۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

كله 23 هزار تومان ! كله ‌پاچه جنس لوكس شد!



جام جم آنلاين: رييس اتحاديه طباخان، كله‌پاچه، سيرابي طبخ شده و خام با اشاره به نقش دلالان در گران كردن كله گفت: اتحاديه نرخ را افزايش نداده است منتها كساني كه دارا هستند كله‌پاچه مي‌خورند و فقيران نمي‌توانند اين غذا را بخورند چرا كه كله‌پاچه الان جنس لوكس شده است.
رضا رواسيان در گفت‌وگو با ايسنا افزود: كساني كه فقيرند، ‌آب هم نمي‌توانند بخورند، چون گران است!. الان كله‌پاچه در مغازه‌ها 23 هزار تومان فروخته مي‌شود كه برخي خلاف كرده و با قيمت بيشتر عرضه مي‌كنند؛ البته گران فروشان عضو اتحاديه نيستند و جواز ندارند و يا در صورتي كه جواز دارند هم به حرف اتحاديه گوش نمي‌دهند.
همچنين محمدباقر گنجي ، نايب رييس اين اتحاديه گفت: شركت تعاوني كله‌پزان، كله را 15 هزار تومان عرضه مي‌كرد كه به 14 هزار تومان رساند و در مغازه‌ها 23 هزار تومان فروخته مي‌شود. البته هر كس با قيمت بيشتر بفروشد، متخلف است، بايد گذاشت مردم آبگوشت بخورند.
وي با اشاره به وجود دلالان در بازار كله‌پاچه تصريح كرد:‌ دلالان و واسطه‌گران كله‌ها را خريده در سردخانه‌ها گذاشتند و تا چندي پيش 18 هزار تومان نمي‌دادند، حال كه ديدند ما اقدامات قانوني انجام داديم مي‌خواهند به مردم اجحاف كنند و 19 هزار تومان بفروشند.
وي با تاكيد بر اين‌كه اتحاديه نرخ را بالا نبرده است چرا كه مردم قدرت خريد ندارند، افزود: الان كله در سردخانه‌ها مانده است و واحدهاي صنفي در ماه رمضان با قيمت بيان شده بايد بفروشند و هر كسي خلاف كند بايد چوب آن را بخورد.
گنجي با اشاره به قيمت اجزاي كله پاچه گفت: زبان با قيمت چهار هزار و 500 تومان، مغز سه هزار و 500 تومان، چشم هزار تومان، پاچه هزار و500 تومان، بناگوش سه هزار و 500 تومان و آب‌گوشت 500 تومان عرضه مي‌شود.
نايب رييس اتحاديه طباخان، كله‌پاچه، سيرابي طبخ شده و خام خاطر نشان كرد كه در حال حاضر اتحاديه پافشاري مي‌كند تا قيمت‌ها افزايش پيدا نكند.

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com