۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

درگيري شديد بين نيروهاي ارتش و مردم در اطراف ميدان التحرير قاهره


قاهره در آستانه محاكمه مبارك؛
درگيري شديد بين نيروهاي ارتش و مردم در اطراف ميدان التحرير
خبرگزاري فارس: منابع خبري از قاهره گزارش دادند اوضاع امنيتي در اين شهر شكننده است و نيروهاي ارتش با مردم به شدت درگير شده‌اند.
به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه بي‌بي‌سي عربي، شهر قاهره در آستانه محاكمه حسني مبارك رئيس مخلوع مصر به شدت امنيتي است و تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در سرتاسر شهر مستقر شده اند تا شرايط را براي محاكمه مبارك فراهم كنند و مانع از تظاهرات احتمالي شوند.

بنا بر گزارش اين شبكه، درگيري‌هاي شديدي بين مردم و نيروهاي ارتش در اطراف ميدان التحرير روي داده است و نيروهاي نظامي با گاز اشك آور و باتوم با مردم درگير شده‌اند و براي متفرق كردن انقلابيون تير هوايي شليك كردند.

تظاهركنندگان تلاش كردند تا دوباره كنترل ميدان التحرير را در اختيار بگيرند و چادرهاي خود را در اين ميدان برپا كنند.
روز گذشته صدها تن از نيروهاي ارتش با پشتيباني پليس ضد شورش و مزدوران به چادرهاي تحصن كنندگان در ميدان التحرير حمله كردند.

گروه‌هاي سياسي مصر در آستانه محاكمه حسني مبارك رئيس مخلوع مصر اين درگيري‌ها را محكوم كرده‌اند و خشونت نيروهاي امنيتي عليه افراد غير نظامي در ميدان التحرير را اقدامي اشتباه دانستند.

تظاهركنندگان كه از فوريه (بهمن) سال گذشته در اين ميدان تجمع كرده‌اند تاكيد دارند تا زماني كه اهداف انقلاب محقق نشود، دست از تحصن برنخواهند داشت.

بنا بر گزارش شبكه الجزيره، قرار است امروز حسني مبارك و دو پسرش علا و جمال و همچنين حبيب عادلي وزير كشور سابق مصر محاكمه شوند. 

هیچ نظری موجود نیست:

برگردان

دوست و یا دشمن گرامی!

سپاس از آمدنت. چنانچه مایل باشی، خوشحال خواهم شد که باز هم بدیدارم بیایی. نشانی ام را در پیِ این نوشته خواهم نوشت تا در صورت تمایل در جای مناسبی نوشته و بخاطر بسپاری:
dughodushab.blogspot.com