۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

گزارشی از وضعیت مریم بهرمن؛ فعال حقوق زنان


2 مرداد 1390


دانشجو نیوز: مریم بهرمن فعال حقوق زنان، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ در منزل توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.
به گزارش سحام نیوز، ماموران با در دست داشتن حکم بازداشت و با «اتهام اقدام علیه امنیت ملی» به مدت سه ساعت منزل این فعال اجتماعی را بازرسی کرده و با ضبط برخی از اموال شخصی، وی را بازداشت نموده اند. بعد از گذشت ۷۱ روز از بازداشت وی، هنوز دلیل قانع کننده‌ای مبنی بر بازداشت وی به خانواده نامبرده ارائه نشده است.
مریم بهرمن بعد از بازداشت توسط ماموران به بازداشتگاه اطلاعات شیراز (پلاک صد) منتقل و پس از تحمل ۵۵ روز انفرادی در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۰ به کانون اصلاح و تربیت میانرود (بند زنان زندان شیراز) منتقل شده است. مریم بهرمن پس از انتقال به کانون اصلاح و تربیت، از سایر زندانیان جدا و همراه با یک زندانی دیگر در سلولی جداگانه زندانی هستند.
مریم بهرمن از بنیان‌گذاران سازمان مردم‌نهاد «انجمن زنان پارس» و از اعضای فعال «کمپین یک میلیون امضا» در استان فارس است.
هم‌چنین او عضو کمپین‌های «نه! به لایحه حمایت از مردان در خانواده»، «دفاع از حق ورود زنان به ورزشگاه‌ها» و «اعتراض به فشارهای غیرقانونی علیه فعالان جنبش زنان» است. وی همچنین عضو شورای مرکزی شیراز جبهه مشارکت ایران اسلامی در سال‌های ۸۴ و ۸۵ بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com