۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

سایت امینتی «بولتن‌نیوز» مطرح کرد: نگرانی از قرار‌های فیس‌بوکی در شهر‌ستان‌ها

۱۲ مرداد ۱۳۹۰
سایت امنیتی «بولتن‌نیوز» دو قرار فیس‌بوکی «آب‌بازی» و «خز‌بازی» را «طراحی پیچیده» دشمنان جمهوری اسلامی خواند و نسبت به سرایت این قرار‌‌های فیس‌بوکی به شهرستان‌ها ابراز نگرانی کرد.
«جنگ آب‌بازی» و «خزبازی» دو برنامه اجتماعی بودند که قرار برگزاری آن‌ها پیش‌تر در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده و هفته گذشته در پارک ابراهیم و پارک پردیسان تهران برگزار شد.
برگزاری این دو مراسم تفریحی و سرگرمی با خشم محافظه‌کاران مواجه شده است به طوری که برخی نمایندگان اعلام کرده‌اند این مسئله را در مجلس پیگیری خواهند کرد.
پلیس تهران نیز در واکنش به این انتقاد‌ها اعلام کرده با عوامل برگزاری یک مراسم مشابه در این شهر برخورد کرده و تعدادی را بازداشت کرده است.
سایت امنیتی «بولتن نیوز» روز چهارشنبه (۱۲ مرداد) نیز با هشدار نسبت به برگزاری چنین مراسم‌هایی در شهر‌های دیگر از پلیس خواسته که «جلوی بروز دوباره چنین مسائلی را بگیرند.»
این سایت نوشته که «حقیقت این است که جنگ نرم با بعد سایبری و نفوذ در شبکه‌های اجتماعی جوانان در حال گسترش است و تا دیر نشده و تلفات زیادی نداده‌ایم، باید اقدام عاجل انجام دهیم.»
سایت «بولتن نیوز» در ادامه تلاش کرده که برگزاری چنین مراسم‌هایی را برنامه‌ای سازماندهی شده از سوی جنبش سبز معرفی کند.
دو قرار فیس‌بوکی «آب بازی» و «خزبازی» در تهران با نگرانی مقام‌ها و نهاد‌های امنیتی در جمهوری اسلامی نیز مواجه شده است.
آنها به شدت نگران کارکرد شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوک٬ توییتر و گوگل پلاس در سازماندهی جوانان یا مخالفان جمهوری اسلامی هستند.
جمهوری اسلامی طی دو سال گذشته بر عملکرد این شبکه‌های اجتماعی نظارت بیشتری داشته و محدودیت دسترسی به آنها را با گسترش فیلترینگ افزایش داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com