۱۳۹۰ مرداد ۱۶, یکشنبه

شوک مرگبار برای آمریکایی ها/طالبان 31 نظامی آمریکایی را در یک روز کشت



چند ساعت پس از خط و نشان کشیدن سفیر جدید آمریکا برای طالبان، این گروه 2 عملیات را در کابل و اطراف آن انجام داد که پاسخی به اظهارات اخیر "رایان کراکر " بود.
فارس :چند ساعت پس از خط و نشان کشیدن سفیر جدید آمریکا برای طالبان، این گروه 2 عملیات را در کابل و اطراف آن انجام داد که پاسخی به اظهارات اخیر "رایان کراکر " بود.

به گزارش فارس، کشته شدن 31 نیروی ویژه آمریکایی بر اثر سقوط یک بالگرد این نیروها در حومه کابل حادثه ای نادر برای نظامیان آمریکایی در افغانستان است که شیرینی خروج را بر کام فرماندهان و مقامات آمریکایی تلخ کرد.
از سال 2001 تاکنون کشتار دسته جمعی نیروهای خارجی یا رخ نداده بود و یا رسانه‌ها از آن بی اطلاع هستند و به همین دلیل حادثه کشته شدن 31 نظامی آمریکایی را می‌توان خونبارترین حادثه برای نظامیان آمریکایی در طول یک دهه گذشته در افغانستان بیان کرد.
این حادثه خونین که همزمان با خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان رخ داده است، بیانگر قدرت نمایی طالبان نیز هست.
"ذبیح الله مجاهد " سخنگوی طالبان طی بیانه‌ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی قصد حمله به یک گردهمایی طالبان در منطقه "سید آباد " ولایت میدان وردک را داشتند که با حمله موشکی به بالگرد آنان، علاوه بر منهدم شدن بالگرد، تمامی سرنشینان آن کشته شدند.
فقط در سال جاری 17 بالگرد و هواپیمای نظامیان خارجی و افغان سقوط کرده که همواره طالبان مسئولیت سقوط را بر عهده گرفته اند.
یکی از گزارش‌های منتشر شده ویکی‌لیکس به این نکته اشاره داشت که طالبان به سلاح‌های ضد بالگرد و هواپیما دست یافته اند و قادرند پرنده‌های ناتو را در ارتفاع پائین هدف قرار دهند.
گرچه نیروهای آمریکایی تاکنون علت سقوط را اعلام نکرده اند اما بر اساس منابع مختلف این بالگرد در صحنه درگیری سقوط کرده که صحت ادعای طالبان را در این مورد تأئید می‌کند.
کشته شدن 31 کماندوی آمریکایی همانگونه که ضربه روحی بزرگی به نظامیان خارجی وارد می‌کند، تقویت روحیه طالبان را در پی خواهد داشت و این شبه‌نظامیان را جسورتر می‌سازد.
از پیام تسلیت حامد کرزی به اوباما که صبح روز شنبه ارسال شد، می‌توان به عمق این فاجعه برای مقامات آمریکایی پی برد.
روز جمعه نیز10 تانکر سوخت این نیروها در شهر کابل و در نزدیکی یک پایگاه نظامیان خارجی به آتش کشیده شد.
این 2 حادثه درست چند ساعت پس از اظهارات سفیر جدید آمریکا در کابل رخ داد که اعلام کرده بود طالبان باید بدانند راهی جز مصالحه ندارند.
"رایان کراکر " روز پنجشنبه در سخنانی علاوه بر این که اعلام کرد طالبان در کنفرانس بن دوم حضور نخواهند داشت، از تلاش برای متحد کردن کشورهای همسایه، منطقه و جامعه جهانی برای اتخاذ صف واحدی علیه طالبان در کنفرانس‌های استانبول و بن دوم خبر داد.
به نوعی می‌توان این 2 حادثه را پیام غیرمسقیم طالبان به سفیر جدید آمریکا در کابل دانست که طالبان قادرند نیروهای آمریکایی را علاوه بر جنوب افغانستان، در کابل و اطراف آن نیز به چالش بکشانند.
به آتش کشیدن تانکرهای سوخت ناتو، سقوط بالگرد و همچنین ترورهای هدفمند چند ماه اخیر از جمله ترور "احمد ولی کرزی " برادر رئیس جمهور افغانستان در شهر قندهار، می‌توانند قدرت‌نمایی طالبان در آستانه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان باشند.

گزارش تکمیلی از خبرگزاریِ مهر:


با ساقط کردن بالگرد رخ داد؛
انتقام سنگین القاعده و طالبان از آمریکا/ کشتن 22 عضو تیم عملیات مرگ بن لادن
منابع آمریکایی و صهیونیستی از حضور 22 تن از 31 نظامی آمریکایی کشته شده در سقوط بالگرد در افغانستان در عملیات کشتن سرکرده القاعده در ماه می خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری سما به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی "نیوز فرست" و منابع آمریکایی نوشت: 22 نفر از 31 نظامیان آمریکایی که روز گذشته در سقوط یک فروند بالگرد در ولایت وردک افغانستان کشته شدند در عملیات کشتن "اسامه بن لادن" سرکرده القاعده شرکت داشتند.
این 22 نظامی آمریکایی متعلق به یگان ویژه شماره 6 بودند. بالگرد مذکور در یک عملیات علیه نیروهای طالبان در استان وردک سقوط کرد. طالبان در بیانیه ای اعلام کرده که این بالگرد را با شلیک گلوله ساقط کرده است.
از زمان حمله نیروهای ناتو به افغانستان در سال 2001 تاکنون سقوط این بالگرد بدترین نوع حادثه ای است که برای نیروهای ناتو در این کشور رخ می دهد.
خاطرنشان می شود نیروهای آمریکایی دوم می در یک عملیات ویژه 38 دقیقه ای در منطقه ابوت آباد پاکستان اسامه بن لادن را کشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com