۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

بدلیل سوء استفاده از قدرت ؛ "یولیا تیموشنکو" به زندان محکوم شد


دادگاهی در کی یف حکم بازداشت نخست وزیر سابق اوکراین را به اتهام سوء استفاده از قدرت و عقد قراردادهای مشکوک با روسیه صادر کرد و وی را به زندان محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، دادگاهی در کی یف امروز جمعه حکم بازداشت "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین را که به دلیل فعالیتهایش در بخش انرژی به بانوی گاز معروف شده به اتهام سوء استفاده از قدرت و عقد قراردادهای مشکوک با روسیه در زمان نخست وزیرش اش صادر کرد.
این درحالیست که تیموشنکو رهبر اپوزیسیون ضمن انتقاد از این حکم آن را تلاش "ویکتور یانکویچ" رئیس جمهوری اوکراین برای جلوگیری از شرکت وی در انتخابات آتی معرفی کرد.
همچنین هواداران تیموشنکو بارها با اختلال در جلسات دادگاه سعی کردند تا جو این جلسات را متشنج کرده و مانع ادامه آن شوند.
"یولیا تیموشنکو" که از چهره‌های شاخص انقلاب نارنجی اوکراین درسال 2004 میلادی به شمار می‌رود، متهم شده که درسال 2009  از محدوده اختیارات خود فراتر رفته و در شرایطی که روسیه برای مدتی عرضه گاز طبیعی به اوکراین را متوقف کرده بود، یک قرارداد گازی با این کشور امضا کرده است.
گفته می ‌شود که این قرارداد گازی با روسیه باعث شد اوکراین منابع مالی قابل توجهی را از دست بدهد. تیموشنکو اتهاماتی را که علیه ‌اش مطرح شده، رد کرده و طرح آنها را نوعی انتقام از سوی ویکتور یانوکویچ، رئیس جمهورکنونی اوکراین خوانده است.

پیشتر نیز وزارت خارجه اوکراین، تیموشنکو را به فروش منافع ملی به روسیه بویژه"ولادیمیر پوتین" نخست وزیر این کشور متهم کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com