۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

آتش سوزی در خط لوله نفت قلعه نار- اهواز مهار شد


با گذشت بیش از 10 ساعت از انفجار در خط لوله انتقال نفت قلعه نار به اهواز، آتش سوزی این خط لوله آسیب دیده به طور کامل مهار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت بیش از 10 ساعت از آتش سوزی و انفجار خط لوله 30 اینچ قلعه نار به اهواز، در نهایت با مشارکت نیروهای محلی و شرکت ملی نفت ایران، آتش در این خط لوله آسیب دیده به طور کامل مهار شده است.
خط لوله قلعه نار به اهواز ساعت 1:30 بامداد امروز 14 مردادماه به دلایل نامشخصی دچار انفجار و آتش سوزی شده است که با حضور نیروهای امداد و آتشنشانی، مسئولان محلی و کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب آتش سوزی در خط لوله آسیب دیده به طور کامل مهار شده است.
گستردگی انفجار و‌آسیب دیدگی در این خط لوله 30 اینچی انتقال نفت خام به حدی بوده است که منجر به ایجاد شعله‌هایی تا ارتفاع 40 متر و آتش سوزی و انفجار در فاصله بیش ا ز300 متری خط لوله شده است.
این گزارش می افزاید: پس از انفجار و آتش سوزی در خط لوله خط لوله قلعه نار به اهواز در نزدیکی منطقه شوش دانیال در استان خوزستان، از بامداد امروز واحد بهره برداری قلعه نار از مدار تولید خارج شده است، ضمن اینتکه تخلیه نفت خام از این خط لوله در حال انجام است.
هدف از ساخت این خط لوله انتقال نفت‌ چاه های منطقه قلعه نار استان لرستان به تاسیسات بهره برداری و جمع‌آوری نفت منطقه اهواز بوده که از ظرفیت انتقال روزانه 3 تا 4 هزار بشکه نفت خام برخوردار است.
در حال حاضر با حضور دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، امنیتی و حراست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دلایل انفجار در این خط لوله در حال برسی بوده و به زودی عمدی یا غیرعمدی بودن این حادثه به طور رسمی توسط شرکت ملی نفت ایران اعلام می‌شود.
اخبار تکمیلی متعاقباً پیگیری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com