۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

آزادی دومین متهم جریان انحرافی / متهم دولتی "جریان انحرافی" آزاد شد



شنيده شده طي روزهاي اخير محمد شريف ملک زاده دبير سابق شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور به طور موقت آزاد شده و ديدارهايي نيز با برخي مسئولان ارشد رياست جمهوري داشته است.برخي نزديکان ملک زاده مي گويند ممکن است وي دوباره احضار شود اما دولتي ها معتقدند ديگر بازداشت نمي شود.
به گزارش پارسینه، بعد از آزادی موقت، حجت الاسلام امیری فر، امام جماعت نهاد ریاست جمهوری و از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی، شنيده شده طي روزهاي اخير محمد شريف ملک زاده دبير سابق شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور به طور موقت آزاد شده و ديدارهايي نيز با برخي مسئولان ارشد رياست جمهوري داشته است.

روزنامه خراسان مدعی شد برخي نزديکان ملک زاده مي گويند ممکن است وي دوباره احضار شود اما دولتي ها معتقدند ديگر بازداشت نمي شود.

شریف زاده، یکی از مدیران دانشگاه آزاد بود و با حکم مستقیم رئیس دانشگاه آزاد به عنوان عضو علی‌البدل هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منصوب شد. مشاورت شخص جاسبی و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد از دیگرعناوینی است که وی در دوره حضور خود در دانشگاه آزاد تجربه کرده است.

او با روی کارآمدن دولت نهم به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رفت و معاونت مشایی را بر عهده گرفت. ریاست هیئت مدیره شرکت نفت ایرانول از دیگر مسئولیتهای وی در دولت نهم بود.

با انتقال مشایی از سازمان میراث فرهنگی به دفتر ریاست جمهور، ملک زاده نیز به همراه وی به پاستور آمد. رئیس شورای صیانت از حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور و در ادامه دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از جمله مسئولیتهای وی در این دوره است.

واکنش تند نمایندگان به این انتصاب
انتصاب ملک زاده به معاونت وزارت خارجه با واکنش تند نمایندگان مردم مواجه شد. توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در تذکری آئین‌نامه‌ای با بیان اینکه فردی با ده‌ها اتهام و شهرت به کجی و انحراف بین بسیاری از سیاستمداران،‌ معاون وزیر خارجه شده است، گفت: متاسفانه افرادی در کشور پست می‌گیرند که دلال سرمایه‌داران بی‌دین هستند. محمدتقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه نمی‌توان در برابر جریانی که برای نظام اسلامی خطرناک است، سکوت کرد،‌ گفت که مجلس به خاطر انتصاب ملک‌زاده در سمت معاونت وزارت خارجه، صالحی را استیضاح خواهد کرد.

آماده شدن طرح استیضاح صالحی
انتصاب ملک زاده باعث شد تا درخانه ملت برخی نمایندگان برای جمع آوری امضا جهت استیضاح وزیر خارجه به تکاپو بیفتند و موفق شوند آن را به امضای دهها نفراز نمایندگان برسانند. درمتن این نامه با اشاره به اینکه این انتصاب مصالح خارجی نظام را به خطر می‌اندازد.آمده است: « گرچه انتخاب معاون از اختیارات وزیر است، ولی هیچ وزیری حق ندارد فردی را به معاونت نصب کند که اکثریت همکارانش در مدیریت قبلی‌اش بازداشت شده و خود وی نیز با اتهامات متعدد مالی و غیرمالی در شرف بازداشت است.
 
جوانفكر :ملك زاده در انفرادي است
 
 به گزارش پارسينه علی اکبر جوانفکر سرپرست روزنامه ایران در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت:
اکنون 40 روز از بازداشت و نگهداری آقای محمد شریف ملک‌زاده معاون سابق وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در زندان انفرادی سپری شده است. گروهی از نمایندگان مجلس اتهام او را مسائل مالی و غیرمالی عنوان کردند اما هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده که اتهام وارده به او چیست و به چه جرمی در بازداشت به سر می‌برد؟
آقای محمد شریف ملک‌زاده، از سوابق فراوان خدمت به کشور برخوردار است و با این حال دستگاه قضایی حق دارد برای روشن شدن هرگونه اتهام و ابهامی، از او بازجویی کند اما به راستی آیا 40 روز زندان انفرادی برای روشن شدن حقیقت کافی نیست؟ اینک وارد ماه مبارک رمضان شده‌ایم و پسندیده نیست که او و افرادی نظیر وی، در چنین شرایطی به روزه‌داری بپردازند. زمان روشن شدن حقیقت فرا رسیده و باید به مردم گزارش داده شود که بازداشت‌ها و بازجویی‌های انجام شده از این افراد، چه نتیجه‌ای در بر داشته است؟
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com