۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه

دروغ‌سازی و افترا علیه کانون مدافعان حقوق بشر



اطلاعيه كانون مدافعان حقوق بشر

دروغ‌سازی و افترا علیه کانون مدافعان حقوق بشر


دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵ مارس ۲۰۱۰

arm.jpg
به نام خدا

خبر گزاری فارس در تاریخ ۲۳/۱۲/۱۳۸۸ مطلبی تحت عنوان "گزارش فارس از نبرد سایبری سپاه پاسداران با گروه های بی ثبات سازی" منتشر كرد كه قسمتی از آن مربوط به كانون مدافعان حقوق بشر می باشد. این خبرگزاری وابسته به دولت اعلام می نماید كه"پروژه بی ثبات سازی سازمان سیا كه با اختصاص بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری كنگره آمریكا و با دستور بوش ابلاغ و عملیاتی شد راه اندازی نوع جدیدی از جنگ اطلاعاتی موسوم به نبرد سایبری را با استفاده از گروهك های ضد انقلاب همچون منافقین ، سلطنت طلبان،... و گروه های موسوم به حقوق بشر در دستور كار قرار داد."

در ادامه گزارش فارس، كانون مدافعان حقوق بشر به عنوان یكی از نهاد های فعال در این پروژه ذكر شده است.

كانون مدافعان حقوق بشر ضمن تكذیب شدید موارد مطرح شده در گزارش مذكور علیه خود، اعلام می دارد:

۱- اینگونه اظهار نظر های بی پایه و اساس در محیط های رسانه ای جمعی نه تنها امری غیر قانونی است ، بلكه خلاف اخلاق و اصول انسانی به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد وارد كردن اتهامات بی دلیل و غیر مستند در رسانه های گروهی معلوم‌الحال، تنها جهت پرونده سازی علیه فعالان حقوق بشرو نهادهای مدنی است، چرا كه در غیر این صورت طرح این مسائل می بایست در مراجع صالح قضایی صورت گرفته و با رعایت ضوابط دادرسی عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

۲- كانون مدافعان حقوق بشر كه از سال ۱۳۷۹ تاسیس شده و سیر قانونی خود را به دقت و منطبق با مقررات داخلی طی نموده ، نهادی مدنی ، قانونی، ملی و بین المللی است. این نهاد عضو فدراسیون بین المللی جوامع حقوق بشر است كه از ۱۹۰ عضو از كشورهای جهان تشكیل شده است . محور فعالیت كانون، تلاش برای گسترش و ارتقاء و ترویج حقوق بشر به عنوان یك ارزش اخلاقی و همچنین به عنوان یك میثاق بین المللی است كه كشور ایران در سال ۱۳۵۴ متعهد و ملتزم به میثاقین حقوق مدنی – سیاسی و اجتماعی – فرهنگی – اقتصادی شده است. فعالیت نهادهایی چون كانون مدافعان حقوق بشر برای فرهنگ سازی در زمینه رشد و گسترش حقوق بشر و كمك به جامعه و نهاد های حكومتی مرتبط با حقوق بشر است كه نه تنها وجود شان ضروری و لازم برای جامعه است ، بلكه مغتنم برای حكومت نیز به شمار می آید.

۳- كانون مدافعان حقوق بشر نهادی مستقل و مدنی است كه هیچگونه وابستگی داخلی و بین المللی به هیچ نهاد و حكومتی ندارد و هیچگونه كمك مالی از مراجع داخلی و بین المللی دریافت ننموده و صراحتا اعلام می نماید كه مخالف هر گونه دریافت كمك مالی از حكومت های داخلی یا خارجی است. همچنین كانون مدافعان، مخالف برخوردهای سیاسی بخشی از حكومت داخلی و برخی از دولتمردان خارجی با مقوله حقوق بشر است كه متاسفانه صرفا به عنوان وسیله و دستاویزی برای پیشبرد اهداف سیاسی – اقتصادی قرار می گیرد.

۴- كانون مدافعان حقوق بشر بر حسب وظایف انسانی خود برای كمك به تك تك هموطنان بزرگوار خود و برای ارتقاء و ترویج حقوق بشر دركشور ایران و صلح پایدار در جهان تلاش می نماید و تشكیل شورای ملی صلح به دعوت شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل در سال ۸۶ نیز موید ادعای ماست.

در مطلب كذب منتشره در سایت فارس ادعا شده كه نهاد مدافعان حقوق بشر برای ایجاد بی ثباتی در كشور ایران بوده . حال آنكه در اوج تهدید نظامی ایران توسط برخی حكومت ها در آبان ماه سال 86 ، كانون مدافعان حقوق بشر با شركت فعال در نشست های بین المللی و مخالفت شدید با سیاست برخی دولت ها مبنی بر مداخله نظامی و راه اندازی جنگ علیه ایران با صراحت اعلام كرد كه با هرگونه جنگی علیه كشور ایران مخالف است و جهت مقابله با چنین تهدیداتی از روشنفكران و فعالان مدنی دعوت نمود تا با تشكیل شورای ملی صلح صدای جامعه مدنی ایران را در مخالفت با جنگ علیه ایران به گوش جهانیان برساند كه گامی مهم و موثر بوده است.

در خاتمه
كانون مدافعان حقوق بشر از مسئولان بلند پایه نظام جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا با هدایت و ارشاد رسانه های تحت نظارت وابسته به حكومت از آلوده و مشوش كردن فضای سیاسی – اجتماعی در كشور ایران جلوگیری نمایند و با رعایت و تامین امنیت فعالان حقوق بشر و نهادهای مدنی به تثبیت جامعه مدنی در ایران یاری رسانند .

همچنین كانون مدافعان حقوق بشر حق قانونی خود برای شكایت علیه اینگونه تهمت و افترازنی های ناروا و خلاف قانون و اخلاق توسط مرجع مذكور را محفوظ میداند و به زودی اقدام خواهد نمود.


كانون مدافعان حقوق بشر
۲۴/۱۲/۱۳۸۸

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com