۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

آیت الله دستغیب : تحریم انتخابات!


آیت الله دستغیب : با عدم اجرای قانون اساسی، رای دادن وجه شرعی و عقلی ندارد

فرستادن به ایمیلچاپمشاهده در قالب پی دی اف
گفتگوی اختصاصی حدیث سرو با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی دستغیب، پیرامون شرکت در انتخابات
مرجع عالیقدر و تنها عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با وجود شرایط فعلی کشور و برآورده نشدن خواسته های بحق ملت در عمل به قانون اساسی،شرکت در انتخابات واجب است یا نه ، فرمودند:
با این فرض، همان وضعی که در انتخابات ریاست جمهوری سال هشتادوچهار و هشتادوهشت بر سر مردم رفت تکرار خواهد شد و با این حال رای دادن وجه شرعی و عقلی ندارد؛ یعنی با فرض مذکور نسبت به عدم اجرای قانون اساسی و رعایت نکردن حکم شرع واجب نمی باشد.
معظم له در ادامه با پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نظرات بعضی که می گویند ولی فقیه اشتباه نمی کند، موجب بدعت و خدشه دارشدن اصل امامت نمی شود، فرمودند: باید به این نکته توجه داشت که تنها چهارده معصوم هستند که خطا و اشتباه نمی کنند و احدی غیر از ایشان مصون از اشتباه نیست و طرح اینگونه مسائل از جانب برخی روحانیون موجب خدشه دارشدن اصل امامت و سست شدن اعتقاد مردم به صاحبان شریعت می شود و فضا را برای استبداد و خودکامگی فراهم می کند و باورهای دینی را از بین می برد.
متن کامل مصاحبه در لینک زیر بخوانید:

آیت الله دستغیب : با عدم اجرای قانون اساسی، رای دادن وجه شرعی و عقلی ندارد

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com