۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

رضایی‌نژاد (فیزیکدانِ ترور شده) محقق کلید‌های چاشنی سلاح‌ هسته‌ای بود


منبع: سایت دیگربان

خبری که خبرگزاری فارس پس از انتشار حذف کرد:

رضایی‌نژاد محقق کلید‌های چاشنی سلاح‌ هسته‌ای

خبرگزاری فارس اعلام کرد در آینده دانشمندان هسته‌ای دیگری با هدف «کند کردن برنامه هسته‌ای» ایران ترور خواهند شد و داریوش رضایی‌نژاد محقق کلیدهای قطع و وصل الکتریکی «سلاح‌های هسته‌ای» بوده است.
این خبرگزاری روز دوشنبه (سوم مرداد) نوشته است: «رضایی‌نژاد از جمله محققانی بود که در طی چند ماه اخیر بر ساخت کلیدهای قطع و وصل االکتریکی متمرکز شده بود.»
به نوشته این خبرگزاری «چنین فعالیتی با توجه به کاربرد کلیدهای فوق در فعال کردن چاشنی‌های سلاح هسته‌ای و موشکی سبب قرار گرفتن رضایی در لیست ترور دستگاه‌های اطلاعاتی غرب شده است.»
«فارس» در عین حال افزوده که «این کلید‌ها در بسیاری از صنایع نظامی و غیرنظامی کاربرد دارد و به هیچ عنوان مدرکی در خصوص در جریان بودن این پروژه در قالب یک برنامه تسلیحاتی هسته‌ای وجود ندارد.»
این خبرگزاری وابسته به سپاه در ادامه پیش‌بینی کرده است: «با توجه به عبور ایران از نقطه غیرقابل بازگشت در فناوری غنی سازی٬ نوک پیکان حملات تروریستی تمام دانشمندان دفاعی ایران را در بر خواهد گرفت.»
به نوشته خبرگزاری فارس «تمام کسانی که به هر عنوانی فعالیت آن‌ها ظن به کار گیری در یک برنامه تسلیحاتی را از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و اسراییل را برانگیزد، در لیست ترور قرار خواهند گرفت.»
این پیش‌بینی خبرگزاری وابسته به سپاه دو روز پس از ترور داریوش رضایی‌نژاد در تهران صورت گرفته که در ابتدا گفته شد وی با صنایع دفاع همکاری می‌کرده است.
این در حالی است که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات گفته که داریوش رضایی‌نژاد با پروژه هسته‌ای ایران در ارتباط نبوده و ترور وی دارای نقاط تاریک و مبهمی است.
طی ۱۸ ماه گذشته چهار تن از افرادی که مقام‌های جمهوری اسلامی آن‌ها را مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی معرفی کرده‌اند٬ در تهران ترور شده‌اند.
خبرگزاری فارس آن بخش از گزارش خود که مربوط به تحقیقات داریوش رضایی‌نژاد در خصوص ساخت کلید‌های چاشنی سلاح‌های هسته‌ای است را حذف کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com