۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

هر نوع تغییر در سوریه به ضرر اسلام است


جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم:

هر نوع تغییر در سوریه به ضرر اسلام است


آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید قم اعلام کرد اسرائیل در تخولات سوریه دخالت دارد و هر نوع تغییر در این کشور به «ضرر اسلام» و به «نفع» تل‌آویو است.»
به گزارش خبرگزاری «رسا» آقای سبحانی روز یکشنبه (۳۰ مرداد) در مدرسه حجتیه قم از برخی نشریات داخلی خواست تا دیدگاه خود درباره حوادث سوریه را تغییر دهند و «نابجا قلم نزنند.»
وی افزوده که «برخی روزنامه‌ها نسبت به حوادث سوریه بد می‌نویسند، در حالی که حساب سوریه با دیگر کشور‌ها جدا است.»

آن‌طور که آقای سبحانی ادعا کرده است: «دست یهود در مسأله سوریه آشکار است؛ صهیونیست‌ها این حوادث را در این کشور رقم زده‌اند.»
این مرجع تقلید مردم معترض در سوریه را «شورشیانی» خواند که «دوست ندارند و نمی‌خواهند کشورشان مستقل باشد.»

پیش‌تر ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم نیز با انتقاد از مواضع کشور‌های عربی در قبال تحولات سوریه، از این کشور با عنوان نظامی که در «خط مقدم مبارزه با اسرائیل» قرار دارد نام برده بود.
مقام‌های جمهوری اسلامی از تمام تحولات جهان عرب به غیر از سوریه با عنوان «بیداری اسلامی» یاد می‌کنند.
جمهوری اسلامی تحولات جهان عرب را در شرایطی ناشی از تاثیرات انقلاب اسلامی می‌داند که حاضر نیست به سرکوب‌های گسترده مردم سوریه اعتراض کند.
سوریه متحد استراتژیک ایران در جهان عرب به شمار می‌رود و مقام‌های جمهوری اسلامی بیم آن دارند با سرنگونی بشار اسد٬ کمک‌های نظامی آن‌ها به حزب‌الله لبنان قطع شود.
بسیاری از مراجع تقلید شیعه که در برابر سرکوب‌های سال ۱۳۸۸ ایران سکوت کرده‌ بودند در قبال سرکوب‌های خونبار سوریه نیز سکوت کرده و حاضر به انتقاد از بشار اسد نیستند.

منبع خبر:  دیگربان

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com