۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم جشنواره‌ کرواسی شد





این سومين جايزه جهانی فیلم اصغر فرهادی در 10 روز گذشته است
«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم جشنواره‌ کرواسی شد

سینمای ما- در فاصله یک هفته از جایزه ارمنستان، جایزه بهترین فیلم جشنواره «پولا» کرواسی هم به «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی رسید.   پنجاه وهشتمین جشنواره فیلم «پولا» در کرواسی روز ۲۳ جولای اوایل هفته به کار خود پایان داد و فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی درمیان آثار سر‌شناس کارگردانان بزرگ اروپایی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره ۲۱ فیلم حضور داشتند که از آثار برجسته حاضر در آن می‌توان از «مالیخولیا» لارس فون تریر، «ما یک پاپ داریم» نانی مورتی و «ایثار» چن کایگه اشاره کرد.

«جدایی نادر از سیمین» که طی ده روز گذشته جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن پترزبورگ روسیه و جایزه اول جشنواره‌ «زردآلوی طلایی» ارمنستان را دریافت کرد، با دریافت جایزه‌ جشنواره‌ کرواسی، سومین جایزه‌اش را طی ۱۰ روز گذشته گرفت.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین که ماه گذشته موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سیدنی استرالیا شد، تاکنون در جشنواره‌های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

این فیلم که از ۱۸ خرداد در سینماهای فرانسه به‌روی پرده رفته است، هم‌اکنون درمیان ۱۰ فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تماشاگر را جذب خود کرده است.

«جدایی نادر از سیمین» از روز ۲۵ خرداد در بلژیک و ۲ تیر در تایلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از روز ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) در هلند و هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت.

«جدایی نادر از سیمین» در ادامه‌ اکران جهانی، از روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز ۶ ژانویه سال آینده میلادی (۱۶ دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

منبع : ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com