۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه

احمد خاتمی در بند «آیت‌الله» و «حجت‌الاسلام» است



خبرنگار سابق روزنامه دولتی ایران اعلام کرد:

احمد خاتمی در بند «آیت‌الله» و «حجت‌الاسلام» است


خبرنگار سابق حوزه دولت «روزنامه ایران» می‌گوید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با رسانه‌هایی که وی را «آیت‌الله» نمی‌نامند٬ گفتگو نمی‌کند.
محمدسجاد نصرتی روز یکشنبه (۲۶ تیر) در وب‌سایتش، به تشریح تجربیات خود و گروهی از همکارانش پرداخته که چون رسانه‌های آن‌ها احمد خاتمی را «آیت‌الله» خطاب نکرده‌اند٬ وی از گفتگو با آن‌ها سر باز زده است.
نصرتی نوشته که احمد خاتمی در گفتگویی تلفنی به صراحت به وی گفته که برخی رسانه‌های محافظه‌کار مثل رسانه‌های «دوم خردادی» وی را تنها «سید» معرفی می‌کنند که وی به این موضوع اعتراض دارد.
این روزنامه‌نگار در ادامه با انتقاد از این رفتار امام جمعه تهران نوشته است: «چنین فردی با این روحیات چگونه در تریبون نماز جمعه و دیگر مراسم‌ها مردم و مستمعین خود را به تقوای الهی توصیه می‌کند؟»
نصرتی افزوده که «سید احمد خاتمی چه شد که به اینجا رسید؟ سید احمد خاتمی قبل از ماجرای فتنه ۸۸ کجا بود و چه می‌کرد؟ آیا همین مصاحبه‌ها تحت عنوان آیت‌الله خاتمی نبود که او را به هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و تریبون نماز جمعه رساند؟»
وی افزوده است: «آنچه معیاری برای سنجش افراد در میان مردم است نه نسبت دادن چنین القاب و عناوینی است، بلکه رفتار و کردار و مواضع شخص آن‌ها است.»
احمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، از جمله روحانیون تندرویی است که در سال‌های اخیر حملات تندی متوجه اصلاح‌طلبان و رهبران جنبش سبز کرده است.
وی در دوران هشت ساله حکومت خاتمی از جمله منتقدان سرسخت آنان بود و بخش عمده‌ای از شرکت کنندگان در سخنرانی‌های انتقادی‌اش را اعضا و هواداران گروه‌های اصولگرای افراطی تشکیل می‌دهند که در ایران به گروه فشار معروفند.
او بر خلاف دیگر امامان جمعه تهران، سابقه فعالیت اجرائی و قانونگذاری ندارد و ورودش به عرصه سیاسی کشور با نمایندگی کرمان در مجلس خبرگان بود.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com