۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

اعزام مجدد عبدالله مومنی از زندان به دادسرای امنیتی مستقر در اوین



با گذشت یکسال پس از انتشار نامه عبدالله مومنی به رهبر جمهوری اسلامی که طی آن گوشه‌ای از شکنجه‌ها و بی‌حرمتی‌های اِعمال شده در دوران بازداشت موقت خود را شرح داده بود، منابع خبری گزارش داده‌اند که این فعال سابق دانشجویی چند روز پیش با احضار به شعبه چهار
 دادسرای امنیتی اوین، با اتهامات جدیدی روبرو شده که به گفته بازپرس به خاطر آن دوباره محاکمه خواهد شد.
با گذشت یکسال پس از انتشار نامه عبدالله مومنی به رهبر جمهوری اسلامی که طی آن گوشه‌ای از شکنجه‌ها و بی‌حرمتی‌های اِعمال شده در دوران بازداشت موقت خود را شرح داده بود، منابع خبری گزارش داده‌اند که این فعال سابق دانشجویی چند روز پیش با احضار به شعبه چهار دادسرای امنیتی اوین، با اتهامات جدیدی روبرو شده که به گفته بازپرس به خاطر آن دوباره محاکمه خواهد شد.

به گزارش کلمه، عبدالله مومنی، از اعضای ارشد ستاد مهدی کروبی در انتخابات دهم و سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت، این بار با اتهام تازه نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی روبرو شده و در انتظار برگزاری دادگاهی تازه است.
عبدالله مومنی، از زندانیان حامی جنبش سبز در بند ۳۵۰، در موج اول بازداشت‌های پس از انتخابات دهم و در روز سی و یکم خرداد ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده است. وی به مدت سه ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ و ۲۴۰ که تحت نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود محبوس و بازجویی شد.
مومنی پس از آن و در حالی که خانواده‌اش در دو ماه بی‌خبری مطلق از وی به سر می‌بردند مجبور به حضور در ندادگاههای نمایشی شد و از سوی قاضی صلواتی، رییس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب به هشت سال حبس محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال کاهش یافت.
براساس همین گزارش، مومنی در شهریور ۸۹ با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه‌ای، با تاکید بر اینکه با نوشتن این نامه قصد دارد از فجایعی که در دوره حکومت ایشان در زندان‌ها اتفاق می‌افتد پرده بر بردارد، مسوولیت این رفتارهای غیرقانونی و غیرشرعی را متوجه بالا‌ترین مقامات کشور دانست.
نامه عبدالله مومنی به آقای خامنه‌ای که در زمان انتشار موجب بهت افکار عمومی شد، به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد مظلومیت اسرای
 جنبش سبز و رفتارهای غیرقانونی و منش ماموران امنیتی و بازجویان شناخته شد.

متن کامل این خبر را از سایت «میزان خبر» در لینک زیر بخوانید:

اعزام مجدد عبدالله مومنی از زندان به دادسرای امنیتی مستقر در اوین

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com