۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه


در سکوت خبری: چهاردهمین روز از بازداشت و اعتصاب غذای دکتر مهدی خزعلی

۰۹ مرداد ۱۳۹۰ سید داوود موسوی
  • اندازه حروف
image
دکتر خزعلی در پاسخ به ضرب و شتم خود توسط مامورین امنیتی هنگام بازداشتش خطاب به قاضی دادگاه خود: «از امروز اعتصاب غذا می‌کنم و جنازه‌ام را بر دوشتان می‌گذارم».
چهارده روز از احضار و بازداشت و اعتصاب غذای دکتر مهدی خزعلی می‌گذرد و هنوز خبری از وی در دست نیست. گفته می‌شود ماموران او را مورد ضرب و شتم نیز قرار داده‌اند.
دکتر مهدی خزعلی روز بیست و هفتم مرداد توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است. دکتر خزعلی به صورت تلفنی و از سوی بازجوی خود احضار شده بود. وی پس از حضور در محل مورد نظر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. به نوشته یکی از دوستانش که شاهد چگونگی دستگیری و ضرب و شتم وی بوده، دکتر خزعلی در پاسخ به ضرب و شتم خود توسط مامورین امنیتی هنگام بازداشتش خطاب به قاضی دادگاه خود گفته بود : «از امروز اعتصاب غذا می کنم و جنازه ام را بر دوشتان می گذارم». اکنون با گذشت چهارده روز از بازداشت و عدم تماس با خانواده و همچنین اعلام اعتصاب غذا، نگرانی‌ها از وضعیت جسمی وی افزایش یافته است. طبق اخبار رسیده، وی در سلول انفرادی و همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.
به نوشته خود دکتر خزعلی در وبلاگش وی برای گفتگو و عودت بخشی از وسائلش به وزارت اطلاعات فراخوانده شده بود.ا 
وی مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح نیز هست. خزعلی پیش از این نیز به خاطر گفتگو با رسانه‌های خارجی بازداشت و سپس با سپردن وثیقه آزاد شده بود.
دکتر مهدی خزعلی فرزند آیت‌الله خزعلی از اعضای موثر سابق شورای نگهبان است. آیت‌الله خزعلی از پسرش اعلام برائت کرده است.
منبع :خودنویس

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com