۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

وصف امام زمان در آن دوره و این دوره


احمد احرار: سایت خوتندنیها
راستش را بخواهید، مخلص شما با وجود دلبستگی فراوان به کتاب مستطاب رستم‌التواریخ، گهگاه دربارۀ روایات آن کتاب از دوران آخر سلطنت شاه سلطانحسین دچار تردید می‌شدم و می‌پنداشتم مؤلف در آمیختن طنز با تاریخ مبالغه به خرج داده است، مثلا آن زمان که اصفهان در محاصره است می‌نویسد:
«امور خر صالحی و زاهدی بالا گرفت و امور عقلیّه و کارهای موافق حکمت و تدبیر در امور نیست و نابود گردید. دیباچۀ بعضی از مؤلفات جناب علامه‌العلمائی، آخوند ملامحمدباقر شیخ‌الاسلام شهیر به مجلسی را بر سلطان جمشیدنشان و اتباعش خواندند که آن جنّت آرامگاهی به دلایل و براهین قرآنی حکم‌های صریح نموده که سلسلۀ جلیلۀ ملوک صفویه نسلا بعد نسل بی‌شک به ظهور جناب قائم آل محمد خواهد رسید.
منجمین می‌آمدند و به خدمتش عرض می‌نمودند که ستارۀ اصفهان مشتری است، احتراق یافته و در وبال افتاده، از وبال بیرون خواهد آمد و مقارنۀ نحسین شده بود، بعد مقارنۀ سعدین می‌شود، و ناگاه دشمنانت مانند بنات‌النعش متفرق و پراکنده می‌شوند و خدای تعالی این اساس را برپا نموده که قوّت طالع تو را بر عالمیان ظاهر گرداند.
و صاحب تسخیرها (جن‌گیران) می‌آمدند و به حضور آن افتخار ملوک عرض می‌کردند که ما متعهد می‌باشیم که هفت چلّه پی‌درپی در مَندَل (خطی که جن‌گیرها در چلّه‌نشینی دور خود می‌کشند) در خلوتی عبدالرحمان پادشاه جن را با پنج هزار کس از جنّیان بر دشمنان تو غالب و مسلط کنیم که در یک شب احدی از دشمنان تو را زنده نگذارند.و درویشان می‌آمدند و به خدمتش عرض می‌نمودند که به‌همت مولای درویشان، به‌فیض نفس، بدخواهان تو را نیست و نابود خواهیم کرد.
و بعضی از صلحا می‌آمدند و به خدمتش عرض می‌نمودند که عریضه بنویسید به خدمت امام غائب حضرت صاحب‌الامر (ع) و آن را به مشمّع نهید و در آب روان اندازید که حسین‌بن روح ملازم آن جناب، به آن جناب خواهد رساند و آن جناب امداد و اعانت خواهد نمود. روز و شب به قدر هزار عریضه، اهل حریم پادشاهی می‌نوشتند و به آب جاری می‌انداختند…»
اما این روزها با سخنانی که از زبان علمای اعلام و فقهای عظام، ائمه جمعه و جماعت، وکیلان و وزیران، فرماندهان سپاه و مقرّبان درگاه ملائک‌پایگاه مقام معظم رهبری می‌شنوم و می‌خوانم، از بابت تردیدی که در اصالت روایت رستم‌التواریخ به دلم راه یافته بود احساس انفعال می‌کنم.
تا بوده چنین بوده و تا هست چنین است. هر زمان امور خر صالحی (به‌قول محمدهاشم رستم‌الحکما) رواج داشته و دکان زاهدان ریائی و رمالان و جن‌گیران دایر بوده کاسه همین کاسه بوده است و آش همین آش.
برای اثبات عرایضم به چند نمونه از افاضات این «بزرگان» بسنده می‌کنم:
حکم کائنات
حسن شاهرخی، مدیر ارتباطات گروه خودروسازی «سایپا» در مقاله‌ای با عنوان «ولایتمداری محور توسعۀ جایگاه ایران در جهان امروز» نوشته است: با عنایت به این که ولی فقیه در زمان غیبت، جانشین خداوند و به همین دلیل حاکم بر کل کائنات است، در مکتب شیعه حتی این نکته را تداعی می‌‌کند که تنفس و زندگی بدون رضایت ولی فقیه کاری بیهوده است.
کشف مهندسی خلقت جهان
حجت‌الاسلام حسینیان نمایندۀ مجلس شورای اسلامی و دادستان پیشین دادگاه ویژه روحانیت، به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ضمن سخنرانی در مسجد و حسینیه امام موسی‌بن جعفر با اشاره به مجاهدت‌ها و درایت‌های امام (ره) در پیروزی انقلاب تأکید کرد که دنیا بازیچه نیست که امثال فرعون، بوش، اوباما، آل سعود و آل خلیفه بیایند و دنیا را بازیچۀ خود کنند… زمانی که اسلام در اوج بی‌یاوری و امام (ره) در اوج بی‌قدرتی بود، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام از ابتدای نهضت، این پیروزی و جهانی شدن انقلاب اسلامی را پیش‌بینی کرده بود. آیا امام (ره) علم غیب داشت؟ مهمترین کار و کشفی که امام کرد این بود که مهندسی عالم خلقت را کشف کرد. این که جهان برای چه چیزی خلق شده است و مبدأ و معاد آن چیست. امام همه‌ کارهایش خدایی بود. به همین دلیل بود که وقتی آیت‌الله‌العظمی بروجردی رحلت کرد امام ختم نگرفت و رساله هم نداد!
برنامه‌ریزی ابلیس
آیت‌الله‌العظمی محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در جمع شماری از نخبگان سیاسی و فرهنگی گفت: فسادهای پیچیده و عمیق نتیجه برنامه‌ریزی دقیق ابلیس لعین است. برنامه‌ ریزی شیطان آنقدر دقیق و جامع است که پس از مهیا کردن زمینه‌ها یک نفر را از لایه‌های درونی بیرون می‌آورد و او شبکه‌ای را تشکیل می‌دهد تا بزرگترین نعمت الهی در طول تاریخ اسلام (نظام ولایت فقیه) را از بین ببرد… در پاسخ به کسانی که می‌گویند این آدم (اسفندیار رحیم مشایی) قد و قواره‌اش اینقدر نیست که این کارها را انجام دهد باید گفت مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است… این شخص منحرف با این بهانه که فوق‌العاده است و ارتباطات معنوی با امام زمان (عج) و اصحاب ایشان دارد تأثیر عجیبی بر رئیس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است… میزان سنجش عملکرد مسؤولان، ولایت فقیه است و با حرکت در خط ولایت و توسل و دعا به‌همراه بصیرت، تلاش و مجاهدت می‌توانیم از گردنه‌های پر خطر عبور کنیم و پرچم را به دست امام زمان برسانیم!
زیارت عاشورا یا کورش کبیر؟
آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: انقلاب را با بهره‌گیری از عاشوراها و جنگ تحمیلی را با رمز یا زهرا (س) و یا مهدی (عج) پیروز شدیم. حالا اینها را رها کنیم و دنبال کورُش کبیر بیفتیم؟ کورُش اگر می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد. شاه به‌عنایت کورش چسبید و به‌جایی نرسید. ما نباید تجربه‌های اشتباه دیگران را تکرار کنیم و به‌جای میهن اسلامی میهن ایرانی بگوییم.
عنوان این مطلب «علائم ظهور و علائم سقوط» بوده است . تیتر از خواندنیها است

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com