۱۳۹۰ تیر ۱۸, شنبه

ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه: شورای نگهبان براساس نظر سپاه عمل نمی‌کند




مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه می‌گوید که شورای نگهبان براساس نظر سپاه عمل نمی‌کند. (خرمگس: عزیز جعفری شکرِ زیادی میل فرموده اند!)
این گفته آقای ذوالنور در واکنش به اظهارات چند روز پیش محمدعلی جعفری فرمانده سپاه مبنی بر اینکه شرط بازگشت محمد خاتمی به سیاست٬ اعلام برائت وی از معترضان به نتیجه انتخابات است٬ بیان شده است.
ذوالنور روز جمعه (۱۷ تیر) به سایت «خبر‌ آنلاین» گفت: «سردار جعفری و سپاه نیست که تعیین می‌کند چه کسی وارد سیاست شود و چه کسی نشود. این‌گونه نیست که اگر سپاه یا فرمانده سپاه بگوید شما بیایید و دیگری نیایید، شورای محترم نگهبان بر اساس نظر آن​‌ها عمل کند.»
وی افزوده که اظهارات آقای جعفری از جایگاه «شهروندی» بوده و فرمانده سپاه نیز می‌تواند راجع به «کلیات» مسایل سیاسی کشور اظهارنظر کند.
سپاه پاسداران سال‌هاست که به بازوی نظامی و سیاسی علی خامنه‌ای برای حذف مخالفان و منتقدان در جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز یکی از نخستین شخصیت‌های سیاسی بود که سال ۱۳۸۴ از دخالت گسترده نیروی‌های سپاه و بسیج در انتخابات و فعالیت‌های سیاسی پرده برداشت.
نیرو‌های سپاه و بسیج در جریان تقلب گسترده در انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز نقشی اساسی ایفا کرده و در سرکوب معترضان نیز حضور فعالی در کنار نیروی‌های یگان ویژه پلیس داشتند.

به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان سیاسی فرماندهان سپاه با هماهنگی علی خامنه‌ای تمام امور کشور را در اختیار گرفته و پشت پرده بسیاری از تصمیمات و دستگیری‌ها در جمهوری اسلامی هستند.

سردار محمدعلی (عزیز) جعفری در حال نشان دادن ِ حد و اندازه ی نفس کشیدن!


منبع: سایت دیگربان: http://www.digarban.com

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com