۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

بیانیه مهم حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران



بیانیه مهم حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران

 بیانیه مهم حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران
بار دیگر تاریخ ورق می‌خورد و آذربایجان قهرمان نقش تاریخی خود در مبارزه با استبداد را ادامه میدهد.نقشی‌ که از صدر مشروطیت آغاز و تا کنون ادامه دارد .
آنگاه که میهن غرق سکوت و وحشت بود ؛ مردی از محله امیر خیزی تبریز به پا خاست و فرمان به بر چیدن پرچم‌های تسلیم از سر در منازل و محلات داد.مردی که نامش با تاریخ ایران عجین است ،ستار خان همانی است که رشادت و شجاعت مردم آذربایجان را برای همیشه تاریخ ثبت و ضبط نمود.
اگر چه آن مرد اکنون در میان ما نیست اما یادش و شجاعتش هر زمان و هر جان رهنما و الهام بخش ملت آذربایجان بوده و خواهد بود.
 مطابق اطلاعیه‌های متعدد  گروه‌ها ی سیاسی‌ در آذربایجان  و فراخوان به تظاهرات مدنی و اعتراضی  در روز شنبه ۵ شهریور به بهانه رد پیشنهاد آبرسانی به دریاچه اورمیه در مجلس شورای اسلامی ؛ مردم آذربایجان به این فراخوان پاسخ مثبت داده و از اولین ساعت روز شنبه ۵ شهریور شهر‌های اورمیه و تبریز شاهد حضور ده‌ها هزار نفری جمعیت معترض گردید .
رژیم اسلامی حاکم بر ایران از تمامی‌ امکانات خود برای سرکوب مردم آذربایجان استفاده می‌کند اما مردم آذربایجان عزمشان را برای تداوم مبارزه و اعتراضات مدنی خویش جزم نموده اند و تسلیم ماشین سرکوب رژیم نخواهند شد . از  همیجا به حاکمیت هشدار  میدهیم تا در مواجهه با نسل ستار خان از خشونت پرهیز کنند چرا که این نسل راه مقابله با خشونت مستبدین را از صدر مشروطیت و از ستار خان فرا گرفته  و به خوبی‌ میداند و در راه به کار بستن راههایی‌ که براي مقابله با مستبدين میداند لحظه ای‌ به خود تردید  راه نخواهد داد.
حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران ضمن هشدار به رژیم اعلام میدارد که در مسیر مبارزه سراسری مردم ایران علیه استبداد حاکم ،در کنار سایر هموطنان خویش ،تا پیروزی نهایی‌ هرگز پا پس نخواهد گذاشت و در این مسیر،  حمایت سراسری از مردم آذربایجان  را به عنوان یک ضرورت تلقی کرده و از عموم ملت ایران میخواهد به یاری مردم آذربایجان بشتابند .
اطلاعات بیشتر در ارتباط با تداوم اعتراضات ،طی‌ اطلاعیّه‌های بعدی منتشر خواهد گردید.

 حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران

منبع:

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com