۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

فساد و دیکتاتوری؛ روسیه یک کشور آفریقايی خواهد شد


فساد و دیکتاتوری؛ روسیه یک کشور آفریقايی خواهد شد


سایت خبرآنلاین: میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی هشدار داده است که اگر پوتین بار دیگر به قدرت بازگردد، روسیه به یک کشور دیکتاتوری آفریقایی تبدیل خواهد شد.
روزنامه دیلی میل انگلیس با انتشار این خبر به نقل از گورباچف نوشت : چنانچه ولادیمیر پوتین، در ماه مارس در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، می‌تواند برای دو دور شش ساله دیگر سکان قدرت را در روسیه به دست گیرد و این بدین معنی است که وی تنها در سال 2024 در سن 71 سالگی بازنشسته خواهد شد.
گورباچف اظهار داشت: اگر شما در کشور بدون به حساب آوردن مردم همه کار انجام دهید در حالی که دموکراسی را تقلید می‌کنید، این امر به اوضاعی مشابه آفریقا منجر خواهد شد که در آن رهبران 20 یا 30 سال حکمرانی می‌کنند.
وی هشدار داد که اعضای حلقه درونی پوتین قاطعانه می‌خواهند قدرت را متمرکز کنند و حتی از دیکتاتوری حمایت می‌کنند.
اما گورباچف از پوتین و هم‌پیمانانش در سن‌پترزبورگ خواست که هم‌اکنون کناره‌گیری کنند و این کار برای آنها بهتر است.
گورباچف تصریح کرد: زمان آن رسیده است که حکام متعلق به بدترین، بی‌اخلاق‌ترین و منفعت‌طلب‌ترین نسل روسیه که در زمان شوروی سابق رشد یافتند، قدرت را به جانشینان خود از نسل جدید که دموکراتیک‌تر هستند، بسپارند.
گورباچف افزود: این مساله من را یاد زمانی که دانش‌آموز بودم می‌اندازد. آن زمان لطیفه‌ای مطرح می‌شد درباره کسی که می‌خواست یک صندلی نامتعادل را با اره کردن یک پایه متعادل کند و بعد از آن پایه‌ای دیگر را با آن مطابق می‌کرد و به این کار آنقدر ادامه می‌داد تا زمانی که صندلی دیگر هیچ پایه‌ای نداشت!
گزارش هایی که از روسیه می رسد حاکی از این است که مدودف تحت تاثیر زور و سلطه ولادیمیر پوتین احتمالا از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری صرف نظر خواهد کرد و میدان را برای نامزدی و در نتیجه پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری خالی خواهد کرد.
بسیاری از تحلیلگران روسی معتقدند که مدودف باید خود را از زیرچتر سنگین پوتین خارج کند و خیل مشتاقان و طرفداران خود را که برای اصلاحات در روسیه به او دلبسته اند نا امید نکند.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com