۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

از میان خبرهای داغ امروز


کوهیار گودرزی به همراه مادرش، پروین مخترع بازداشت شده‌اند

کمیته گزارشگران حقوق بشر- کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر یک‌شنبه‌‌ی هفته‌ی گذشته،
۹ مرداد‌ماه ۹۰ بازداشت شده است.

گزارش‌های دریافتی حاکی از بازداشت این فعال حقوق بشر و پروین مخترع، مادر وی و انتقال آن‌ها به بازداشت‌گاهی در شهر کرمان است. بازداشت وی توسط وزارت اطلاعت و به دلیل فعالیت‌های وی صورت گرفته است.

گفتنی‌ است در طی روزهای گذشته تلاش دوستان کوهیار گودرزی برای کسب اطلاعی از وی بی‌نتیجه باقی مانده بود. همچنین در روزهای گذشته تعدادی از دوستان وی توسط ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر روز
۲۳ آذرماه ۱۳۸۹ پس از سپری‌کردن یک‌سال محکومیت خود از زندان رجایی‌شهر آزاد شده بود.


ماينده روسيه در ناتو اعلام كرد: "طناب دور ايران در حال تنگ‌‌تر شدن است، برنامه‌ريزي نظامي عليه ايران در حال انجام است و ما قطعاً نسبت به تشديد و گسترش جنگي فراگير در اين منطقه بزرگ نگران هستيم. "
به گزارش فارس ، «دميتري راگوزين» نماينده روسيه در ناتو، در مصاحبه با روزنامه روسي "ايوستيا " كه روز جمعه (14 مرداد، 5 آگوست) منتشر شد ضمن بيان اين كه ناتو در چارچوب يك هدف بلند مدت خود را براي حمله به ايران آماده مي‌كند افزود، اين ائتلاف قصد دارد دولت‌هايي را كه ديدگاه‌هايي متفاوت با غرب دارند تغيير دهد.
پرس‌تي وي گزارش داد: "طناب دور ايران در حال تنگ‌‌تر شدن است. برنامه‌ريزي نظامي عليه ايران در حال انجام است و ما قطعاً نسبت به تشديد و گسترش جنگي فراگير در اين منطقه بزرگ نگران هستيم. "
نماينده روسيه در ادامه خاطر نشان كرد، سوريه و يمن آخرين گام‌هاي ناتو قبل از حمله به ايران خواهند بود.
در همين حال، گمانه‌زني‌هايي مطرح شده است مبني بر اين كه رژيم اسرائيل در حال آماده سازي خود براي حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران است تا از اين طريق توجهات را از تلاش‌هاي فلسطين براي پيوستن به سازمان ملل منحرف كند.
روبرت بائر، مامور سابق سازمان مركزي اطلاعات امريكا (سيا) نيز ماه گذشته (جولاي 2011) گفته بود، تقريبا مطمئن است چنين حمله‌اي براي ماه سپتامبر و پيش از راي‌گيري سازمان ملل براي به رسميت شناختن دولت مستقل فلسطيني طرح‌ريزي شده است.


