۱۳۹۰ تیر ۲۳, پنجشنبه

کردها خواستار محاکمه احمدی نژاد به اتهام ترور قاسملو هستند



شاهو حسینی در گفتگو با العربیه.نت:

کردها خواستار محاکمه احمدی نژاد به اتهام ترور قاسملو هستند


پاریس- نجاح محمد علی
شاهو حسینی نماینده حزب دموکرات کردستان ايران در پاریس روز پنج شنبه 14-7-2011 اعلام کرد، کردستان ایران دیروز چهارشنبه به مناسبت سالروز ترور عبدالرحمان قاسملو شاهد اعتصاب عمومی بوده است.

حسینی در گفتگو با العربیه.نت افزود:" ملت کرد در پاسخ به فراخوان رهبران کرد به مناسبت سالروز ترور عبدالرحمان قاسملو رهبر حزب دموکرات کردستان ایران ، به اعتصاب عمومی دست زدند.

قاسملو در سال 1989 در حالی که با تنی چند از نمایندگان حکومت جمهوری اسلامی ايران در وین بر سر میز مذاكره برای ایجاد راه حلی مسالمت آمیز برای مساله كردستان ايران نشسته بود، کشته شد.

شاهو حسینی در گفتگو با العربیه.نت در حالی که با تنی چند از شخصیت ها سیاسی و نیز هواداران قاسملو در مقبره بزرگان در پاریس حاضر بود گفت:" نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به همراهی نیروهای ویژه و نیز پلیس این کشور با استقرار در برخی شهرهای کردستان آنجا را به مناطق نظامی تبدیل کردند."

وی افزود :" این نیروها به منظور شکست اعتصاب عمومی مردم کردستان ارسال شده بودند."

دادگاهی آلمانی در سال 1997 با صدور حکمی جمهوری اسلامی ایران را مسئول کشته شدن عبدالرحمان قاسملو و صادق شرفکندی دانسته است.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران هر گونه دخالت در حادثه تروز قاسملو را رد کرده اند.

شاهو حسینی در ادامه گفتگو با العربیه.نت تصریح کرد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کنونی ایران در حادثه کشته شدن قاسملو شرکت داشته است.

حسینی با تأکید بر اینکه حزب دموکرات کردستان ایران خواستار محاکمه احمدی نژاد است افزود :" مدارکی در دست است که نشان می دهد احمدی نژاد در حمایت از گروه ترور و فراری دادن آنها نقش داشته است."

نماینده حزب دموکرات کردستان ایران همچنین بر این اعتقاد است که جمهوری اسلامی ایران اینک در صدد ترور برخی شخصیت سیاسی مخالف رژیم ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com