۱۳۹۰ تیر ۳۰, پنجشنبه

رئیس سازمان زندانها : وضعیت بهداشتی زندانیان نگران کننده است!

اعترافات رييس سازمان زندان‌هاي كشور به مجلس : در زندان‌ها براي 85 هزار نفر در نظر گرفته شده است اما اكنون 235 هزار نفر زنداني را جا داده‌اند/ وضعیت بهداشتی زندان‌ها نگران کننده است

روزنامه اعتماد  : رييس سازمان زندان‌هاي كشور به مجلس آمد تا در گزارشي مبسوط به نمايندگان خبر دهد وضع زندان‌ها مناسب نيست و خودشان مي‌دانند كه زندان‌ها از وضع مناسب بهداشتي برخوردار نيستند و اين امر حتي مسوولان را هم نگران كرده است. اسماعيلي، رييس سازمان زندان‌ها در گزارشي كه به كميسيون اجتماعي داده، عنوان كرده كه خودشان از وضع بهداشت در زندان‌ها راضي نيستند و در پاسخ به سوال يكي از نمايندگان درباره شيوع برخي بيماري‌ها در زندان‌ها، موضوع را تلويحا تاييد و اعلام كرده وقتي تعداد زنداني‌هاي كشور سه برابر ظرفيت موجود است، نمي‌توانند همه‌چيز را در كنترل داشته باشند. به گفته سخنگوي كميسيون اجتماعي مجلس وي در اين ديدار، به صراحت عنوان كرده كه در زندان‌ها بشدت با كمبود پزشك مواجه هستند و اگر اين روند ادامه يابد، احتمال رخدادهاي ناگوار وجود دارد. 

جواد زماني، سخنگوي كميسيون اجتماعي همچنين عنوان كرده رييس سازمان زندان‌ها از وضع كنوني و امكانات زندان‌ها توضيحاتي را به اعضاي كميسيون ارايه كرده و گفته امكانات موجود در زندان‌ها براي 85 هزار نفر در نظر گرفته شده است اما اكنون 235 هزار نفر زنداني را جا داده‌اند كه اين موضوع مشكل‌زا شده است. نصرالله ترابي، نماينده شهركرد هم به «اعتماد» مي‌گويد در اين جلسه نمايندگان عنوان كردند كه اگر گزارش‌هاي مستندي درباره بحراني بودن وضع بهداشت در زندان‌ها به دست‌شان برسد، راهي زندان‌هايي مانند اوين، رجايي‌شهر و حتي زندان‌هاي شهرستان‌ها مي‌شوند تا از نزديك به موضوع رسيدگي كنند. به گفته اين نماينده، زندانيان، خانواده‌ها يا وكلايشان مي‌توانند اين اطلاعات را در اختيار مجلس قرار دهند. به گفته ترابي در جلسه كميسيون اجتماعي، رييس سازمان زندان‌ها از نماينده‌ها خواسته به دليل سختي كار پزشكان شاغل در زندان‌ها به آنها اضافه حقوق‌هايي تعلق گيرد كه در حال حاضر تنها منحصر به پزشكان مستقر در پزشكي قانوني است. همچنين ترابي تكرار چند باره سخنان رييس سازمان زندان‌ها درباره كمبود زندان‌ها را مهم مي‌داند و تاكيد مي‌كند اين براي چندمين بار است كه رييس سازمان زندان‌ها به صراحت مي‌گويد امكانات كنوني گنجايش اين ميزان زنداني‌ را ندارد و بهتر است وقتي نمي‌توانيم زندان‌هاي جديدي بسازيم، تعداد زنداني‌ها را با اقدامات پيشگيرانه كاهش دهيم. به گفته اين نماينده، آيت‌الله شاهرودي در زمان مديريتش در قوه قضاييه سياست خود را كاهش زنداني‌ها قرار داده بود و اميدوارند در زمان آقاي لاريجاني هم اين روند به فراموشي سپرده نشود. اين نماينده مي‌گويد درباره بهداشت زندان‌ها و وضع جسمي زنداني‌ها كميسيون‌هاي بهداشت و اجتماعي مي‌توانند در يك كار مشترك نظارتي را آغاز و براي بهبود شرايط، نيازهاي لازم را در حد ممكن تامين كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com