۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

حذف تعدادی از رشته های دانشگاهی در راستای بازنگری رشته های علوم انسانی


حذف تعدادی از رشته های دانشگاهی در راستای بازنگری رشته های علوم انسانی و طفره رفتن از توضيح آن 

ايلنا: معاون آموزشى دانشگاه علامه طباطبايى مي‌گويد تصميم گيرى در مورد نپذيرفتن دانشجوى رشته‌هايى ويژه در برخى دانشگاه‌ها، در راستاى سياست‌هاى بازنگرى رشته‌هاى علوم‌ انسانى و اولويت‌هاى كشور بوده است.

"شفيع‌آبادى"، به خبرنگار ايلنا گفت: « موضوع عدم پذيرش دانشجو در برخى رشته‌ها يك موضوع طبيعى در هر دانشگاهى است و فعلا در اين ترم در برخى رشته‌ها پذيرش دانشجو نداريم.»

اين مقام آموزش دانشگاه علامه با تاكيد بر طبيعى بودن اين موضوع و بزرگ‌نمايى رسانه‌ها گفت: «دانشگاه هر ساله‌ با توجه به امكانات و برنامه‌ريزي‌‌هاى خود و نياز جامعه در مورد پذيرش رشته‌ها تصميم‌گيرى مي‌كند با توجه به اينكه سياست وزارت علوم به اين سمت است كه دانشگاه علامه به سمت پذيرش دانشجو در دوره‌هاى تحصيلات تكميلى سوق داده شود اين تصميم در مورد اين ترم گرفته شده‌است.»

وى يادآورى كرد كه اين تصميم‌گيرى در راستاى سياست‌هاى بازنگرى رشته‌هاى علوم‌ انسانى و اولويت‌هاى كشور نيز بوده‌است.

به گزارش خبرنگار ايلنا عادى بودن اين موضوع از نظر معاون آموزشى دانشگاه علامه در حالى عنوان مي‌شود كه پيشتر در اين زمينه به داوطلبان كنكور هيچ اطلاعاتى داده نشده بود.

داوطلبان ورود به دانشگاه با مطالعه دفترچه‌هاى انتخاب رشته از عدم پذيرش برخى رشته‌ها در دانشگاه علامه طباطبايى مطلع شدند، به دنبال پيگيرى هاى خبرنگار ما معاون اجرايى ‌سازمان سنجش از اين موضوع اظهار بى اطلاعى كرد.

شفيع آبادي، معاون آموزشى دانشگاه علامه طباطبايى در مورد چرايى اتخاذ اين تصميم در دانشگاه متبوع خود گفت‌: «سياست دانشگاه بر تجديد نظر در برخى رشته‌ها قرار گرفته‌است و در رشته‌هايى كه اولويتى ويژه نداشتند اين ترم دانشجو گرفته نمي‌شود تا بعدا در مورد آن تصميم‌گيرى كنيم.»

معاون آموزشى دانشگاه علامه در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در مورد عدم پذيرش دانشجو در رشته روزنامه‌نگارى و روابط‌عمومى در حالى كه چند سال پيش دانشكده علوم ارتباطات به طور مستقل آغاز به كار كرد،‌ گفت: « طى چند سال گذشته در اين رشته دانشجويان زيادى جذب شدند و بايد برنامه‌ريزى جديدى در مورد اين رشته صورت گيرد. اكنون شوراهايى در حال بررسى اين موضوع هستند تا براساس سياست‌ها و اولويت‌هاى كشور در مورد اين رشته تصميم‌گيرى كنند.» 

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com