۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

معصومه ابتکار: مسوولان مشکلات امنیتی جامعه را به گردن رسانه ها نیندازند


چکیده :برخی افراد برای فرافکنی بحث های حوزه امنیت اجتماعی در شهر ، مشکلات را به گردن رسانه‌ها می‌اندازند اما باید به جای این کارها از نظرات کارشناسان برای راهبرد امور استفاده کرد....

برخی افراد برای فرافکنی بحث های حوزه امنیت اجتماعی در شهر ، مشکلات را به گردن رسانه‌ها می‌اندازند اما باید به جای این کارها از نظرات کارشناسان برای راهبرد امور استفاده کرد.
به گزارش ایلنا، “معصومه ابتکار”، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت:باید بپذیریم ساختار ترکیب جمعیتی ایران در دو دهه اخیر تغییر کرده و ضعف‌های مدیریتی سبب افزایش بیکاری و تورم شده است.
وی با اشاره به اخبار متعددی که در شهر تهران در خصوص خشونت و جرایم منتشر می‌شود، افزود: اخبار تجاوز، قتل و بحث مهم کودک آزاری از اخبار دلخراشی است که متاسفانه افزایش آنها در شهر سبب نگرانی برای همه شده است که سر پیکان اتهامات بیشتر به سوی پلیس که در انتهای خط قرار دارد است.
ابتکار با تشکر از زحمات نیروی انتظامی در بحث ایجاد امنیت در جامعه تصریح کرد: امنیت یک موضوع چند بعدی است که متاسفانه این روزها بیشتر مشکلات را گردن رسانه ها و … می اندازند، بهتر است به جای فرافکنی از نظرات کارشناسان استفاده شود.
به گفته رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، بسته شدن فضای نقد و اظهار نظر فضای آسیب را تشدید می کند، باید در مقابل انتقادات پاسخ مناسب داد زیرا با برخوردهای ضربتی و بسته شدن بیشتر فضای نقد سبب تشدید فروپاشی می‌شویم.
وی با اشاره به جلسه روز یکشنبه شورا و دیدار با مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش اعتیاد زمینه ساز خشونت‌های اجتماعی است و شورای شهر باید در این زمینه پرچمدار مقابله با اعتیاد باشد.
ابتکار تصریح کرد: دستگاه‌های مسئولی چون وزارت کشور،‌ بهزیستی و صدا و سیما که وظایف آنها در قبال اشتغال، ایجاد فضای نشاط اجتماعی، امنیت، پیشگیری از جرم در برنامه چهارم مشخص شده است باید در خصوص عملکرد خود گزارش دهند.
وی همچین پیشنهاد داد که شهرداری باید سند کنترل آسیب‌های اجتماعی را به شورا ارایه کند که تا کنون چنین اقدامی انجام نشده است. هرچند اقدامات عملی خوبی در خصوص کاهش اعتیاد و افزایش امنیت فضاهای شهری شده است اما نیاز به یک برنامه مدون در این زمینه است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر افزود: در این راستا طرح سالم سازی فضای شهری به شورا ارایه می‌شود.

نکته: 
ای وا خدا مرگم بده  معصومه خانوم! مگه میشه تو این جمبوریِ کوفتی مسولان محترمو مواخذه کرد؟ بجون عمه خدیجم دیواری کوتاتر از دیوار رسانه ها پیداش نمیشه! میشه خانوم؟ من که میگم بخرضتِ عباس نمیشه!
۱ دیدگاه

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com