۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

امام جمعه تهران: چند مورد خشونت چیزی نیست که ادعا کنیم اوضاع به هم ریخته است

۷ مرداد ۱۳۹۰ سروش جعفری
  • اندازه حروف
image
امام جمعه تهران گفت در چند روز اخیر شاهد بودیم که نسبت به برخی از کسانی که درصدد نهی از منکر برآمده بودند خشونت روا داشته شد، چند مورد خشونت چیزی نیست که ادعا کنیم اوضاع به هم ریخته است و این‌گونه برداشت‌ها صحیح نیست. از سوی دیگر فرمانده نیروی انتظامی هم گفت برخی حوادث اخیر از جمله قتل روح‌الله دادشی بیانگر افزایش جرائم در جامعه نیست.
کاظم صدیقی  با اشاره به ناامنی‌های اخیر در جمهوری اسلامی گفت که چند مورد خشونت چیزی نیست و نباید ادعا کرد که همه اوضاع بهم ریخته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم صدیقی، امام جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه بجای گله‌مندی‌های بی‌جا باید به فکر خط دینی جوانان بود گفت خشونت روزهای اخیر موضوع مهمی نیست، اما همگان از دستگاه قضایی انتظار دارند با مسببان این حوادث برخورد شود.
وی گفت: «در چند روز اخیر با خشونت نسبت به برخی از ناهیان منکر مواجه بودیم. چند مورد خشونت چیزی نیست که ادعا کنیم اوضاع به هم ریخته است و این‌گونه برداشت‌ها صحیح نیست اما این حوادث خلاف انتظار ملت است چون نیروهای انتظامی باید هوشیار باشند. کسانی که به نوامیس مردم رحم نمی‌کنند و دست به هرزگی می‌زنند دست به جنایت هم می‌زنند. ملت ایران از دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی می‌خواهند که با آنان برخورد شود.»
اشاره امام جمعه تهران به خشونت با ناهیان منکر، چاقو خوردن و مضروب شدن دو روحانی در دو درگیری جداگانه در تهران است.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود حضور ناوگان‌های «بیگانه» در آب‌های آزاد را موجب ناامنی دانست و گفت «حضور نیروی دریایی کشورمان در این مناطق امنیت پایدار منطقه را رقم می‌زند.»
وی همچنین به ترور داریوش‌ رضایی‌نژاد اشاره کرد و گفت «طرح موساد و قدرت‌های استکباری برای مقابله با پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و فناوری، مقابله نرم و سخت است. دشمنان نظام اسلامی در ادامه اقدامات خود به ترور دانشمند و فارغ‌التحصیل دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی پرداختند که موجب ننگ و نفرین این دیوصفتان آدم‌نما ‌شد.»
داریوش‌ رضایی‌نژاد عصر روز شنبه در خیابان بنی‌هاشم تهران به ضرب گلوله دو فرد سوار بر موتورسیکلت کشته شد و پس از حادثه، برخی از رسانه‌های داخل کشور مضروب را «دانشمند هسته‌ای» معرفی کردند.
احمدی مقدم: قتل «داداشی» بیانگر افزایش جرائم در جامعه نیست
در همین حال فرمانده نیروی انتظامی قتل و ترورهای اخیر در ایران را نشانگر افزایش جرائم در جامعه ندانست.
به گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در آذربایجان غربی با اشاره به حوادث و ناامنی‌های اخیر از جمله قتل روح الله داداشی گفت: «برخی حوادث اخیر مبنی بر اینکه مقتول فردی مشهور بوده است، بیانگر افزایش جرائم در جامعه نیست. پلیس در تمامی حوادث اخیر با سرعت عمل مناسب و بالا به وظیفه خود عمل کرده و مجرمان را تحویل مقامات قضایی داده است.»
آقای احمدی مقدم با بیان اینکه طی سال جاری جرائم در جمهوری اسلامی کاهش داشته است گفت: «قتل عمد در چهار ماه نخست سال جاری 4 درصد کاهش و کشف قتل نیز ۵ درصد افزایش یافته است.»
این مقام پلیس در ادامه وی با تاکید بر اینکه بحران های سیاسی هزینه‌های بالایی برای نظام امنیتی کشور تحمیل می‌کند گفت: «البته با عملکردهای دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور طی سال جاری شاهد کاهش شاخص‌های صعود تخلفات هستیم.»
فرمانده نیروی انتظامی در پایان هم با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 گفت که «فتنه 88 با افزایش جرائم در ایران ارتباط داشته؛ چراکه به علت تمرکز نیروهای نظامی در دفع فتنه و اقتدارشکنی نیروهای پلیس در کانون‌های جرم‌خیز کشور فضای مناسبی برای متخلفین صورت گرفت تا بعد از 4 سال باز شاهد افزایش جرائم در کشور شویم.»
برگرفته از خودنویس

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com