات فكری داشته اند، بازنشسته شده اند.
این نامه در حالی است كه دیروز وزیر بهداشت گفته بود تفكیك جنسیتی در دانشگاه های علوم پزشكی امكان ندارد.
این برای چندمین بار است كه سیاست های كلان آموزش عالی، با دوگانگی مجریان و متولین آن مواجه می شود. روش های آموزشی متفاوت در دانشگاه های علوم پزشكی و دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و میزان بهره وری هم كدام، از جمله این دوگانگی هاست.  
با این حال، مرضیه وحید ‌دستجردی در حاشیه همایش فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشكی تهران در جمع خبرنگاران این بار هم ساز مخالف با وزارت علوم زده است: "با توجه به فعالیت دانشجویان دختر و پسر در بیمارستان های وزارت بهداشت و همچنین تركیب بیماران از جنسیت‌های مذكر و مؤنث، قاعدتاً امكان تفكیك جنسیتی در دانشگاههای علوم پزشكی وجود ندارد."
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
آیت اله خاتمی امروز مدعی شد: 
- در كشورهاي اروپايي و غربي مانند اسپانيا و ايتاليا بيداري در حال وقوع است و اينكه مردم آنجا براي گرفتن حق خود بايستند، نيز انقلاب اسلامی ايران به آنها ياد داده است. 
احتمالن آقای خاتمی، امام جمعه موقت تهران با این درافشانی قصد کوبیدن مهر تایید بر ادعای آقای طائب، رئیسِ قرارگاهِ عمار داشته است. 2 روز پیش نامبرده مدعی شده بود که سرخپوستان در قاره ی آمریکا پیش از ورودِ اروپائیان مسلمان بودند - شاید آقای جنتی 1300 سال پیش شناکنان خود را به آمریکا رسانده و آنان را مسلمان کرده است!-
آیت اله احمد خاتمی همچنین گفت:
رئيس يكي از دانشگاه‌هاي تهران به دليل جدا كردن كلاس‌هاي آقايان و خانم‌ها با چه منطقي بايد بازخواست شود؟ بايد به اين فرد مدال داد نه اينكه وي مورد بازخواست و اعتراض قرار گيرد كه چرا تفكيك جنسيتي مي‌كنيد. 
البته بنظر می رسد که آقای خاتمی با این اظهارات مشعشع قضد پاسخگویی به دستورِ احمدی نژاد در باره توقغِ طرحِ جداسازیِ جنسیتی، داشته است.
این بالا چه خبر است؟!

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com