۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

مصباحي مقدم: اصولگرايان براي اصلا ح طلبان تعيين تکليف مي کنند



  محور اجماع اصلا ح طلبان از ديدگاه مصباحي مقدم
 اصولگرايان براي اصلا ح طلبان تعيين تکليف مي کنند 
گروه سياسي:در شرايطي که اصولگرايان براي ورود به عرصه انتخابات مجلس شوراي اسلا مي، دچار اختلا فات بسيار زيادي شده اند و هر روز جمعي از اصولگرايان، پرچمي بلند مي کنند تا خود را شاخص جريان اصولگرايي معرفي کنند، از تعيين تکليف براي اصلا ح طلبان هم غافل نشده اند. پس از آنکه برخي اصولگرايان در گفت وگوها و اظهار نظرهاي جداگانه اعلا م کردند که اصلا ح طلبان فقط در شرايطي مي توانند وارد عرضه انتخابات شوند که از جريان فتنه ابراز برائت کنند و حتي برخي از آنها خواستار رد صلا حيت جمعي از اصلا ح طلبان شدند، در تازه ترين اظهار نظر، مصباحي مقدم عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلا مي، محور اجماع اصلا ح طلبان را هم مشخص کرد تا ديگر عرصه اي از فعاليت هاي اصلا ح طلبان باقي نمانده باشد که اصولگرايان در مورد آن اظهار نظر نکرده باشند.
 اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس پيشنهاد داد که اصلاح طلبان در صورت بازسازي نظام تشکيلاتي خود و اجماع حول محور چهره هايي نظير عارف مي توانند در رقابت هاي انتخاباتي مجلس شرکت کنند. حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا مصباحي مقدم در گفت وگو با ايسنا، لازمه شکل گيري فضاي پرشور انتخاباتي را ايجاد فضاي رقابتي بين انديشه ها و گرايش هاي سياسي مختلف آن هم در سطح استانداردها و موازين نظام دانست. وي «الزام به رعايت قانون اساسي، پذيرش ولايت فقيه و تمکين از شخص مقام معظم رهبري» را از شروط اساسي براي ورود جريان ها و شخصيت هاي سياسي به رقابت هاي انتخاباتي دانست و تاکيد کرد: الزام عملي جريان ها، شخصيت ها و گروه هاي سياسي به سه فاکتور فوق زمينه ساز حضور کانديداهاي اين جريان ها در رقابت هاي انتخاباتي است و بنده به شکل گيري چنين اتفاقي در ميان جريان ها و گروه هاي سياسي مختلف اميدوارم. وي حضور کانديداهاي اصلاح طلبان در رقابت هاي انتخاباتي را مثبت دانست و افزود: بهتر است افرادي از جريان اصلاحات در انتخابات کانديدا شوند که سابقه اخلاقي و سياسي سوئي نداشته باشند; متشکل شدن اين شخصيت ها در مجلس منعي ندارد ولي اين مساله به مفهوم اين نيست که ليدر اين جريان کساني خواهند بود که در فتنه 88 يا جزو سردمداران جريان فتنه بودند يا در جرگه فريب خوردگان اصلي فتنه بودند. اين عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز گفت: اصلاح طلبان هم اکنون سازمان و تشکيلات شان بهم ريخته است اما معتقدم در مجلس هشتم اين جريان مي تواند متشکل شود; اگر اجزاي اين جريان مجددا اقدام به بازسازي تشکيلاتي کنند و اين بار پيرامون برخي شخصيت هاي معقول شان نظير دکتر عارف که وجهه سياسي شان آسيب نديده است، اجماع کنند و با اسم جديد وارد رقابت هاي انتخاباتي شوند، هيچ بعيد نيست که بتوانند فضاي سياسي مجلس هشتم را براي خود حفظ کرده و در اين فضا عرض اندام کنند

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com