۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

جنتی: اگر ولایت پذیر نباشید نماز و روزه شما در نزد خداوند پذیرفته نخواهد شد


احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با هشدار نسبت به قدرت‌طلبی برخی منحرفان گفت: به عنوان یک وظیفه شرعی و امر به معروف، باید برای روشن کردن مسائل و افزایش بصیرت مردم تلاش کرد.

آفتاب: آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در همایش روسای هیات‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان با گرامیداشت ایام مبارک شعبان و توضیح فرازهایی از مناجات شعبانیه و با تاکید بر استقبال از ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امیدواریم در روزهای باقیمانده ماه شعبان بتوانیم خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم. 

آیت‌الله جنتی با اشاره به اهمیت ولایت در آموزه‌های اسلامی گفت: همانگونه که از نماز و روزه انسان سوال خواهد شد در خصوص ولایت‌پذیری انسان هم سوال خواهد شد و اگر انسان در این خصوص مشکلی داشته باشد نماز و روزه انسان هم مقبول نخواهد بود. 

دبیر شورای نگهبان در ادامه به تبیین علل دشمنی استکبار جهانی و برخی از عوامل آن، با سه نهاد ولایت، روحانیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دشمن برای از بین بردن مسأله ولایت و یا ناکارآمد ساختن آن تلاش می‌کند. وی افزود: توطئه دیگر دشمن برخورد با روحانیت است و عوامل دشمن می کوشند روحانیت را منزوی سازند. آیت الله جنتی گفت: دشمن با سپاه نیز دشمنی می‌کند چون سپاه را موجب تقویت نظام می‌داند. آیت‌الله جنتی با تأکید بر اهمیت روشنگری گفت: به عنوان یک وظیفه شرعی و امر به معروف، باید برای روشن کردن مسائل و افزایش بصیرت مردم تلاش کرد. البته بصیرت مردم را باید کسانی بالا ببرند که خود بصیرت دارند و راه را پیدا کرده‌اند. آیت‌الله جنتی تصریح کرد: برای برخی افراد و جریان‌ها تنها رأی مهم است و می‌خواهند با افزایش رأی خود، برای صف‌ آرایی در برابر ولایت و روحانیت اقدام کنند. وی با اشاره به وقایع صدر اسلام و امدادهای الهی به مسلمانان در جنگ بدر، افزود: باید با توکل به خداوند متعال و درخواست نصرت الهی تلاش کنیم و نتیجه امور را نیز به خداوند متعال تفویض کنیم. رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: باید تلاش کنیم کار ما در امر نظارت بر انتخابات، وفق قانون و بدون اشتباه باشد و اگر دیگران هم دچار اشتباه می‌شوند با تذکر، آنها را به راه درست راهنمایی کنیم. وی افزود: تایید بی‌جای افراد فاقد صلاحیت و یا رد صلاحیت نابه‌جای افراد، گناه است و باید به عنوان وظیفه شرعی، پاسخ‌گوی عمل خود باشیم. وی یاد‌آور شد: اگر امور را به خدا واگذار کنیم خداوند ما را از خطا حفظ می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com