۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

لاریجانی رئیس قوه قضائیه: سپاه مجاز است در مسائل سیاسیِ کشور دخالت کند!


صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه می‌گوید سپاه پاسداران تنها یک نیروی نظامی نیست و وظیفه «دفاع از اسلام و مکتب» را هم بر عهده دارد.
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه می‌گوید سپاه پاسداران تنها یک نیروی نظامی نیست و وظیفه «دفاع از اسلام و مکتب» را هم بر عهده دارد.
به گزارش ایسنا آقای لاریجانی افزوده است: «جنجالی که برخی در دوران اصلاحات مطرح کردند که این‌ها نیروهای نظامی صرف هستند، بر خلاف قانون اساسی است. تعابیری که در قانون اساسی برای پاسداران انقلاب اسلامی آمده، تعابیری است که در آن، دفاع از اسلام و مکتب اسلام هم هست و این یک مبنای بسیار مهم در عملکرد سپاه است.»
محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه در روزهای گذشته برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات شرط گذاشت و گفت که سپاه به عنوان ضابط قضایی قوه قضائیه، وظیفه برخورد با «جریان انحرافی» را بر عهده دارد.
اظهارات وی با واکنش حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی مواجه شده، به طوری که وی در صفحه فیس بوک خود خطاب به جعفری نوشته است: «مگر امام دستور نداد در سیاست دخالت نکنید؟»
محمدرضا خاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز خطاب به جعفری هشدار داده است که «نه قانونا و نه شرعا و نه عرفا و نه مصلحتا» در جایگاهی نیست که برای سیاستمداران «خط و نشان» بکشد.
با این حال رئیس قوه قضائیه از دخالت سپاه در سیاست حمایت کرده و گفته است: «پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب بازوی قوی انقلاب بودند که در همه مقاطع یاور نظام بودند.»
پیش از این و در حوادث پس از انتخابات، شماری از فرماندهان سپاه با ارائه این تعریف از وظایف خود، از سرکوب معترضان حمایت کرده بودند.
منبع: ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com