دختر محمدباقر باقری‌نژاد، نمایندۀ پیشین مجلس ایران از حوزۀ کازرون، یک هفته پیش در تهران ربوده و ۲۴ ساعت بعد، جسدش در اطراف شهر ری پیدا شد. محمدباقر باقری‌نژادیان‌فرد در هنگام انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ از هواداران ميرحسين موسوی بوده و تنها دختر وی نيز در تجمعات پس از انتخابات حضور داشته است.
آفتاب اولین سایتی است که خبر قتل دختر نمایندۀ سابق اصلاح‌طلب در دورهای سوم و ششم مجلس را مخابره کرده است.
بر اساس این گزارش، با این‌که مراسم ختم فاطمه باقری‌نژاد ۲۸ ساله، روز پنج‌شنبه در تهران برگزار شده، اما هنوز پزشکی قانونی هنوز علت مرگ این دختر را اعلام نکرده است.
سخنران مراسم ختم که هادی خامنه‌ای و جمعی از اصلاح‌طلبان نیز در آن شرکت کرده بود، هادی غفاری بود.
نامه‌ای نیز با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس جهت پیگیری این قتل نوشته شده است.همچنین شماری از نمايندگان اصلاح‌طلب پيشين مجلس ايران طی نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد، صادق لاريجانی، و علی لاريجانی، از قتل فاطمه باقری‌نژاديان‌فرد، ابراز تأسف و نگرانی کرده‌اند.
نماینده‌ی اسبق کازرون در این باره گفته است که دخترش مطابق معمول، روز پنج شنبه ۶ مرداد ساعت ۷  به قصد هواخوری از منزل خارج می‌شود و  پس از ۲۴ ساعت که خانواده‌اش در جستجوی دختر ۲۸ساله‌ی خود بودند، روز جمعه ۷مرداد ساعت ۷ جسد وی را در کوه‌های اطراف شهر ری پیدا می‌کنند.
محمدباقر باقری‌نژادیان‌فرد در هنگام انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ از هواداران ميرحسين موسوی بوده و تنها دختر وی نيز در تجمعات پس از انتخابات حضور داشته است.
با وقوع قتل‌ها و ترورهای متععد در ماه‌های اخیر، مسوولان جمهوری اسلامی وجود هرگونه ناامنی در کشور را رد می‌کنند.
دختر نماینده سابق مجلس به قتل رسید.
دختر محمد باقر باقری‌نژاد نمایندۀ دور سوم و ششم مجلس شورای اسلامی (حوزۀ کازرون) یک هفته پیش در تهران ربوده شد و 24 ساعت بعد جسد او در اطراف شهر ری پیدا شد. به گزارش آفتاب، پزشکی قانونی هنوز علت مرگ وی را اعلام نکرده است. نامه‌ای نیز با امضای 100 نفر از نمایندگان مجلس جهت پیگیری این قتل نوشته شده است.
منبع:  بی باک    http://www.bibaknews.com/fa/pages/?cid=24665


جزئیات قتل دختر نماینده سابق مجلس در تهران.
جسد فاطمه باقری نژاد، دختر جناب آقای حاج محمد باقر باقری نژاد، نماینده ی اسبق اصلاح طلب شهرستان کازرون، پس از ۲۴ ساعت بی خبری در کوههای اطراف شهر ری پیدا شد. پزشکی قانونی هنوز علت مرگ وی را اعلام نکرده است. بنا بر اظهارات نماینده ی اسبق کازرون، دختر ایشان مطابق معمول، روز پنج شنبه ۶ مرداد ساعت ۷  به قصد هواخوری از منزل خارج می شود و پس از ۲۴ ساعت که خانواده ی وی در جستجوی دختر ۲۸ساله ی خود بودند، در روز جمعه ۷مرداد ساعت ۷ جسد وی در کوههای اطراف شهر ری پیدا می شود. هنوز از طرف مقام های مسئول علت مرگ نامبرده مشخص نشده است. مراسم ختم وی روز پنج‌شنبه با حضور اصلاح‌طلبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.سخنران این مراسم که هادی خامنه‌ای نیز در آن شرکت کرده بود، هادی غفاری بود.نامه‌ای نیز با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس جهت پیگیری این قتل نوشته شده است. یادآوری می شود پیکر این بانوی عفیفه در جوار امامزاده پنج تن لویزان تهران به خاک سپرده شده است.

معلم حامی جنبش سبز را در ساری شلاق زدند
37 ضربه تازیانه بر پیکر کنشگر مدنی
جــرس: در ادامه‌ی اجرای احکام ضدانسانی، ناعادلانه و غیرقانونی علیه کنشگران مدنی حامی جنبش سبز، حکم شلاق سیاوش اسلامی، آموزگار و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ساری اجرا شد.


به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال صنفی معلمان به اتهام اخلال در امنیت کشور به دلیل شرکت در حوادث بعد از انتخابات به یک سال زندان و
۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۳۷ ضربه شلاق تقلیل یافت.

وی یک روز پیش از ماه مبارک رمضان و درحالی که روزه بود به دایره اجرای احکام ساری منتقل و حکم مذکور در مورد ایشان جاری شد.

سیاوش اسلامی حدود
۲۴ سال سابقه خدمت دارد و بامدرک کارشناسی ارشد (علوم سیاسی) در دبیرستان‌های شهر ساری به تدریس معارف اسلامی مشغول است.


هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com