۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

سایت الف: سفرهای جدید استانی احمدی نژاد پروژه ی تبلیغاتی است



سفرهای دوره ی جدید احمدی نژاد یک پروزه ی تبلیغاتی- انتخاباتی است!
سایت الف که دیدگاه احمد توکلی را باز تاب می دهد در نوشتاری بقلم  مجتبی فتاحی  سفرهای آقای احمدی نژاد را زیر سوال برده و معتقد است که بر خلاف سفرهای استانیِ پیشینِ رئیس جمهور که با هدفِ دیدار با مردم انجام می شد ، این دوره از سفرها جنبه تبلیغات انتخاباتی داشته و بگونه ی پروزه ای در این راستا به اجرا در می آید.
رئیس جمهور در این سری از سفرهایش تلاش می کند تا دستاوردهای دولت را در عرصه های گوناگون رسانه ای کرده و با هدف تبلیغاتی تلاش می ورزدتا اذهان عمومی را بسوی جانبداری از رئیس جمهور معطوف دارد .
 سایت الف می نویسد:
تحليل‌هاي سياسي درباره علت تغيير رويكرد دولت به سفرهاي استاني (از ديدار عمومي با مردم تا سفرهاي كوتاه پروژه‌اي) به ويژه پس از ماجراي 
عزل وزير اطلاعات، عمدتا متمركز بر گزاره تلاش دولت براي از آب افتادن آسياب‌ها است.


 الف می افزاید:


پس از ماجراهاي اخير درباره جريان نفوذي در دولت، رئيس‌جمهور بارها تاكيد كرده كه دولت به فشارها براي رسيدگي به اتهامات اين جريان توجه ندارد و به دنبال «كار و كار و كار» است. بنابراين واضح است كه سفرهاي پروژه‌اي-تبليغاتي اخير در راستاي اثبات همان گزاره «تلاش دولت براي خدمت به مردم» است.


از دیدگاه الف این سفرهای دارای اشکالات متعددی است که برخی از آنها بشرح زیر است:


- برخي از پروژه‌هاي صنعتي اخير در حد افتتاح توسط مقامات محلي مثلا رئيس شوراي شهرها بوده است، نه رئيس‌جمهور! 
 شأن رئيس‌جمهور بايد حفظ شود و ضمنا مسائل مهمتري در كشور وجود دارد كه رسيدگي به آنها در اولويت قرار دارد.


- برخی از پروژه‌هايي كه با حضور آقاي رئيس‌جمهور افتتاح شده‌اند، پيش از اين با حضور خود ايشان راه‌اندازي شده بودند. نمونه آشكار آن سد كارون 4 است. 


- در جريان سفرهاي پروژه‌اي، در مورد برخي طرح‌ها و كارخانجات، اغراق‌ها و بزرگنمايي‌هاي نادرستي صورت مي‌گيرد. مثلا درباره طرح توسعه كارخانه كنستانتره سنگ آهن گل گهر سيرجان اينگونه خبررساني شد كه تمام مراحل طراحي، اجرا و نصب اين طرح به همت متخصصان داخلي انجام شده است. اين در حالي است كه در كاتالوگ مربوط به اين طرح نيز بر استفاده از فناوري‌هاي شركت‌هاي آلماني، سوئدي، چيني، آفريقاي جنوبي و انگليسي و مشاركت با اين شركت‌ها تاكيد شده است.
  و.....


متن کامل این نوشتار را در لینک زیر از سایت الف بخوانید:


 درباره سفرهاي پروژه‌ای ـ تبليغاتی ریيس‌ جمهورمجتبی فتاحی - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰



هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com