۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

مهدی خزعلی و مرضیه وفا مهر در بازداشت؛ تایید دستگیری پگاه آهنگرانی


مهدی خزعلی و مرضیه وفا مهر در بازداشت؛ تایید دستگیری پگاه آهنگرانی

۲۷ تیر ۱۳۹۰ سروش جعفری
  • اندازه حروف
image
امروز مهدی خزعلی فرزند آیت‌الله خزعلی بازداشت شد. دادستانی تهران نیز تایید کرد که پگاه آهنگرانی اوایل هفته گذشته بازداشت شده است.مرضیه وفا مهر، همسر ناصر تقوایی دو هفته است که دستگیر شده است.
پس از آنکه به مناسبت نیمه شعبان تعدادی از زندانیان سیاسی پس از یک سال و نیم به مرخصی‌های چند روزه آمدند، برخی دیگر از فعالان هنری و سیاسی بازداشت شدند.
در تازه‌ترین دستگیری، سحام نیوز خبر بازداشت مهدی خزعلی، نویسنده، و مدیر انتشارات حیان و فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان را منتشر کرد.
سحام نیوز گزارش کرده است که آقای خزعلی با تماس تلفنی از سوی بازجوی خود احضار شده بود اما پس از مراجعه به محل مقرر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.
خزعلی پیشتر در وبلاگ خود نوشته بود که بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات احضار شده است.
دکتر مهدی خزعلی که پس از انتخابات و به اتهام انجام مصاحبه با برخی رسانه های خارجی باز داشت شده بود، پیش از دستگیری امروز، با قرار وثیقه از زندان آزاد بود.
آیت‌الله خزعلی، پدر مهدی خزعلی قبلا در اطلاعیه‌ای که منتشر کرده بود از فرزندش اعلام برائت کرد.
مهدی خزعلی اما در پاسخ به برائت پدرش از وی نوشت: «می‌فرمایند: اگر پدر راضی نباشد روزه‌ مستحبّی حرام است، می‌گویم بلی؛ اما جهاد واجب را می‌شود به امر پدر ترک کرد؟ مساله‌ی رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست.»
خزعلی به دلیل انتشار مطالب انتقادی صریح و تندی که در وبلاگ شخصی خود می‌نویسد، همواره مورد حمله محافظه‌کاران قرار می‌گیرد.
تایید بازداشت پگاه آهنگرانی
در رویدادی دیگر و پس از انتشار اخبار ضد و نقیض درباره‌ی بازداشت پگاه آهنگرانی، امروز دادستانی عمومی و انقلاب تهران تایید کرد که پگاه آهنگرانی، اوایل هفته گذشته بازداشت شده است.
به گزارش ایسنا یک مقام قضایی دادستانی تهران به این خبرگزاری گفته است که خانم آهنگرانی بازداشت  و تحقیقات درباره وی ادامه دارد.
خبر بازداشت پگاه آهنگرانی در شرایطی اعلام شده که در حال حاضر فیلم‌های «آقا یوسف» و «ورود آقایان ممنوع» که پگاه آهنگرانی در آن‌ها ایفای نقش کرده، روی پرده سینماهای ایران است.
همچنین بر اساس گزارشی که هفته نامه اشپیگل منتشر کرده است، پگاه آهنگرانی در آپارتمان خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
پگاه آهنگرانی، قرار بود از چهارم تا دوازدهم ژوییه به آلمان سفر کرده و در رابطه با جام جهانی فوتبال زنان برای شبکه دویچه وله، وبلاگ ‌نویسی کند.
بازداشت مرضیه وفا مهر
مرضیه وفا‌ مهر، همسر ناصر تقوایی نیز دستگیر شده است و خانواده وی ترجیح داده‌اند در این زمینه سکوت کنند.
به گزارش وب‌سایت کلمه، خانم مرضیه وفا مهر، همسر ناصر تقوایی و بازیگر فیلم «تهران من، حراج» بیش از دو هفته است که در بازداشت به سر می‌برد و هنوز دلیل قطعی این بازداشت اعلام نشده است.
کلمه نوشته است که دلیل این بازداشت، نقش آفرینی خانم وفا مهر در فیلم «تهران من، حراج» به کارگردانی گراناز موسوی و پخش زیرزمینی این فیلم در ایران بوده است.
به گفته‌ی گراناز موسوی، کارگردان فیلم «تهران من، حراج» که در خارج از ایران ساکن است عوامل دیگر این فیلم هم که در ایران حضور دارند بارها احضار شده و برخی که هنوز نام آنها فاش نشده همراه با خانم وفامهر در بازداشت بسر  می‌برند.
فیلم «تهران من، حراج» به برخی از مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در جمهوری اسلامی می‌پردازد.

    هیچ نظری موجود نیست:

    برگردان

    دوست و یا دشمن گرامی!

    سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
    dughodushab.blogspot.com